دوشنبه 24 بهمن 1384

احمد شيرزاد: بازگشت به روش دولت گذشته تضمين‌‏كننده دستيابي ايران به فناوري هسته‌‏اي است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي با اشاره به شرايط حاكم بر پرونده هسته‌‏اي ايران، گفت: امروز در شرايطي هستيم كه به طور حتم محدوديت‌‏هايي را در پيش خواهيم داشت و هرچه بيشتر درگير اين چالش شويم، محدوديت‌‏ها وسيع‌‏تر خواهد شد.

احمد شيرزاد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه جبهه مشاركت به طور مشخص بازگشت به روش دولت گذشته را تضمين‌‏كننده حق دولت و ملت ايران براي دستيابي به فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي مي‌‏داند، گفت: بيانيه اخير جبهه مشاركت ايران اسلامي شاه‌‏بيت نظرات و ديدگاه‌‏هاي اعضاي حزب است و به طور كلي ادعاي ما اين است كه در زمان دولت سيدمحمد خاتمي محدوديت‌‏ها بر سر راه ايران به مراتب كمتر از شرايط حاضر و آنچه در پيش است، بوده و شرايط دشواري براي ايران پيش‌‏بيني مي‌‏شود.
وي با بيان اينكه روش دولت خاتمي ايران را به سوي يك محدوديت دائمي نمي‌‏كشاند، گفت: در دولت خاتمي با روش‌‏هاي اعتمادسازي كوتاه‌‏مدت، مي‌‏توانستيم به حقوق درازمدت خود در عرصه فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي و انرژي دست پيدا كنيم و از آن به طور كامل محروم نشويم.
به گفته شيرزاد، از سرگيري فعاليت‌‏هاي UCF اصفهان در اواخر دوران دولت خاتمي تصميم وي نبوده است و اين تصميم در آخرين روزهاي دولت وي گرفته شد و خاتمي نيز خيلي روشن اين را به همگان رساند كه اين تصميم, تصميم دولتش نبوده است.
شيرزاد در اين باره گفت: خاتمي نگفت كه اين تصميم, تصميم دولت است بلكه اعلام كرد اين تصميم نظام است و ما نيز تابع نظام هستيم, ضمن اينكه از سرگيري فعاليت‌‏هاي UCF اصفهان در زمان خاتمي كليد نخورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه و متخصص فيزيك هسته‌‏اي با بيان اينكه از سوي غرب فقط و فقط پروژه ساخت سانتريفيوژها بحث‌‏برانگيز است و خواستار توقف آن شده‌‏اند، گفت: هم‌‏اكنون در كشور بيش از 200 تا 300 مركز علمي در حال فعاليت در كشور وجود دارد و پروژه‌‏هاي تحقيقاتي مربوط به فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي در خود اين سازمان است، بنابراين لازم است اين سازمان بگويد تاكنون كدام‌‏يك از پروژه‌‏هاي تحقيقاتي‌‏اش تعطيل شده است.
شيرزاد با بيان اينكه در نشان دادن آنچه تاكنون انجام شده است، بيش از اندازه بزرگ‌‏نمايي صورت گرفته است، گفت: در پيش گرفتن چنين رويه‌‏اي باعث خواهد شد تا در مردم احساس غير واقع‌‏بينانه ايجاد شود و مردم فكر كنند كه ما توانسته‌‏ايم اوج قله‌‏هاي علم و فناوري را فتح كنيم.

Copyright: gooya.com 2016