دوشنبه 17 بهمن 1384

سخنگوي دولت: جايي براي نگراني نيست، ديپلماسي هسته‌اي موفقي داشتيم، ايرنا

- سخنگوي دولت واگذاري سياستگزاري هسته‌اي به هاشمي‌رفسنجاني را تكذيب كرد
- بحثي از مذاكره با آمريكا مطرح نيست
- ايران قصد خروج از "ان.پي.تي." را ندارد

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۱۷‬
داخلي. سياسي. سخنگو. دولت.

سخنگوي دولت بار ديگر بر صلح آميز و شفاف بودن فعاليتهاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد و گفت : ما قصد خروج از "ان.پي.تي" را نداريم،اما نظارتهاي فراتر از چارچوبهاي حقوقي و فني را نيز نمي‌پذيريم.

غلامحسين الهام روز دوشنبه در نشست هفتگي خودبا خبرنگاران داخلي و خارجي اظهارداشت : باب مذاكره و گفت وگو همچنان باز است و مشكلي در جهت استمرار گفت وگوها نيست .

وي باتاكيد بر لزوم خلع سلاح هسته‌اي در جهان، اظهار داشت : جمهوري اسلامي ايران خواستار خلع سلاح هسته‌اي بدون تبعيض و بصورت همه جانبه است .

الهام باانتقاد از برخوردهاي تبعيض آميزي كه در ارتباط با فعاليتهاي هسته‌اي كشورها صورت مي‌گيرد،اظهارداشت : عده‌اي با برخورداري از سلاح هسته اي كشورهاي ديگر را از حق مشروع و بين‌المللي مبني بر برخوداري از انرژي صلح آميز هسته‌اي محروم مي‌كنند.

وي تاكيدكرد: در چارچوب روابط بين‌المللي بايد حقوق هر كشوري رعايت شود و سلطه گري ، زورگويي و يك جانبه گرايي نبايد اعمال شود.

سخنگوي دولت بارديگر بر مشاركت ديگران در غني‌سازي در داخل خاك ايران با لحاظ حفظ منافع ملي تاكيد كرد.

الهام در پاسخ به سووالي مبني بر ضرورت تدوين بودجه‌اي مناسب با شرايط احتمالي بحراني و به عبارت ديگر "بودجه سايه" اظهارداشت : ما يك بودجه بيشتر نداريم كه به صورت عادي تصويب مي‌شود، در بحث انرژي هسته‌اي ما در موضع تصميم‌گيري اقتدار و فعال هستيم و اين مسائل در امر بودجه نگراني نخواهد داشت .

وي گفت : بودجه روال عادي خودرا طي مي‌كند و چارچوب بودجه را دولت مشخص مي‌كند و مجلس شوراي اسلامي نيز نظرات اصلاحي خودرا اعمال مي‌كند.

سخنگوي دولت افزود: اين مسائلي كه مطرح مي‌شود (بودجه سايه)مورد تاييد دولت نيست و شايد در يك فرايند تبليغي و ايجاد نگراني صورت مي گيرد.

سخنگوي دولت در ادامه مصاحبه هفتگي خود با خبرنگاران انتشار برخي شايعات مبني بر واگذاري سياستگزاري هسته‌اي ايران به هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام را تكذيب كرد و گفت : دليلي براي پاسخ گويي به شايعات وجود ندارد.

وي گفت : روال قانوني برنامه ريزي كشور به خصوص در حوزه سياست خارجي با چارچوب‌هاي نظام جلو مي‌رود .

الهام دولت را مسوول سياستهاي خارجي كشور دانست و گفت : دولت اصول نظام را در اين سياستگذاريها دنبال مي‌كند و هيچ اتفاق ويژه‌اي نيفتاده است .

خبرنگاري پرسيد پيشتر علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرده بود كه اگر شوراي حكام قطعنامه‌اي عليه ايران صادر كند ، به منزله پايان ديپلماسي است نظر شما با توجه به قطعنامه شوراي حكام چيست؟ سخنگوي دولت پاسخ داد: مقصود ايشان پايان روشي از ديپلماسي بود كه جمهوري اسلامي ايران با نهايت حسن نيت براي اعتمادسازي آغاز كرد و دراين ديپلماسي فراتر از چارچوب‌هاي حقوقي و "ان.پي.تي" مسائلي را داوطلبانه پذيرفت و باب گفت وگو و مذاكره را آغاز كرد.

