سه شنبه 18 بهمن 1384

معاون اول رييس جمهوري: قطعنامه شوراي حكام سند افتخار ايران است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۱۸‬

معاون اول رييس جمهوري، با "ننگين" خواندن قطعنامه شوراي حكام عليه ايران، اين قطعنامه را سند مظلوميت و در عين حال مايه افتخار جمهوري اسلامي، توصيف كرد.

بگزارش خبرنگار سياسي ايرنا، "پرويز داودي" روز سه‌شنبه در نوزدهمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي در محل ساختمان اجلاس سران گفت: شوراي حكام سازمان بين‌المللي انرژي اتمي در پاسخ به مطالبات جاهلانه و زورگويانه چند كشور استكباري يكي از ننگين‌ترين قطعنامه‌هاي خود را عليه جمهوري اسلامي ايران صادر كرد.

داودي افزود: در كمال ناباوري در قرني كه به قرن انقلاب علمي و انفجار اطلاعات معروف شده، آژانس بر خلاف مفاد صريح و قوانين جاري بين‌المللي، ايران را از دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و حتي انجام تحقيقات علمي محدود و منع كرده است.

معاون اول رييس جمهوري خاطرنشان كرد شوراي حكام با تصويب اين قطعنامه بدعت ننگيني را كه براي هيچ كشوري سابقه نداشت، پايه‌گذاري كرده است.

داودي ادامه داد: آيندگان از يك طرف بدعت گزاران را نفرين مي‌كنند و از سوي ديگر بر ايرانيان آفرين خواهند گفت.

معاون اول رييس جمهوري تصريح كرد: در ازاي همكاريهاي داوطلبانه و صادقانه سه سال اخير جمهوري اسلامي و ارايه هزاران برگ مستندات فعاليتهاي خود و با وجود عدم اثبات كوچكترين انحراف در فعاليتهاي صلح‌آميز ايران، آژانس قطعنامه‌اي كاملا ظالمانه و تبعيض‌آميز را تصويب كرد.

داودي اظهار داشت: اين قطعنامه مظلوميت ما را نشان مي‌دهد و در عين حال افتخاري براي ما است كه جوانان دانشمند و شجاع ما با مجاهدتها و تلاشهاي عبادت گونه خود توانسته‌اند دانش هسته‌اي را بومي كنند.

معاون اول رييس جمهوري با طرح اين پرسش كه آيا مي‌توان از انديشيدن و شكوفايي آن جلوگيري كرد، اظهار داشت: آيا دوران سياه قرون وسطي توانست "گاليله" را از درست فكر كردن و كشف و تحقيق علمي باز دارد ؟
داودي اضافه كرد: همچنانكه براي دستيابي به عزت اسلامي در انقلاب، جوانان خود را تقديم كرديم و در دفاع از كشور جنگ را به پيروزي رسانديم، براي اين جهش علمي و حفظ و ارتقاء عزت اسلام نيز تا پاي جان ايستاده و مقاومت مي‌كنيم.

وي ادامه داد: نفاق، عناد، جهالت و غرض ورزي سلطه‌گران جهان امروز چنان عقل و تفكر را از آنان گرفته است كه با وجود تجربيات بسيار روشن گذشته، دست به اقداماتي مي‌زنند كه شكست آن بديهي است.

معاون اول رييس جمهوري به اقدام زشت و موهن اهانت به حريم قدسي نبي اكرم از سوي نشريات غربي اشاره كرد و گفت: آنها در نهايت بي‌شرمي توهين به مقدسات اسلامي را از مصاديق آزادي مي‌نامند اما شركت‌كنندگان در يك همايش علمي تحقيق در ارتباط با "هولوكاست" را ممنوع‌الخروج كرده و تحقيق و پژوهش در اين زمينه را جرمي نابخشودني قلمداد مي‌كنند.

