شنبه 6 اسفند 1384

نامه سازمان بین المللی "به قابیل دست نزنيد" به "فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی"

سازمان بین المللی "به قابیل دست نزنيد" که برای لغو حکم اعدام در سراسر جهان فعالیت میکند، طی نامه ای از تجمع اعتراضی "فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی" در مقابل دفتر اروپايی سازمان ملل متحد در ژنو، در13 مارس 2006 حمایت کرد. متن نامه سازمان بین المللی فوق به شرح ذیل میباشد.


رم به تاریخ 24 فوریه 2006-02-24

سازمان به قابیل نزنید- کامپین بین المللی برای لغو مجازات اعدام- از بیانه صادره "فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی" مبنی برتجمع اعتراضی نسبت به نقض حقوق بشر در ایران حمایت میکند. سازمان قابیل رژیم ایران را که دومین رژیم از نظر تعداد زیاد اعدام در جهان است و شهروندان ایرانی را مورد ستم قرار میدهد محکوم میداند. برای سازمان ما مجازات اعدام پیش از هر چیز یعنی جنگ با حقوق بشر وجنگ با برقراری دمکراسی در ایران میباشد. شایسته یاد آوری است که 98.8 درصد اعدامها در جهان بوسیله رژیمهای خودکامه و مستبد و غیر آزادیخواهی همچون ایران انجام شده است. به نظر ما دمکراسی در ایران زمانی آغاز میشود که بیانیه سازمان ملل در مورد لغو حکم اعدام مصوب سال 1977 اجرا شود. بنا به این بیانیه : لغو حکم اعدام موجب دستیابی کرامت انسان و بهبود حقوق بشر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما از نمایندگان عالیرتبه جامعه جهانی میخواهیم تا برای احترام نسبت به زندگی شهروندان ایران فعالیت نموده، پایه اساسی جامعه بین المللی یعنی حق برخورداری از آزادی و دمکراسی، یعنی آنچه همه ما احساس میکنیم نقش فعالی در آن داریم را استحکام بخشند.

دبیر کل سازمان" به قابیل دست نزنید"
سرجیو د الیا

Copyright: gooya.com 2016