وي گفت : اين ديپلماسي فراتر از چارچوب اختيارات قانوني دولت بوده است كه مجلس تصويب نكرده بود و اين يك فرصت بسيارخوبي براي طرفهاي مذاكره‌كننده بود .

الهام با بيان اين مطلب كه ايران بارها در اين فرصت حسن نظر و نيت خود را نشان داد، گفت : آنها مي‌توانستند به نتايج خوبي برسند، اما اين اقدامات فعاليت‌هاي داوطلبانه را منتفي كرد .

سخنگوي دولت تاكيدكرد: باب ديپلماسي هرگز بسته شده نيست و قابل بسته شدن نيز نيست .باب مذاكره باز است اما مقتضيات با توجه به اقداماتي كه طرف مقابل انجام داده است، طبعا تغيير خواهد كرد.

سخنگوي دولت همچنين انتشار برخي شايعات مبني بر اختلاف نظر ميان دولت و دبير شورايعالي امنيت ملي در خصوص زمان برداشتن تعليقها را رد كرد.

خبرنگاري پرسيد اعضاي اوپك اعلام كرده‌اند در صورت تحريم نفتي ايران سقف توليدات خودرا افزايش خواهند داد، باتوجه به پيش بيني فروش نفت بشكه‌اي ‪ ۴۰‬دلار در لايحه بودجه سال آينده، آيا در صورت تحريم با مشكلات اقتصادي مواجه نخواهيم شد؟ الهام پاسخ داد: تامين انرژي امروز از مسايل جدي كشورهاي غربي و اروپايي است . ما علاقه مند نيستيم مسكلي براي انرژي ايجاد شود با مسائلي كه وجود دارد ، آسيبي به ما وارد نخواهد شد و اگر آسيبي باشد بيشتر متوجه مصرف‌كنندگان انرژي است.

وي گفت : سياست ما همواره بر مبناي امنيت ، آرامش و صلح عادلانه بوده است و اگر اين گونه باشد، مشكلي پيش نخواهد آمد .

الهام درعين حال گفت كه در خصوص بودجه سال آينده نگراني وجود نخواهد داشت.

سخنگوي دولت درادامه پاسخ‌به پرسشهاي خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سئوالي درارتباط با طرح روسيه و احتمال بازنگري در آن گفت : در چارچوب منافع ملي از هر طرح و گفت وگويي استقبال مي‌كنيم.

غلامحسين الهام گفت : شرايط ما ، شرايط جديدي است ، مذاكرات با روسيه مي تواند ادامه داشته باشد و مشكلي در جهت استمرار گفت وگوها نيست . باب مذاكره و گفت وگو باز است .

وي در بخش ديگري ازاين مصاحبه به برخي مصوبات جلسات اخير هيات وزيران اشاره كرد و از تصويب ممنوعيت خريد كالاهاي مصرفي بادوام خارجي كه واردات و مصرف آن موجب تضييع توليدات داخلي است و آسيبي به فضاي اشتغال و حمايت از توليدات داخلي مي‌زند، خبر داد.

الهام گفت : " در قانون سال ‪ ۸۳‬ممنوعيت‌هايي بود كه در سال ‪ ۸۴‬لغو شده بود و باب واردات را باز مي‌كرد .

وي گفت كه براساس اين مصوبه كه كليات آن تصويب شده است، ورود كالاهاي بادوام خارجي كه مشابه آن در داخلي توليد مي‌شود ، ممنوع است .

سخنگوي دولت همچنين به تاكيدات رييس جمهوري مبني بر جلوگيري از ورود كالاهاي مصرفي كم كيفيت با قيمت ارزان كه توليدكنندگان ايراني آسيب وارد مي‌كند ، اشاره كرد و گفت : دولت همواره بر ارتقاء كيفيت توليدات داخلي تاكيد دارد.

وي گفت : در جلسه اخير هيات وزيران گزارشي از طرحهاي مناطق محروم نيز ارائه شد.

الهام ، گفت كه در جلسه آتي مصاحبه هفتگي سخنگوي دولت ، گزارشي از مصوبات شش ماهه گذشته دولت را تشريح خواهد كرد.

