جمعه 28 بهمن 1384

حدادعادل: آمريكا در مساله هسته‌اي ايران به دنبال كشف حقيقت يا راه حل قانوني نيست، ايلنا

آلاركون، رييس مجلس ملي خلق كوبا:
هيچ كس نمي‌‏تواند ملتي را از استفاده صلح‌‏آميز از انرژي هسته‌اي محروم نمايد

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس مجلس شوراي اسلامي كه در راس يك هيآت عالي‌‏رتبه به آمريكاي لاتين سفر كرده است، وارد كوبا شد.

به گزارش"ايلنا" غلامعلي حدادعادل در ديدار با رييس مجلس ملي خلق كوبا گفت : مردم ايران براي مردم، رهبر و انقلاب كوبا احترام خاصي قائل هستند.
حداد عادل با بيان اينكه مردم ايران از چند جهت به انقلاب كوبا احترام مي‌گذارند، منحرف نشدن از اصول خود، نخوردن فريب آمريكا و دنياي غرب و مقاومت درمقابل فشارها از جمله اين موارد برشمرد.
وي مواضع مشترك درصحنه‌هاي بين‌المللي و ديدگاههاي سياسي يكسان را عامل گسترش سطح روابط دو كشور در عاليترين سطح دانست.
رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر از همه مواضع كشور كوبا در صحنه‌هاي بين‌المللي، از راي عادلانه اين كشور در آخرين اجلاس شوراي حكام قدرداني كرد.
حدادعادل درادامه با بيان اينكه آمريكا از بدو پيروزي انقلاب اسلامي با ما دشمني داشته و پيوسته به دنبال بهانه براي ابراز اين دشمني بوده است، تصريح كرد: آمريكا درمساله هسته‌اي ايران به دنبال كشف حقيقت يا راه حل قانوني نيست بلكه با وجود همه همكاريهايي كه ما در اين زمينه با جامعه بين‌المللي داشته‌ايم، مي‌خواهد با فشار و بدون هيچ دليلي پرونده ما را به شوراي امنيت بفرستد.
رييس مجلس ملي خلق كوبا نيز سفر رييس مجلس شوراي اسلامي به اين كشور را نشانه دوستي دو ملت دانست و آنرا عامل مهمي در پيوندهاي موجود بين دو كشور در زمينه‌هاي مختلف ارزيابي كرد.
رييس مجلس كوبا گفت: زمان حاضر براي هر دو كشور حساس است زيرا ما هر دو داراي حس مسووليت شناسي در نظام بين‌المللي هستيم.
آقاي ريكاردو آلاركون اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي كشور شما پيوسته مورد هدف و تهاجمات امپرياليست بوده است و من به نام دولت، ملت و مجلس كوبا همبستگي خود را با مردم، دولت و مجلس ايران اعلام مي‌نمايم.
رييس مجلس ملي كوبا با بيان اينكه تهديدات و تهاجماتي كه به كشورهاي ايران و كوبا مي‌شود، به خاطر آن است كه نمي‌خواهند ما به توسعه دست يابيم، تاكيد كرد: ولي ما اعلام مي‌كنيم كه هيچ كس حق انحصار منابع انرژي كه براي بشريت حياتي است را ندارد و نمي‌‏تواند ملتي را از استفاده صلح‌‏آميز از انرژي هسته‌اي محروم نمايد.
ريكاردوآلاركون تاكيد كرد: آن چيزي كه جهان بايد با آن به مبارزه برخيزد، مقابله با كساني است كه مي‌‏خواهند انرژي هسته‌اي و بمب اتم را انحصارا داشته باشند و همين‌ها اينگونه سلاح‌ها را عليه مردم غيرنظامي به كار برده‌اند.
رييس مجلس كوبا گفت:ما طالب روابط دوستانه و برادرانه در تمام زمينه‌ها با جمهوري اسلامي ايران هستيم و تهاجماتي را كه امروز به ملت ايران مي‌شود، به شدت محكوم مي‌كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ريكاردوآلاركون اظهار داشت: آمريكا درخاورميانه و آمريكاي لاتين به مشكل بزرگي برخورده است و شرايط در اين منطقه از جهان به نفع مردم تغيير كرده است و ما مي‌‏توانيم به آينده خوشبين باشيم.
رييس مجلس ملي كوبا درپايان دعوت رييس مجلس شوراي اسلامي براي شركت در كنفرانس حمايت از مردم فلسطين را پذيرفت .
گفتني است؛ بازديداز مركز تحقيقات بيوتكنولوژيك و مهندسي ژنتيك هاوانا از ديگر برنامه‌هاي روز پنجشنبه رييس مجلس شوراي اسلامي بود.

Copyright: gooya.com 2016