جمعه 28 بهمن 1384

محمدرضا باهنر: آغاز تحقيقات هسته‌‏اي حداقل پاسخ‌‏گويي دولت به مطالبات مردم بود، ايلنا

- سازمان انرژي اتمي به سرعت غني‌‏سازي اورانيوم را به انجام برساند

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين گفت: حضور حماسي مردم ايران در راهپيمايي يوم‌‏الله 22 بهمن جلوه باشكوهي از مردم‌‏سالاري ديني, پيوند مردم با مسوولان نظام خدمتگزار و رفراندوم هسته‌‏اي بود.

به گزارش "ايلنا"، محمدرضا باهنر در پايان نشست واحد سياسي اين تشكل با تقدير از حضور پرشور مردم ايران اسلامي در راهپيمايي يوم‌‏الله 22 بهمن، گفت: يك بار ديگر ايام سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با عاشوراي حسيني همزمان شد و مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي رنگ خدايي به خود گرفت.
وي با اشاره به اينكه حضور مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن باشكوهتر از سال‌‏هاي گذشته بود، به تبيين دلايل اين حضور حماسي پرداخت و اظهار داشت: از آن‌‏جايي كه دشمنان خدا از عقل كافي برخوردار نيستند، با اهانت به پيامبر اكرم(ص) خشم جهان اسلام را برانگيختند و مسلمانان در اقصي نقاط جهان يكپارچه و يك‌‏صدا عليه اهانت به مقدسات قيام كردند و طبيعي است اهانت به رسول مكرم اسلام(ص) با عكس‌‏العمل قاطع ملت ايران نيز مواجه شد و باعث شد مردم با شركت در راهپيمايي 22 بهمن از اهانت‌‏كنندگان ابراز انزجار كنند.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين يادآور شد: راهپيمايي 22 بهمن به يك رفراندوم هسته‌‏اي تبديل شد و مردم از هر قشري خواستار احقاق حقوق هسته‌‏اي خود شدند.
وي افزود: حضور پرشور مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن اعلام پايبندي به تداوم انقلاب اسلامي و دفاع از آرمان‌‏هاي انقلاب بود و ما وظيفه داريم خدا را شاكر باشيم و صميمانه از آحاد مردم تشكر نماييم.
باهنر گفت: بايد از احزاب و گروه‌‏هاي سياسي و رسانه‌‏هاي گروهي نيز كه روي اراده ملي پافشاري كردند و اجازه ندادند دشمنان كوچكترين رخنه در داخل كشور ببينند، صميمانه تشكر ‏كنيم.
وي تصريح كرد: وقتي مردم ايران احساس كردند چند كشور عضو كلوپ هسته‌‏اي درصدد محروم كردن اين ملت از حقوق مسلم‌‏شان هستند، در ميدان آزادي تهران و در ديگر شهرهاي ايران با صداي رسا به دنيا اعلام كردند انرژي هسته‌‏اي حق مسلم ماست.
باهنر گفت: در حالي كه دوران استعمار و استحمار در جهان سپري شده و ملت‌‏ها آگاه شده‌‏اند، جاي تعجب است كه چند كشور با صراحت اعلام مي‌‏كنند علوم و فناوري هسته‌‏اي بايد در انحصار آنها باشد و چون زور دارند به ديگران اجازه برخورداري از اين علم و فناوري را نمي‌‏دهند.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به آغاز تحقيقات هسته‌‏اي ايران اين امر را حداقل پاسخ‌‏گويي دولت به مطالبات مردم ياد كرد و گفت: پس از حدود سه سال فرصت دادن به كشورهاي غربي و باز كردن درهاي تاسيسات هسته‌‏اي كشور به روي بازرسان آژانس و اعتمادسازي، آغاز تحقيقات هسته‌‏اي حداقل پاسخ‌‏گويي دولت به مطالبات مردم بود.
وي گفت: فرصت‌‏هايي كه ايران به غرب داد به جهانيان ثابت كرد مشكل مساله هسته‌‏اي ايران اعتمادسازي نيست بلكه انحصارطلبي چند كشور دارنده فناوري هسته‌‏اي است، به طوري كه اين كشورها جهان را بين خود تقسيم‌‏بندي كرده‌‏اند كه هر كدام در چه نقطه جهان مواد هسته‌‏اي بفروشند.
