شنبه 13 اسفند 1384

توصیه کاسترو به ایران: به روسیه اعتماد نکنید، فردا

در حالی که انتظار می رود با مذاکرات روز پنجشبه علی لاریجانی با مقامات مسکو و اظهار امیدواری وزیر خارجه روسیه برای دستیابی به توافق با ایران بر سر طرح میانجیگرانه روسیه تا قبل از نشست مارس شورای حکام ، تهران و مسکو به توافق پایداری دست یابند اما بر اساس گزارشهای دریافتی سایت فردا ، احتمال دارد ایران در نهایت با انصراف از توافق با روسیه بار دیگر مذکرات جدیدی را با اروپا و یا حتی امریکا پایه گذاری کند.

علی لاریجانی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران که یک روز پس از گفتگو با مقامات روسیه برای گشایش مذاکرات به بن بست رسیده ایران و اروپا به وین رفته اعلام کرده است که ایران در صورتی با طرح روسیه برای غنی سازی مشترک را خواهد پذیرفت که تهران و مسکو توافقنامه جامع تری را که شامل مفاد سیاسی و امنیتی است به امضاء رسانند.

در همین حال شنیده می شود در تحولی تازه مقامات ایران تا اندازه ای اعتماد خود را به روسیه از دست داده و به دنبال طرح جدیدی بدون مشارکت روسیه برای گشایش بن بست هسته ای هستند.

حتی گفته می شود فیدل کاسترو متحد قدیمی روسیه نیز اخیرأ در دیدار با مقامات ایرانی به آنها توصیه کرده است به روسیه اعتماد نکنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفته است که روسها در سالهای اخیر به کوبا نیز خیانت کرده و اساسأ شریک قابل اعتمادی نیستند.

کاسترو در عین حال توصیه کرده دیبلماسی هسته ای ایران آنچنان هم نباشد که روسها را عصبانی کرده و انها را رودروی خود قرار دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توصیه کاسترو به ایران: به روسیه اعتماد نکنید، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016