جمعه 12 اسفند 1384

وزير کشور: آمريکايي‌ها افرادي را در القاعده نفوذ داده و دستور به ترور مي‌دهند، در فضاي فعلي بافته غربي‌ها پنبه شده است، ايسنا

- با توجه به حجم مواد منفجره كشف شده در خوزستان، برنامه گسترده‌اي براي ضربه به نظام وجود داشته است

خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمان
سرويس: سياسي

وزير کشور با اشاره به اهانت‌هايي که به مسلمانان جهان شده و حملات تروريستي صورت‌گرفته عليه مقدسات اسلامي گفت: بايد بينديشيم که اين حملات و اهانت‌ها اتفاقي است يا هدايت‌شده و اگر هدايت‌شده است، چه مقصدي از آن دنبال مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي طي سخناني در جلسه شوراي اداري استان کرمان، افزود: عکس العمل جهان اسلام در قبال اين اقدامات طبيعي بود؛ اما کشورهاي غربي حجم اين عکس‌العمل را پيش‌بيني نمي‌کردند.

وي تصريح کرد: وقتي که جسارت و اهانتي به مقدسات اسلامي مي‌کنند مشاعر و قدرت تشخيص خود را از دست مي‌دهند و حتي اهانتي که به ساحت ائمه شد، جلوه‌اي از همين وضعيت بود.

وزير کشور ادامه داد: اطلاعات دقيقي داريم که آمريکايي‌ها افرادي را در القاعده نفوذ داده و حتي براي تحکيم جايگاه خود دستور به ترور مي‌دهند.

پورمحمدي با اشاره به صحبت‌هايي که در مورد کشتار يهوديان مي شود، گفت: اين‌که در اين وقايع تنها به مظلوميت يهودي‌ها بپردازند و به مظلوميت سايرين پرداخته نشود درست نيست. عجيب است که در مورد کشتار يهوديان اگر کسي حرفي غير از قرائت مورد قبول غربي‌ها بگويد محاکمه مي شود و حالا اگر هيتلر به اين‌ها ظلمي کرده است دليلي ندارد آن‌ها به ملت ديگري ظلم کنند.

وي با اشاره به فضاي فعلي جهاني گفت: آن‌چه اتفاق افتاده فضايي را ايجاد کرده که بافته غربي‌ها پنبه شده است و اين بنايي که برافراشته بودند از پايين در حال سست شدن و وا رفتن است.

وي با اشاره به تحرکات آمريکايي‌ها براي تصويب بودجه ايجاد انقلاب نرم در ايران گفت: اگر اين تحرکات تاثير داشت، بايد خود را در 22 بهمن امسال و يا در جاي ديگري نشان مي‌داد.

وزير کشور ادامه داد: اين اقدام آمريکايي‌ها سرپوشي براي حمايت‌هاي آن‌ها از رسواترين گروههاي تروريستي است. دوره‌اي که با خشونت آفريني به اهداف خود برسند، گذشته است و با اين کارها تنها حمايت و تعصب مردم ما را افزايش مي‌دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين خاطرنشان كرد: حجم مواد منفجره‌اي که در خوزستان توسط نيروهاي امنيتي کشف شده است، نشان مي‌دهد که برنامه گسترده اي براي ضربه به نظام وجود داشته که جزئيات آن به زودي اعلام مي‌شود.

پورمحمدي ادامه داد: دولت مصمم است همه امکانات خود را در حوزه‌هاي مولد صرف کند و ديگر بناي اداري نمي‌سازيم و امکانات خود را در چنين حوزه‌هايي صرف نمي‌کنيم.

وي تاکيد کرد: بايد هزينه‌ها را صرف طرح‌هاي نيمه کاره کرد تا کشور وارد گود توليد و بهره‌گيري شود وگرنه وارد يک ورطه‌ي فرسايشي مي‌شويم.

وي تاکيد کرد: بايد صرفه‌جويي کنيم تا با کمترين هزينه بيشترين بهره‌وري را داشته باشيم و نبايد اجازه دهيم تا عمليات فرسايشي و موازي باعث هدر دادن منابع ما شود.

وزير کشور در ادامه تصريح کرد: مردم اميدوارند و بايد اميدواري مردم را افزايش داد. انتظارات مردم و عدالتخواهي مردم برجسته تر شده است و نبايد به مردم وعده اي داد که امکان عملي کردن آن وجود ندارد.

پورمحمدي افزود: بايد همبستگي و اتحاد خود را در برابر دشمنان افزايش دهيم و به لطف خدا تاکنون با کمترين آسيب مواجه شده‌ايم.

Copyright: gooya.com 2016