پنجشنبه 11 اسفند 1384

با موضع گيري تند دو چهره شناخته شده، اختلافات خانه احزاب به اوج رسيد، ايرانيوز

ابوالقاسم رئوفيان:
موسوي تبريزي و همكارانش بر توسن غير قانوني احزاب ايران سوار هستند
موسوي تبريزي:
اطلاعيه خانه احزاب را قبول ندارم


درست در ساعات پاياني عصر روز سه شنبه بيانيه اي از سوي خانه احزاب با امضاء ابوالقاسم رئوفيان منتشر شد كه در متن آن از بركناري موسوي تبريزي از سمت رياست خانه احزاب ايران سخن به ميان آمده بود.اين بيانيه، با سخن تندي، مشروعيت و مسؤوليت موسوي تبريزي و همكارانش را درخانه احزاب زير سوال برده و از رسانه‌هاي خبري خواسته بود تا از درج عناوين و مطالب آنها به عنوان رييس و يا مسؤولين خانه احزاب ايران خودداري كنند.حسين موسوي تبريزي كه سابقه حضورش در خانه احزاب ايران در دوره اول به عنوان رييس خانه احزاب و در دوره دوم به عنوان يكي از اعضاء شوراي مركزي باز مي‌گردد و حال در انتخابات دوره جديد به رياست اين نهاد برگزيده شده، در واكنش به اين بيانيه در گفت و گو با خبرنگار ايرانيوز با لحن صريح و بي پرده اطلاعيه خانه احزاب ايران را بي ارزش و فاقد اعتبار خواند تا به اين ترتيب نشان دهد بين اعضا اين خانه هنوز مناسبت‌هايي از نوع زد و خورد سياسي وجود دارد.

وي گفت: انتخاب ما از سوي شورا بوده و شخص خاصي قادر نيست به تنهايي به عزل و نصب مسؤولان خانه احزاب اقدام كند.
موسوي تبريزي، اين نامه را بي ارزش و فاقد اعتبار خواند و ترجيح داد كه فعلاً در رابطه با اين موضع گيري ديگري نداشته باشد.
ابوالقاسم رئوفيان، رييس كميته اطلاع رساني خانه احزاب ايران در دوره دوم، در واكنش به سخنان موسوي تبريزي و دليل بركناري وي از سمت رياست خانه احزاب را ناملايمان به وجود آمده در خانه احزاب عنوان كرد و حتي موسوي تبريزي و همكارانش را به جعل عنوان و اتهاماتي نظير آن متهم كرد.
وي به ايرانيوز مي گويد: خانه احزاب نهاد نوپايي است كه همه در جهت نهادينه نشدن آن وظيفه دارند و هيچگونه تضعيف در آن پذيرفته نيست. منتها طرف مجادله ما(اشاره به موسوي تبريزي) و يارانش كه مدعي عضويت در شوراي مركزي سوم هستند، به ناحق برخي مسائل را مطرح كرده و با سرسختي و خشونت اتهاماتي را به اعضاي شوراي مركزي دوم نسبت دادند و با وجود اينكه مخدوشيت آنها عنوان شده بود، به كار خود ادامه دادند.
رئوفيان در ادامه با متهم كردن روزنامه‌هاي اصلاح طلب به شانتاژ و سانسور خبري، گفت: درحالي كه تخلفات تيم موسوي تبريزي بارها و بارها در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته بود، اما متاسفانه قشر برخي از رسانه‌ها و به خصوص قشر روزنامه‌هاي اصلاح طلب با سانسور خبري اجازه ندادند كه احزاب و گروههاي سياسي به حقايق پي برده و بفهمند كه دراين مدت چه گذشته است.
وي در ادامه با بيان آنچه كه درازتر كردن پا از گليم از سوي طرف مقابل ناميد،‌اظهار نظر كرد: طرف مقابل ذهن جامعه را نسبت به مجمعي كه دلسوزانه درخانه احزاب فعاليت كرد و رسانه‌ها هم حقايق را پنهان نمودند، بنابر اين ما فقط درمقام دفاع بر آمديم.
رئوفيان با اشاره به اين مطلب كه كار شوراي مركزي دوم ناتمام مانده و بايد كار ناتمام خود را تمام كند گفت: ما هنوز بر اين اعتقاديم كه شوراي سوم به خطا انتخاب شده و شوراي مركزي دوم بايد كار ناتمام خود را تمام كند.
رييس كميته اطلاع رساني خانه احزاب ايران دردوره دوم با تاكيد بر اين نكته كه اگر رسانه‌ها، حرف‌هاي ما را سانسور نكنند و سرپوش روي حقايق نگذارند، مردم درست قضاوت خواهندكرد، با اشاره به كنفرانس خبري وي و دو تن ديگر از يارانش در يكم اسفند ماه گفت: آنجا هم حرف‌هاي ما سانسور شد، به عنوان مثال روزنامه شرق به جاي اينكه صحبت‌هاي مطرح شده در كنفرانس را مطرح كنند، تنها مصاحبه خود را با يكي از اعضاي شوراي مركزي سوم چاپ كرد و نگذاشتند مردم به حقايق مطرح شده در جلسه پي ببرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي از داشتن دلايل محكم بر حقانيت اظهارات خود مبني بر سانسور روزنامه‌ها خبر داد.
اين در حالي است كه به گزارش خبرنگاران ايرانيوز، طبق اساسنامه خانه احزاب ، افراد قادر به عزل و نصب اعضاء نيستند و تنها شورا تصميم گيرنده است. رئوفيان نيز در ميان اظهاراتش به اين موضوع اذعان نمود و در عين حال اشاره كرد كه اين تصميم بر طبق اساسنامه و توسط شوراي مركزي دوم خانه احزاب اتخاذ شده است.
با اين وجود با رد و تكذيب ، بيانيه‌ها، اطلاعيه‌ها و مصاحبه‌هاي خانه احزاب توسط اعضاء اين خانه در رسانه‌ها، هنوز روابطي از نوع مخالفت و بي اعتمادي در بين تيم‌هاي مختلف خانه احزاب حاكم است و مناسبات اعضاي اين خانه رنگ اعتماد خود را باخته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با موضع گيري تند دو چهره شناخته شده، اختلافات خانه احزاب به اوج رسيد، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016