باهنر افزود: بايد از رييس‌‏جمهور محترم نيز تشكر كنيم كه پيام مردم را به خوبي دريافت و اعلام كرد، مردم حجت را تمام كردند و اينك نوبت ماست كه صادقانه به آنها خدمت كرده و مشكلات را با سرعت بيشتر حل كنيم.
وي تصريح كرد: مردم و مسوولان كشور نشان دادند كه از هوشياري لازم برخوردارند و بايد هوشياري مردم را تحسين كرد كه در مواقع حساس وارد صحنه شده و پايبندي خود را به آرمان‌‏ها اعلام و از حق خود دفاع مي‌‏كنند.
باهنر افزود: از سازمان انرژي اتمي هم انتظارمي‌‏رود از فرصتي كه مردم پديد آورده‌‏اند، استفاده كرده و به مسووليت تاريخي خود عمل كنند و به سرعت غني‌‏سازي اورانيوم را به انجام برسانند. رفراندوم عظيم هسته‌‏اي مردم ايران جاي ترديد براي پاسخ‌‏گويي به مطالبات آنها باقي نمي‌‏گذارد.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين يادآور شد: آمريكا كه قصد دارد مردم ايران را از حقوق هسته‌‏اي خود محروم كند، توانايي تحميل اراده خود بر ملت‌‏ها را ندارد و با توجه به مشكلاتي كه با آن دست و پنجه نرم مي‌‏كند، نمي‌‏تواند نظام تك‌‏قطبي به رهبري خود را در جهان محقق كند.
باهنر افزود: اهانت به پيامبر اكرم (ص) در غرب، مشكلات آمريكا در عراق و افغانستان، پيروزي حماس در انتخابات فلسطين و پيروزي جريان ضدآمريكايي در چند كشور آمريكاي لاتين، موقعيت جهاني آمريكا را به شدت متزلزل كرده و نشان مي‌‏دهد مشكلات آمريكا فراتر از آن است كه بتواند نظام تك‌‏قطبي در جهان شكل دهد.
وي گفت: نتيجه صندوق‌‏هاي راي در كشورهاي اسلامي به ويژه خاورميانه و خيزش‌‏هايي كه در آمريكاي لاتين وجود دارد، نشان مي‌‏دهند كه مردم‌‏سالاري ديني پايگاه مهمي در دنيا پيدا كرده و جهان از سكولاريسم رويگردان شده و به معنويت و توحيد روي آورده است.
باهنر يادآور شد: با توجه به مشكلات فراواني كه غرب با آن مواجه است و با توجه به نياز غرب به انرژي و هوشياري و بيداري جهان اسلام اميدواريم غربي‌‏ها بيش از اين پرونده خود را سياه نكنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اگر كشورهاي غربي بخواهند به رفتارهاي غيرمنطقي خود ادامه دهند، خواست ملت ايران از مسوولين تجديدنظر در عضويت در معاهده ان. پي. تي است.
باهنر گفت: ملت ايران به كمتر از غني‌‏سازي در داخل ايران رضايت نمي‌‏دهد.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين همچنين با اشاره به سخنان رييس‌‏جمهور در مراسم راهپيمايي 22 بهمن، گفت: همانگونه كه مقام معظم رهبري گفتند، رييس‌‏جمهور حرف دل مردم را زد و ما معتقديم رييس‌‏جمهوري اسلامي ايران حرف دل مسلمانان و محرومين جهان را مي‌‏زند.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين همچنين به توزيع سهام عدالت اشاره كرد و گفت: از دولت محترم تقدير مي‌‏كنيم كه توزيع سهام عدالت را در بين پايين‌‏ترين دهك‌‏هاي جامعه آغاز كرده است. اميدواريم توزيع اين سهام توام با تدبير باشد تا شاهد آثار مثبت آن باشيم و جلوي تبعات منفي آن گرفته شود.
وي همچنين در مورد رسيدگي به بودجه كل كشور در مجلس، گفت: اميدواريم در اين مقطع حساس، دولت و مجلس تصميماتي اتخاذ كنند كه كشور از حالت ركود خارج و اقتصاد كشور پوياتر و شكوفاتر شود.

Copyright: gooya.com 2016