سخنگوي دولت همچنين در آغاز سخنانش با تسليت فرارسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) ، پيام عاشورا را آزادگي ، عزت و شرافت و سربلندي دانست و فرارسيدن ايام الله دهه مبارك فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي داشت .

سخنگوي دولت در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران تاكيد كرد كه ايران ديپلماسي هسته‌اي موفقي داشته است.

"غلامحسين الهام"، "عقب نشيني نكردن از اصول، قانع كردن افكار عمومي جهان و شكستن اجماع در شوراي حكام" را از جمله دلايل و نشانه‌هاي موفقيت ديپلماسي ايران ذكر كرد.

سخنگوي دولت گفت: غربيها از اول تصريح كردند كه يك ايران مستقل، توانمند و پيشرفته را برنمي‌تابند و نمي‌خواهند كه ايران از دانشمنداني توانمند برخوردار باشد و اين مختص بحث هسته‌اي نبود بلكه آنها در همه عرصه‌ها نمي‌خواستند كه نيروي فكري مستقلي در ايران شكل بگيرد.

وي با بيان اينكه غربيها در پي استعمار فكري و عقب نگهداشتن علمي ايران هستند، خاطرنشان كرد: اگر تفكر و دانايي رشد يابد، پيشرفت تحقق پيدا مي‌كند و اين چيزي است كه غربيها آن را نمي‌پسندند.

سخنگوي دولت از كساني كه مدعي شكست ديپلماسي ايران هستند، سووال كرد:
"آيا رها شدن از چنين فشارهايي، توفيق است يا عدم توفيق ؟"
الهام با بيان اينكه "در اين عرصه ما فشارها را نپذيرفتيم و بر منافع ملي خود تاكيد كرديم" تاكيد كرد: اين ايستادگي، يك توفيق است چرا كه از مواضع خود عقب ننشستيم.

وي با اشاره به اينكه "جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه اجماع ملي را پشت سر دارد"، تصريح كرد: دولت با مردم در اين مسير همراه است.

الهام باز هم پرسيد: "آيا همراهي و يك حركت مبتني بر اراده ملي و يك وفاق قاطع و صد در صدي در كشور، يك نشانه و شاخص براي توفيق است يا عدم توفيق ؟"
سخنگوي دولت يكي ديگر از دستاوردهاي اين ديپلماسي را شكست اجماع در شوراي حكام دانست و گفت: وقتي برخي كشورها براي جلب آراي ديگران، تهديد مي‌كنند و از تمامي ابزارهاي سلطه‌شان براي مرعوب كردن كشورها و جلب راي آنها استفاده مي‌كنند و ما با ديپلماسي مان اين اجماع را شكسته‌ايم، اين موفقيت نيست ؟
"تا چندي پيش قطعنامه‌هاي شوراي حكام بدون هيچ مخالفتي تصويب مي‌شد يعني هيچكس حرفي نمي‌زد و تصويب، اجماعي بود اما امروز شاهد بيانيه‌ها و آراي مخالف هستيم. شاهد آراي ممتنع هستيم. آن هم در جمعي كه اعضاي آن در راي دادن تحت فشار و تهديدهاي مختلف هستند، از جمله تهديدهاي اقتصادي." الهام تاكيد كرد: وقتي با وجود اين تهديدها و فشارها، آراي آنها كم مي‌شود، معلوم است كه ايران در اعلام حقانيتش توفيقات خوبي داشته است.

سخنگوي دولت افزود: جمع‌بندي ما اين است كه ديپلماسي موفقي داشته‌ايم چون عقب ننشستيم و افكار عمومي جهان را قانع كرديم.

وي اضافه كرد: آنها كه حاضر به پذيرش حق ايران نبودند امروز اعتراف مي‌كنند كه داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌اي حق ايران است ولي در عين حال مي‌گويند كه مخالف اين حق هستند. با اين اعتراف دشمنان، پرده‌هاي تزوير فرو مي‌افتد و ديگر نمي‌توانند در پشت پرده‌ها و شعارهاي دروغين حمايت از توسعه و ارتقاء و پيشرفت پنهان شوند.

