سه شنبه 18 بهمن 1384

مصباح يزدي: جريان انرژي هسته‌يي آزمايش بزرگ الهي ملت ايران است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

مسوول موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم با اشاره دشمني غرب در ايجاد ممانعت از دستيابي ملت ايران به حق مسلم خود در استفاده از فن‌آوري صلح آميز‌ هسته‌يي، اين مساله را يك آزمايش بزرگ الهي در مقطع حساس كنوني عنوان كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از رسا، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي طي سخناني در جمع اقشار مردمي و طلاب حوزوي، با اشاره به اقدام كشورهاي غربي بر ضد دستيابي ملت ايران به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي افزود: اين روز‌ها در مسايل سياسي و بين‌المللي با آزمايش‌هايي روبرو هستيم؛ اميدواريم خداوند به بركت حضرت سيد الشهدا(ع) به ملت ايران توفيق دهد تا از عهده اين آزمايش‌ها به خوبي برآييم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، آزمايش‌هاي خدا را به صورت فردي و عمومي دانست و با بيان ويژگي‌هاي امتحان‌هاي الهي خاطرنشان كرد: آزمايش‌هاي الهي هميشه پيچيده‌تر از آزمايش‌هاي بشري است. گاه خداوند دو گروه را به وسيله يكديگر مورد آزمايش قرار مي‌دهد. از اين رو بايد حوادث و تاريخ گذشته را با نگاه خداشناسي مورد تحليل قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبري،‌ اراده خدا را اختيار انسان‌ها در اين جهان براي تحقق شرايط امتحان دانست و گفت: اين‌كه خدا به دشمنان پيامبران، اوليا و ائمه اطهار(ع) اجازه ‌داد آنان را شكنجه كنند و با ايشان دشمني نمايند، ‌به خاطر ايجاد زمينه امتحان‌هاي اجتماعي است.

وي به برخي پرسش‌ها و شبهات موجود در ميان مردم اشاره كرد و خواستار پاسخ‌گويي درست و دقيق انديشمندان اسلامي به اين شبهات شد.

مصباح يزدي درست‌ترين تحليل را از حوادث اجتماعي، تحليل خداشناسانه دانست و ادامه داد: البته كساني هستند كه حوادث تاريخي را با عوامل اقتصادي مانند ماركسيست‌ها بررسي و تحليل مي‌كنند؛ ولي مهم‌ترين اين ديدگاه‌ها تصوير دين از حوادث است كه متوقف بر اصولي از جمله امتحان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مسوول موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به برخي آيات قرآن، سنت خدا را ابتلا، بلا، فتنه و امتحان بشر و وظيفه انسان‌ها را در اين‌باره، شناخت تاريخ و عبرت آموزي از آن دانست و توضيح داد: خداوند براي آزمايش انسان‌ها هيچ‌گاه خبر و نوع آزمايش را بيان نخواهد كرد. زمان و مكان امتحان خدا هم معلوم نيست تا انسان خود را براي آن آماده كند.

بر همين اساس ‌بايد تاريخ گذشته را بررسي كنيم و ببينيم خداوند آن‌ها را چگونه آزمايش كرده تا عوامل مهم را بشناسيم و آمادگي‌هاي لازم را از بعد ايماني آن بدست آوريم.

وي همه انسان‌ها را در معرض ابتلا، آزمايش و امتحان الهي به صورت فردي يا عمومي و به طرق گوناگون ارزيابي كرد و اظهار داشت: بايد متوجه آزمايش‌هاي الهي در زندگي خود باشيم. امروز و فردا بايد منتظر باشيم كه آزمايش عمومي در پيش است. غير از آزمايش‌هايي كه هر روز براي هر فرد اتفاق مي‌افتد؛ يعني يك آزمايش گروهي و دسته‌جمعي.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصباح يزدي: جريان انرژي هسته‌يي آزمايش بزرگ الهي ملت ايران است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016