شنبه 29 بهمن 1384

موسوی لاری: "ارگان فرهنگی" مجمع روحانیون مبارز منتشر می شود، مهر

- "مواضع سیاسی" از طریق دبیر کل و صدور بیانیه اعلام می شود

یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت که "این مجمع به عنوان یکی از احزاب همسو با اندیشه های ناب امام خمینی (ره) و آشنا به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، برای تبیین دیدگاه های خود یک نشریه فرهنگی منتشر می کند".

سیدعبدالواحد موسوی لاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی "مهر"، افزود: در پی تصویب انتشار یک نشریه فرهنگی توسط کمیته فرهنگی مجمع روحانیون مبارز، درخواست آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده است و بررسی صدور مجوز این نشریه، در وزارت فرهنگ و ارشاد مراحل پایانی خود را می گذراند.

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ترتیب انتشار نشریه فرهنگی حزب متبوعش را "ماهنامه یا دو هفته نامه" ذکر کرد و در خصوص عنوان آن نیز اظهار داشت : هنوز نام این نشریه مشخص نشده است.

موسوی لاری در پاسخ به این سوال که آیا ارگان فرهنگی روحانیون مبارز، عنوان "سلام" را خواهد داشت، گفت: از آنجا که نام نشریه باید مورد تایید هیات نظارت بر مطبوعات قرار گیرد، باید نام مناسبی برای آن انتخاب شود که در این زمینه باید اعضای مجمع ابراز نظر کنند.

وی خاطر نشان کرد: هنوز مشخص نیست که عنوان نشریه "سلام" باشد یا نباشد.

این فعال سیاسی با تاکید بر این که جهت گیری نشریه مذکور فرهنگی است، گفت: مجمع روحانیون مبارز به عنوان یک تشکل روحانی سیاسی از ابتدای فعالیت خود تا کنون هرگز ارگان سیاسی نداشته است.

موسوی لاری افزود: برخی نشریات به علت همسویی نسبی با اهداف، مواضع و برنامه های روحانیون مبارز، مطالبی را منتشر کرده و می کنند که با دیدگاه های ما نزدیک است، اما حتی روزنامه "سلام" نیز که توسط موسوی خوئینی ها دبیر کل فعلی مجمع منتشر می شد، ارگان این تشکل نبود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: امروز جریانات و گروه هایی که با اندیشه های ناب بنیانگذار جمهوری اسلامی و آرمان های اصیل انقلاب قرابت دارند، نیازمند طرح دیدگاه های خود هستند تا افکار عمومی با این مواضع آشنا شوند و انتشار یک نشریه فرهنگی در این شرایط، ترجمان خوبی برای تبیین دیدگاه ها و دغدغه های روحانیون مبارز است.

موسوی لاری متذکر شد که "مواضع سیاسی مجمع روحانیون مبارز، متناسب با شرایط روز از سوی دبیر کل یا از طریق بیانیه ها اعلام می شود".

از این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز درباره مدیر مسوول نشریه مذکور سوال شد که وی پاسخ داد: تا زمانی که دبیر کل مجمع روحانیون بر اساس اساسنامه وجود دارد، مدیر مسوولی نشریه با موسوی خوئینی هاست.

موسوی لاری خاطر نشان کرد: چنانچه وزارت کشور با اصلاحات اساسنامه جدید مجمع روحانیون مبارز موافقت کند و پست دبیر کلی حذف شود، مدیر مسئولی نشریه به سید محمد خاتمی رییس شورای مرکزی یا سید محمد موسوی خوئینی ها دبیر اجرایی مجمع واگذار می شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوی لاری: "ارگان فرهنگی" مجمع روحانیون مبارز منتشر می شود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016