الهام گفت: غربيها يك اشتباه بزرگ كردند و با اين تصميمات خود، به نسل دوم و سوم انقلاب نشان دادند كه مخالف پيشرفت ملتها هستند. اين يك ديپلماسي غلط آنها بود كه آنها را در افكار نسل جوان ما تضييع كرد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه "نسل جوان با پيام انقلاب يعني آزادگي، استقلال و پيشرفت همراه شده است"، خاطرنشان كرد كه دولت در عرصه داخلي و بين‌المللي راه موفقي را طي كرده است.

در ادامه نشست خبري روز دوشنبه سخنگوي دولت، يكي از خبرنگاران با اشاره به اظهارات يكي از مسوولان از "الهام" پرسيد كه آيا مذاكره با آمريكا در خصوص پرونده هسته‌اي در دستور كار است يا خير ؟
سخنگوي دولت پاسخ داد: راجع به آمريكا سياست همان است كه بوده و تغيير نكرده است و بحث مذاكره با آمريكا مطرح نيست.


** موظفيم بودجه بخش فرهنگ ديني را ارتقا دهيم
الهام در پاسخ به سووالي در مورد افزايش بودجه برخي نهادهاي مذهبي گفت: بودجه از رشد متوازني در همه بخشها برخوردار است ولي برخي بخشها اصلا در گذشته مورد اعتنا قرار نگرفته است و متروك بوده‌اند كه به آنها توجه شده است.

سخنگوي دولت با اشاره به اينكه "بخش فرهنگ به ويژه فرهنگ ديني مورد توجه دولت قرار دارد"، تصريح كرد: دولت موظف است بودجه بخش فرهنگ ديني را ارتقاء دهد.

وي افزود: برخي از بخشها محروميت مضاعف داشتند و ممكن است كه دولت اين محروميتهاي مضاعف را مورد نظر قرار داده باشد.

الهام اين امر را يكي از نشانه‌هاي رويكرد "عدالت محوري" دولت توصيف كرد.


** نهادهاي مدني قيم مردم نيستند
الهام در پاسخ به سووال خبرنگاري كه نظر دولت را در خصوص نهادهاي مدني جويا شد، اظهار داشت: نهادهاي مدني مثل هر بخش ديگري از جامعه، كاركرد، ارزش و حقوق خود را دارند ولي آنها قيم مردم نيستند.

وي با بيان اينكه "دولت، مردم را از مجراي گروههاي خاصي نمي‌بيند"، تصريح كرد: مردم، خارج از اين گروهها هم موجوديت دارند و دولت موظف به اداي حقوق آنها است. مردمي كه به چشم نمي‌آيند و دولت موظف است با چشم بيناي خود، آنان را ببيند.

الهام با اشاره به اينكه "دولت مردم را فراموش نمي‌كند"، تاكيد كرد:
مردم حضوري مستقل دارند و نهادهاي مدني سخنگوي همه مردم نيستند.

سخنگوي دولت در خصوص فعاليت گروهها و احزاب نيز گفت: گروههايي كه طبق قانون شكل گرفته‌اند مي‌توانند طبق قانون كار كنند.


** اين يك شوخي است
سخنگوي دولت در پاسخ به خبرنگاري كه سفرهاي استاني رييس جمهوري و هيات دولت را "تبليغات انتخاباتي" دانست، اظهار داشت: اين شوخي است كه دولتي در آغاز كار خود بخواهد تبليغات زودرس بكند.

وي، سفرهاي استاني رييس جمهوري و هيات دولت و ارتباط مستقيم با مردم را كار ارزشمندي توصيف كرد و گفت: وقتي يك نوجوان ‪ ۱۰ - ۱۱‬ساله در يك روستاي دورافتاده مي‌ايستد و بدون لكنت زبان مطالباتش را مطرح مي‌كند و مستقيم با رييس جمهوري حرف مي‌زند و با تمام وجود احساس ارتباط، همزباني و همراهي با دولت مي‌كند، آيا بايد تخطئه كنيم يا اينكه اصولا اين پيام انقلاب اسلامي و مبناي عدالت علوي است ؟
الهام گفت: دولت همين مقدار كه با مردم تعامل برقرار مي‌كند نشاندهنده پيوند "دولت - مردم" و "مردم سالاري ديني" است.

وي با بيان اينكه "دولت رسالتي جز خدمت به مردم ندارد"، "استفاده از ظرفيتهاي مغفول و فعال شدن نظام اداري" را از جمله دستاوردهاي سفرهاي استاني رييس جمهوري برشمرد و گفت: توزيع اعتبارهاي متمركز بر عهده دولت است و با مشاهده مستقيم محروميتها، اين توزيع عادلانه مي‌شود.