داودي افزود: اما همين دشمنان در برابر چند پرسش ساده و اتخاذ مواضع درست از سوي رييس جمهوري اسلامي ايران در رابطه با افسانه هولوكاست متزلزل مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اينكه حركت ملتهاي مسلمان در منطقه و گسترش اين حركتها دشمنان را ناچار به عقب نشيني خواهد كرد، اظهار داشت: تجربه حركتهاي مردمي و روند دموكراسي واقعي در كشورهايي مانند فلسطين، عراق، افغانستان، ونزوئلا، بوليوي و شيلي همگي حكايت از تقويت روز به روز حركتهاي حق‌طلبانه و عدالتخواهانه و تضعيف حركتهاي سلطه‌گرانه دارد.

معاون اول رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز ‪ ۱۹‬دوره از جشنواره بين‌المللي خوارزمي گفت: برگزاري منظم اين جشنواره، توجه جمهوري اسلامي به دانشندان و تكريم نخبگان علمي و تحقيقاتي را اثبات مي‌كند.

داودي افزود: كشوري كه براي تمامي امور خود دست نياز به بيگانگان دراز مي‌كرد، امروز خود در رديف يكي از كشورهاي توليدكننده علم قرار گرفته و فراتر از آن بعنوان رقيب علمي كشورهاي قدرتمند دنيا مطرح است.

معاون اول رييس جمهوري اظهار داشت: دانشمندان جوان اين كشور با كمترين امكانات و با وجود بيشترين موانع به چنين افتخاري رسيده‌اند و اين يك تحول بنيادين علمي در كشور است.

وي بااشاره به اينكه توليد علم و جنبش نرم‌افزاري كه مورد تاييد رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده به نهالي نوپا تبديل شده است، اظهار داشت: با تلاش دانشمندان و محققان ايراني، اين نهال نوپا چند سال ديگر به درختي تنومند تبديل خواهد شد.

داودي، خودباوري و باور نسل دانش پژوه و محقق و دانشمند جامعه را كليد واژه اين موفقيت دانست و شكوفايي استعدادهاي كشور و حمايت از محققان و پژوهشگران جوان را رسالت مسوولان نظام خواند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون اول رييس جمهوري اضافه كرد: جوانان دانش پژوه رسالت خود را در جسارت علمي، تحقيق و پژوهش به نمايش گذاشته‌اند و متوليان اين جشنواره نيز وظيفه خود را در شناسايي طرحهاي تحقيقاتي و پژوهشي كاربردي نمونه، انجام داده‌اند.

داودي افزود: اكنون نوبت ما است كه با اتخاذ سياستهاي حمايتي، قدردان اين حركتها باشيم و رسالت اصلي ما حمايت بي‌دريغ و پشتيباني شايسته از اين دانشمندان و پژوهشگران است.

وي تاكيد كرد: ما بايد با فراهم ساختن زمينه علم و تحقيق بيشتر براي اين عزيزان، زمينه ثمردهي آنان و بهره‌جويي مردم ايران را مهيا كنيم.

معاون اول رييس جمهوري، تشكيل بنياد نخبگان براي حمايت و تكريم از دانشمندان، محققان و پژوهشگران و همچنين تشكيل شبكه بزرگ ايده‌پردازان و طراحان علمي را از جمله اقدامات دولت براي حمايت و پشتيباني از فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي در كشور عنوان كرد.

نوزدهمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي روز سه‌شنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري، و وزراي علوم، تحقيقات و فن‌آوري، آموزش و پرورش و رفاه و تامين اجتماعي در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

در اين جشنواره از ‪ ۲۳‬پژوهشگر و محقق داخلي و خارجي با اهداء لوح تقدير و جوايز نفيس قدرداني شد.

در نوزدهمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي همچنين از پروفسور "ريچارد نلسون فراي" دانشمند ايرانشناس، بعنوان ميهمان افتخاري جشنواره تقدير شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون اول رييس جمهوري: قطعنامه شوراي حكام سند افتخار ايران است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016