جمعه 12 اسفند 1384

صادق زيباكلام: روسيه به دنبال حفظ منافع خود در بحث هسته‌‏اي ايران است، ايلنا

- گمان نمي‌‏كنم مسوولان حاضر شوند طرح روسيه را در وضعيت فعلي بپذيرند

تهران- خبرگزاري كار ايران

استاد علوم سياسي دانشگاه تهران گفت: روسيه به دنبال حفظ منافع خود از مسايل به وجود آمده در بحث هسته‌‏اي ايران است.

صادق زيباكلام، در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا) گفت: وضعيت روس‌‏ها كم و بيش مشخص است و آنها ايران را در يك موضع محاصره شده و تحت فشار از سوي كشورهاي غربي به خصوص آمريكا و اتحاديه اروپا مشاهده مي‌‏كنند و مي‌‏خواهند از اين مساله حداكثر استفاده را براي مصالح و منافع خود به عمل آورند.
وي ادامه داد: چيزي كه روس‌‏ها به آن توجه نمي‌‏كنند، اين است كه اگر ايران حاضر بود غني‌‏سازي را به طور كامل به حالت تعليق درآورد، دو سال پيش سه كشور اروپايي آلمان، فرانسه و انگليس پيشنهاد تامين سوخت هسته‌‏اي نيروگاه بوشهر و ديگر نيروگاهها كه ساخته خواهد شد را به ايران داده بودند.
اين كارشناس روابط بين الملل تصريح كرد: روس‌‏ها كار خاصي را نمي‌‏خواهند انجام دهند و به دنبال همان كاري هستند كه دو سال پيش به ايران پيشنهاد شده بود، البته اروپايي‌‏ها حاضر بودند در بخش‌‏هاي ديگر زيربنايي ايران مانند نفت, گاز, پتروشيمي و حمل و نقل سرمايه گذاري كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: اگر ايران با سه كشور اروپايي به توافق مي‌‏رسيد كه ممكن بود يك حالت تنش زدايي بين ايران و آمريكا به وجود آورند و ما اگر بخواهيم شرايط روسيه را بپذيريم، اين شرايط را به گونه خيلي بهتر اروپا به ايران پيشنهاد كرده بود و نكات مثبتي بسياري در اين پيشنهاد بود و گمان نمي‌‏كنم مسوولان حاضر شوند طرح روسيه را در وضعيت فعلي بپذيرند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صادق زيباكلام: روسيه به دنبال حفظ منافع خود در بحث هسته‌‏اي ايران است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016