شنبه 29 بهمن 1384

حدادعادل: ايران براي صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي تضمين عيني مي‌دهد، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگوي اختصاصي با تلويزيون دولتي كوبا گفت:ما آماده هستيم تا هرگونه تضمين عيني را براي صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران بدهيم.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اخبار مجلس شوراي اسلامي غلامعلي حداد عادل كه به كوبا سفر كرده است،افزود: آماده هستيم تا هر تضمين عيني مبني بر صلح‌آميز بودن فعاليت هسته‌اي ايران بدهيم مگر اينكه تضمين دادن به معناي دست كشيدن از انرژي هسته‌اي باشد.
حداد عادل مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي را در ايران، قطع وابستگي كشور به قدرتهاي بزرگ و ايجاد انگيزه حركت به سوي پيشرفت و سازندگي در ملت دانست و گفت: مردم ما بعد از گذشت 27 سال از پيروزي انقلاب اسلامي همچنان در صحنه هستند و خبرنگاران هفته گذشته در راهپيمايي 22 بهمن شاهد اين حضور بودند.
وي پيشرفت‌هاي كشورمان در زمينه علمي، آموزشي و فرهنگي را طي سالهاي پس از انقلاب، قابل توجه ذكر كرد و گفت: ما در زمينه‌هاي علمي يك جنبش و نهضت را آغاز كرده‌ايم كه يكي از آنها دست‌يابي به دانش هسته‌اي توسط دانشمندان جوان خودمان است.
وي همچنين رسيدن به مرز خودكفايي در توليد محصولات كشاورزي و غذايي را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي ذكر كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري درباره نقش زنان در نهاد قانونگذاري ايران گفت: در حال حاضر 11 نماينده زن در مجلس شوراي اسلامي حضور دارند و علاوه بر آن برخي معاونين رئيس‌جمهور و وزرا نيز زن هستند. زنان ايراني علاوه بر ايفاي وظيفه خود به عنوان عضو اصلي خانواده‌، در عرصه‌هاي مختلف علمي و آموزشي و سياسي حضور فعال دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل همچنين در اين مصاحبه تلويزيوني در پيامي خطاب به مردم كوبا گفت: مقاومت شما را در برابر امپرياليسم تحسين مي‌كنم و به شما توصيه مي‌كنم قدر انقلاب خود را بدانيد و تلاش كنيد تا به دام دشمن گرفتار نشويد.

Copyright: gooya.com 2016