دوشنبه 1 اسفند 1384

خالد مشعل در بدو ورود به تهران: حماس در تمام زمينه‌‏ها دست به اصلاحات خواهد زد، ايلنا

تا آزادي كامل سرزمين فلسطين پيش خواهيم رفت

تهران- خبرگزاري كار ايران

"خالد مشعل" رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اعلام كرد: حماس به‌‏عنوان جنبش تشكيل‌‏دهنده دولت آينده، در تمام زمينه‌‏ها دست به اصلاحات خواهد زد.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران(ايلنا) مشعل در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: من از طرف خود و به نمايندگي از همكارانم در حماس، مراتب خوشحالي و خشنودي خود را از سفر به تهران ابراز مي‌‏دارم و استقبال گرم و پذيرايي قابل‌‏توجه مقامات ايراني از اين هيأت را ارج مي‌‏نهم.
وي ادامه داد: اين سفر، در چارچوب يك سفر دوره‌‏اي به تعدادي از كشورهاي عربي و اسلامي پس از پيروزي حماس در انتخابات مجلس قانون‌‏گذاري فلسطين صورت ميگيرد زيرا حماس متحمل بار يك مسؤوليت سنگين شده و جنبش ما در آستانه تشكيل دولت در فلسطين است.
رييس دفتر سياسي حماس با باين اينكه هدف از اين سفر، ديدار با رهبران كشورهاي اسلامي و در جريان قرار دادن آنان نسبت به نيات جنبش حماس و ملت فلسطين است، گفت: در اين سفرها ما به حمايت‌‏هاي دولت‌‏هاي عربي و اسلامي از حماس چشم دوخته‌‏ايم چرا كه ملت فلسطين، همچنان زير يوغ صهيونيست‌‏ها به سرمي‌‏برد و همواره نياز به حمايت‌‏هاي امت عربي و اسلامي و مجامع بين‌‏المللي دارد.
وي ادامه داد: تحركات اخير ما طي اين سفرها در حالي صورت مي‌‏گيرد كه ما به‌‏رغم فشارهاي دشمن، به تجربه دموكراتيك خود در سرزمين فلسطين مباهات مي‌‏كنيم همچنان كه به تجربه مقاومت فلسطين و پايداري آن در مقابله دشمن صهيونيستي افتخار مي‌‏كنيم.
مشعل با بيان اينكه ما حمايت‌‏هاي دولت جمهوري اسلامي ايران از مقاومت فلسطين را ارج مي‌‏نهيم، گفت: ما به همه اطمينان مي‌‏دهيم كه ملت فلسطين در برخورد با دشمن صهيونيستي در عرصه سياست، حكومت و مقاومت پيروز بيرون خواهد آمد و تا آزادي كامل سرزمين فلسطين پيش خواهد رفت.
وي با تأكيد بر اينكه ملت فلسطين بر استفاده از همه فرصت‌‏ها براي استيفاي حقوق ملي و مشروع خود تأكيد كرده و مي‌‏كند، ادامه داد: ملت فلسطين به تمام دنيا پيام صلح مبتني بر پايان‌‏بخشي به اشغال‌‏گري مي‌‏دهد و لذا حقوق اين ملت در آزادي سرزمين خود و بازگشت آوارگان نيز بايد استيفا شود.

رييس دفتر سياسي حماس در پاسخ به اين سؤال كه آيا دولت حماس به معاهدات پيشين دولت خودگردان فلسطين پايبند خواهد بود يا خير؛ گفت: ما هنوز كاري انجام نداده‌‏ايم كه در ابتداي سفر خود توسط خبرنگاران سؤال‌‏باران شديم و ان‌‏شاءالله در انتهاي سفر، نشست مطبوعاتي برگزار خواهد شد و به سؤالات پاسخ داده مي‌‏شود.
وي ادامه داد: حماس همان‌‏گونه كه به ملت فلسطين قول داده است بنا دارد يك سري اصلاحات در خصوص تمام زمينه‌‏ها انجام دهد كه اميدواريم در ساليان آينده، به تمام نيات ما جامعه عمل پوشانده شود.
مشعل با بيان اينكه حماس دو مسأله پايان‌‏بخشيدن به اشغال‌‏گري، رفع رنج ملت فلسطين و انجام اصلاحات در اوضاع داخلي فلسطين را دنبال مي‌‏كند، گفت: جزئيات اين برنامه‌‏ها از سوي دولت آينده اعلام خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در رابطه با حق ايران در استفاده از انرژي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي گفت: من بر اين باور هستم كه حق ايران و همه كشورهاي دنياست كه از انرژي هسته‌‏اي براي اهداف صلح‌‏آميز استفاده كند و اين رويه‌‏اي است كه ايران، هميشه روي آن تأكيد كرده است و طبيعتاً براساس مصوبات و ضوابط آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي بايد انجام بپذيرد و در اين خصوص بحثي وجود ندارد و ما مخالف آن نيستم.
مشعل افزود: طبعاً جامعه بين‌‏الملل وقتي با يك چنين مسأله حساسي روبرو مي‌‏شود بايد با همه كشورهاي دنيا برخورد عادلانه و يكساني داشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016