یکشنبه 23 بهمن 1384

کمال خرازي: راهكار برون‌‏رفت چالش هسته اي يكپارچگي، هم‌‏صدايي و وحدت نظر است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير سابق امور خارجه گفت: پرونده هسته‌‏اي چالش بزرگي براي نظام و مردم ايران به حساب مي‌‏آيد اما اگر ايستادگي بكنيم و يكپارچگي خودمان را نشان دهيم، از اين چالش موفق بيرون خواهيم آمد.

كمال خرازي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، افزود: راهكار برون‌‏رفت از اين چالش يكپارچگي، هم‌‏صدايي، وحدت نظر و همكاري است براي اينكه همواره دشمنان بدانند كه ما در صحنه هستيم و از حقوق حقه خودمان دست بر نخواهيم داشت.
وي با اشاره به راهپيمايي روز 22 بهمن، گفت: حركتي كه انقلاب اسلامي ايجاد كرد چه در پيروزي آن، چه دوران جنگ و چه بعد از آن، در دفاع از حقوق ملت و ارزش‌‏هاي اسلامي برجستگي‌‏هاي خاص خودش را دارد و طبيعي است كه هر حركتي داراي نواقصي است اما بايد برآيند كلي آن را ارزيابي كرد.
وي افزود: امروز نه تنها ارزيابي ايرانيان بلكه ارزيابي كل جهان اسلام اين است كه حركتي كه انقلاب اسلامي آفريد، باعث ايجاد تحولات بسيار زيادي در ساير اكناف عالم شده است و اصولا يك حركت جمعي را ايجاد كرده است كه موقعيت امت اسلامي را مجددا احيا كند.
خرازي با بيان اينكه بايد به دنبال تقويت نقاط قوت انقلاب بود و ضعف‌‏هاي آن را جبران كرد، به به پديده شكاف نسل‌‏ها اشاره كرد و گفت:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براي برطرف كردن شكاف ميان نسل‌‏ انقلاب با نسل امروز و فردا بايستي به آموزش و پرورش توجه بيشتري كرد. رسانه نيز بايد در اين زمينه فعال‌‏تر باشند و سيستم‌‏هاي سنتي مثل منابر و مساجد بايد ارتباط بهتري را با جوانان ايجاد كنند تا شكاف برداشته شود و مفاهيم و ارزش‌‏هاي دوران انقلاب به جوانان انتقال يابد و آنها بتوانند اين راه را ادامه دهند.
وي افزود: طبعا شكاف نسلي يكي از زمينه‌‏هايي است كه ما در آن دچار نقص هستيم و يكي از زمينه‌‏هاي بسيار مهمي است كه بايد مورد توجه نظام باشد تا اين نواقص برطرف شود.

Copyright: gooya.com 2016