سه شنبه 18 بهمن 1384

هاشمي رفسنجاني: اهانت به پيامبر صلح و آزادي توطئه جهاني عليه اسلام است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۱۸‬

آيت‌الله "اكبر هاشمي رفسنجاني" رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:
اهانت رسانه‌هاي غربي به پيامبر صلح و آزادي توطئه جهاني غرب عليه اسلام است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، وي روز سه‌شنبه در اولين يادواره ائمه جماعات شهيد افزود: پيامبر اسلام از خلقي جاهل و متعصب، تمدني عظيم خلق كرد و امروز بيش از ‪ ۱/۵‬ميليارد مسلمان در سراسر جهان به او عشق مي‌ورزند.

وي با تاكيد بر اينكه امروز به اسم آزادي به پيامبر آزادي اهانت مي‌شود، اظهار داشت: هدف غرب از اين كار مشخص است اما تاثير اين كارها به اندازه تاثير كارهاي رژيم فاسد پهلوي است.

وي خاطرنشان كرد: اين بار هم دنياي اسلام به پا خاسته است و اولين حركت اعتراضي نيز از همان كشور دانمارك آغاز شد.

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اينكه چراغي كه پيامبر و قرآن در دل مردم روشن كرده‌اند، خاموش شدني نيست، اضافه كرد: هوشياري مردم آنها را سر جاي خود خواهد نشاند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مردم مسلمان ايران در ‪ ۲۲‬بهمن امسال با حضور بيشتر و روشنتر خود ثابت مي‌كنند كه چه در مساله هسته‌اي و چه در موضوع اهانت به پيامبر اسلام حضوري آگاهانه دارند.

وي، جهاد و مبارزه را محورها و مفصل‌هاي حركت ديني در تاريخ عنوان كرد و اظهار داشت: شهادت، مسجد و روحانيت واژه‌هايي است كه مي‌توان كارهاي فرهنگي بسياري روي آن انجام داد و هر تحول مثبتي كه در كشورهاي اسلامي به وجود آمده به نقش يكي از اين واژه‌هاي كليدي بستگي دارد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه مساجد از لحظه طلوع اسلام هميشه پايگاه خير و حركتهاي خيرخواهانه بوده است، ادامه داد: در تاريخ اسلام در ايران مورد كمي پيدا مي‌شود كه مدرسه‌اي مستقل از مسجد وجود داشته باشد. مسجد هم مركز آموزش و ارشاد و هم رسيدگي به امور مردم بوده است و ائمه مساجد تاريخ سازان همه تاريخ ايران از بعد مثبت بودند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: روحانيت در طول تاريخ، بعد از غيبت كبري شكل يك صنف به خود گرفت و در تمام دوران يكهزار و صد ساله نقش اساسي در دنياي اسلامي و به ويژه در ايران ايفا كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اينكه روحانيت هميشه در مقابل حكام زورگو و در كنار مردم بوده است، اظهار داشت: روحانيت اين خاصيت خود را در طول سالها حفظ كرده زيرا روحانيت زبان اسلام و قرآن است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در دوره‌اي كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد، روحانيت مطمئن‌ترين پايگاه دفاع از مردم، حق و ميهن بود كه البته اين به معناي ناديده گرفتن نقش مردم نيست.

وي، شهدا را محبوبترين انسانها پيش خداوند خواند و گفت: خداوند رستگاري شهدا را تضمين كرده و حركت آنان را رو به كمال قرار داده است و در حقيقت شهدا پيكر تاريخ و تغذيه‌كننده حركت تاريخ هستند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه امام جماعت‌ها يكي از تجربه‌هاي خوب تاريخ ايران و اسلام محسوب مي‌شوند، اظهار داشت: مسجد، امام جماعت و مخاطباني كه به مسجد وابستگي دارند مجموعه‌اي هستند كه به واقع ارشاد را تحقق مي‌بخشند.

هاشمي رفسنجاني افزود: در عرصه انقلاب هر وقت نياز به مردم بود، ائمه جماعات پل واسط نهضت با مردم بودند و از ميان ائمه جماعات عده فراواني به فيض شهادت رسيدند.

وي يادآور شد اگر نسبت شهداي روحاني به جمعيت روحانيت با شهداي غير- روحاني و جمعيت غير روحاني را حساب كنيم روحانيت چندين برابر شهيد داده است كه اين مساله طبيعي است زيرا روحانيت است كه مردم را به جهاد دعوت مي كند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه دشمنان از موقعيت روحانيت در اسلام غافل نبوده و نيستند، اضافه كرد: دشمنان در درجه اول اسلام و قرآن را هدف قرار مي‌دهند تا آن را از دل مردم بيرون كنند اما نمي‌توانند ضربه كاري به اسلام بزنند به همين علت براي از ميدان به در كردند اسلام، روحانيت را مورد هجمه قرار مي‌دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: اهانت به پيامبر صلح و آزادي توطئه جهاني عليه اسلام است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016