الهام هدف بودجه و رسالت دولت را خدمت به مردم و تحقق رفاه عمومي و پيشرفت دانست و از مجلس شوراي اسلامي خواست كه در راستاي خدمت به مردم در خصوص بودجه تصميم بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه نشست خبري سخنگوي دولت ، خبرنگاري نظر الهام را در خصوص ايجاد فضاي رواني براي گران كردن قيمت كالاها پس از صدور قطعنامه شوراي حكام، جويا شد.

الهام پاسخ داد: همانطور كه اشاره مي‌كنيد ، اين يك فضاي تبليغي رواني است كه مي‌خواهند ايجاد كنند در حالي كه مسايل در روال عادي مي‌گذرد و جاي نگراني نيست.

سخنگوي دولت با بيان اينكه يكي از اهداف كشورهاي اروپايي و غربي از تصميم اخير شوراي حكام ، ايجاد جنگ رواني بوده است ، خاطرنشان كرد: مردم هوشمند ايران ، اين قبيل ترفندها را در ‪ ۲۷‬سال گذشته مشاهده كرده و آب ديده شده‌اند.

وي تاكيد كرد: دولت، در خدمت‌رساني به مردم ، ايجاد رفاه عمومي و تامين نيازمنديهاي مردم، يك گام هم متوقف نمي‌شود و جلو مي‌رود.

"اعتقاد بر اين است كه هدف فضاسازيها ، دور كردن دولت از خدمت رساني به مردم است."

** قول دانشگاه آزاد
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به پرسشي تصريح كرد كه دانشگاه آزاد قول داده است شهريه‌اش را كاهش دهد.

وي اشاره به اين كه هيات امناي دانشگاه آزاد ، مستقل است و دولتي نيست ، در عين حال گفت: دولت با توجه به وظيفه نظارتي كه دارد اين دانشگاه را مكلف به كاهش شهريه‌هايش كرده است.

الهام با بيان اينكه دانشگاه آزاد بايد با يك هدف غير انتفاعي و فرهنگي جلو برود، تاكيد كرد: اين دانشگاه بايد هزينه‌اي زايد اداري را حذف كند و نبايد اين هزينه‌هاي زايد را از جيب مردم بگيرد.

سخنگوي دولت خبر داد كه اعتبار اعطاي وام دراز مدت به دانشجويان دانشگاه آزاد تامين شده است.


** سفراي ايران در سه كشور اروپايي
الهام در پاسخ به سوالي در خصوص مشخص شدن سفراي جديد ايران در سه كشور اروپايي گفت: تعيين سفير جديد روال خودش را دارد، يعني اينكه ابتدا وزارت امور خارجه فردي را به رييس جمهوري معرفي مي‌كند و پس از تاييد رييس جمهوري ، از كشور پذيرنده ، پذيرش مي‌گيرند.

الهام خبر داد كه دو بخش اول اين كار انجام شده و كارهاي تشريفاتي در حال طي شدن است.


** بلافاصله بعد از دستور بايد كار شروع شود
خبرنگاري از زمان دقيق تزريق گاز به سانتريفيوژها پرسيد، الهام پاسخ داد: دستوري كه رييس جمهوري داده است ، چارچوبش برداشتن محدوديتهاي داوطلبانه‌اي است كه ايران خارج از چارچوب حقوقي پذيرفته است.

وي افزود: بلافاصله پس از صدور اين دستور بايد در چارچوب "ان پي تي" ، اساسنامه آژانس و پادمان ، كار شروع شود.

سخنگوي دولت همچنين گفت كه مسايل فني در اين زمينه را سازمان انرژي اتمي پي‌گيري مي‌كند و در موقع لازم توضيح مي‌دهد.


** كار كارشناسي بر روي بودجه
الهام در ادامه اين نشست خبري ، در پاسخ به سوالي، قيمت پيشنهادي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي براي نفت در در بودجه سال آينده را مبتني بر كار كارشناسي دانست و گفت: برخي رقم ‪ ۴۰‬دلار را غير واقعي مي‌دانستند و مي‌گفتند بايد كمتر باشد و حالا به اين سمت پيش رفته‌اند كه قيمت نفت بيشتر از ‪ ۴۰‬دلار مي‌شود.

