سه شنبه 2 اسفند 1384

مسكو و تهران برضرورت حل مساله اتمي ايران در آژانس تاكيد كردند، ايرنا

مسكو،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۰۲‬

ايران و روسيه در مورد رسيدگي به پرونده اتمي ايران در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و عدم ارجاع آن به شوراي امنيت توافق نظردارند و در مذاكرات مسكو بر ضرورت حل مساله در قالب آژانس تاكيد شد.

"سيد علي حسيني تاش" رييس هيات ايراني شركت‌كننده در مذاكرات مسكو ، در خاتمه اين رايزنيها در گفتگويي اختصاصي با ايرنا گفت: مذاكرات ديروز و امروز ما در مسكو با طرف روس نشان داد چشم انداز مثبتي براي گسترش همكاريهاي هسته‌اي دو كشور وجود دارد و طرح پيشنهادي مسكو نيز در چارچوب و مسير همين همكاريها قابل بررسي ، توسعه و تكميل است.

وي گفت: دو كشور بر نقش مهم آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي حل موضوع ايران واقف بوده و اعلام كردند كه بايد محوريت آژانس در اين مورد حفظ شده و مساله نيز در همين چارچوب حل و فصل گردد.

حسيني تاش گفت: دو طرف در اين مذاكرات بر اين نكته كه طرح پرونده اتمي ايران در شوراي امنيت مي‌تواند تاثير مخرب بر همكاريهاي هسته‌اي ايران و روسيه داشته باشد اتفاق نظر داشتند و بر عدم ارجاع پرونده به شوراي امنيت بعنوان خواست مشترك تاكيد كردند.

رييس هيات ايراني شركت‌كننده در مذاكرات مسكو، اين رايزنيها را دقيق، مثبت و تعيين‌كننده خواند و گفت: قرار شد بررسي‌ها و مذاكرات طرفين روي طرح مسكو بر اساس مباني و فرمول مشترك همكاريهاي دو كشور ادامه يابد.

وي درباره محل اجراي طرح روسيه و كيفيت آن گفت: درمورد جزييات طرح از جمله محل ايجاد واحد مشترك غني‌سازي و نوع مشاركت كارشناسان ايراني ، در مذاكرات مسكو هيچ صحبتي نشده و كليات طرح، جزيي از مذاكرات ما بود.

حسيني تاش افزود: در مذاكره با مقامات روس از جمله دبير شوراي امنيت روسيه قرار شد طرح روسيه در مجموعه‌اي از مباحث و همكاريهاي سياسي ، فني ، اقتصادي مبتني بر اصل همكاري ها، ديده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مذاكرات نمايندگان ايران و روسيه براي بررسي طرح پيشنهادي مسكو روز دوشنبه در كرملين آغاز شد و امروز در وزارت امور خارجه روسيه ادامه و خاتمه يافت.

هيات ايراني به رياست "سيد علي حسيني تاش" معاون راهبردي دبير شورايعالي امنيت ملي ايران دراين گفتگوها با "ايگور ايوانف" دبير شوراي امنيت روسيه و معاون وي "والنتين سوبولف" ديدار و مذاكره كرد.

در اين رايزنيها "سرگئي كيسلياك" معاون وزير امور خارجه روسيه نيز شركت داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسكو و تهران برضرورت حل مساله اتمي ايران در آژانس تاكيد كردند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016