الهام با اشاره به اينكه دولت بر ارقام بودجه تقديمي تاكيد دارد ، از مجلس شوراي اسلامي خواست كه با كار كارشناي در خصوص بودجه تصميم بگيرد.


** هشدار به كشورهاي اروپايي
سخنگوي دولت در خصوص توهين روزنامه‌هاي اروپايي به پيامبر اسلام نيز گفت: دولتي كه اين كار غير انساني و غير اخلاقي را كرده است ، در حقيقت به بشريت اهانت كرده چرا كه پيامبران متعلق به يك قوم نيستند بلكه متعلق به بشريت هستند.

وي با اشاره به جريحه دار شدن قلب بيش از يك ميليارد مسلمان در دنيا، گفت: احترام به عقايد ديگران از لوازم حقوق بشر است و اين اتفاق در حقيقت نقض ادعاي غربي‌ها در اين زمينه مي‌باشد.

الهام تكرار توهين با پيامبر اسلام در چند كشور اروپايي را نشان دهنده يك جريان اسلام ستيزي دانست و گفت كه وزارت خارجه اقدامات لازم را در مقابل كشورهاي توهين‌كننده انجام داده است.

سخنگوي دولت همچنين با اشاره به نامه رييس جمهوري به وزير بازگاني ، تصريح كرد كه يك كارگروه اقتصادي نحوه برخورد با كشورهاي توهين‌كننده را بررسي مي‌كنند.

وي با اشاره به واكنش مردم ايران در قبال اين اهانتها، تاكيد كرد:
دولت نيز در راه اعتقاد به اسلام ناب محمدي و حرمت پيامبر اكرم، جان خود را فدا مي‌كند.

الهام با بيان اينكه هيچ جاي مماشاتي وجود ندارد ، به كشورهاي اروپايي هشدار داد كه با اعتقادات قلبي مسلمانان بازي نكنند.


** مرجع تصميم‌گيري اروپا و آمريكا، اسراييل است
سخنگوي دولت در خصوص تاثير رژيم صهيونيستي بر تصميمات آمريكا و اروپا گفت: گاهي احساس مي‌شود كه كه تصميم‌گيرندگان آمريكا و اروپا ، مرجع تصميم‌گيريشان رژيم صهيونيستي است.

وي با اشاره به حمايت غرب از رژيم صهيونيستي، برخوردي اين رژيم از سلاح‌هاي هسته‌اي را تهديدي براي صلح جهاني توصيف كرد.

الهام از مسوولان كشورهاي غربي خواست كه از اين فضاي تحقير آميز بيرون آمده و آزادانه تصميم بگيرند.


** تاثير انقلاب اسلامي
سخنگوي دولت همچنين در خصوص تاثير انقلاب اسلامي بر فلسطينيها گفت:
انقلاب ما پيام فكري و جهاني داشت و چون از مقوله انديشه بود، محدود به زمان و مكان خاصي نشد.

وي با بيان اينكه جهان تشنه معنويت است ، تصريح كرد: ملت ما با ايستادگي در مسير تحقق عدالت و معنويت ، راه خود را در انديشه‌هاي باز كرده است.

الهام با اشاره به تاثير پذيري انتفاضه فلسطين از انقلاب اسلامي ، خاطرنشان كرد كه پيام انقلاب اسلامي ، جهاني است.


** دفاع از مطالبات مردم
سخنگوي دولت در اين نشست خبري در پاسخ به سوالي، با اشاره به چهار محور اصلي مورد نظر دولت يعني عدالت، مهرورزي، خدمت‌رساني و پيشرفت، به سخنان رييس جمهوري در جمع استانداران پرداخت و گفت: استانداران جز به مردم بدهكاري ندارند و هيچ جرياني نبايد خواسته خود را تحميل كند.

وي افزود: طبيعي است كه برخي افراد علاقه مند هستند فشار بياورند و مديراني را تحميل كنند ، يا اينكه مديران را به سوي اهداف و مطالبات خاصي بكشانند، تاكيد دولت اين است كه هيچ مسوولي نبايد به اين مطالبات تن بدهد و بايد محكم از مطالبات مردم دفاع كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: جايي براي نگراني نيست، ديپلماسي هسته‌اي موفقي داشتيم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016