یکشنبه 14 اسفند 1384

رفسنجانی: به کاروان دارندگان انرژی هسته ای در جهان رسیده ایم، مهر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن دانشمندان جوان و با تجربه باید در زمینه های مختلف علوم جدید از جمله در فناوری هسته ای پیشقدم باشد.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، آیت الله هاشمی رفسنجانی که پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سخن می گفت، انرژی هسته ای را حق ملت مسلم ملت ایران دانست و افزود: مسئله انرژی هسته ای امروزه یکی از مهمترین نگرانی های جامعه بشریت است، زیرا اگر انرژی نباشد تمام زمزمه هایی که در زمینه پیشرفت کشورها به گوش می رسد خاموش خواهد شد.

وی اظهار داشت: روزی خواهد رسید که انرژی های فسیلی در تمام جهان تمام خواهد شد پس باید به علم و فناوری روز هسته ای آگاه باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما به یک مرکز بسیار قوی برای تحقیقات هسته ای دانشمندان نیاز داریم تا بتوانیم به فناوری روز دنیا در این خصوص دست پیدا کنیم.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ما تمام رشته های علمی لازم را برای رسیدن به فناوری سوخت هسته ای را در کشور داریم زیرا دانشمندان ایرانی توانسته اند با تلاش خود جمهوری اسلامی ایران را به کاروان دارندگان انرژی هسته ای برسانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: جمهوری اسلامی در سالهای گذشته می بایست به فناوری سوخت هسته ای دست پیدا می کرد ولی متاسفانه در قراردادهایی که با کشورها داشت اجرایی نشد که طرف یکی از این قراردادها روسیه بود که به توافق خود عمل نکرد و ما ضربات سنگینی را در این زمینه متحمل شدیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تمام فناوری سوخت انرژی هسته ای را در کشور در اختیار داشته باشیم، افزود: دانشگاههای کشور باید تلاش کنند تا بتوانند از دانش هسته ای در زمینه های مختلف به قدرتی بزرگ تبدیل شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در افتتاحیه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سخن می گفت، احداث این گونه مراکز علمی را در پیشرفت و رشد ارتقا علمی کشور بسیار مناسب توصیف کرد.

وی این امر را تجربه موفقی دانست و گفت: آثاری که اینگونه مراکز تحقیقاتی دارند، امروزه در غرب نیز بسیار مشهود است، زیرا همین تحقیقات باعث شده است که آنان پیشرفت های مناسبی داشته باشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران در احداث این گونه مراکز علمی دیر فعالیت وارد عمل شد در حالی که این گونه مراکز می تواند موج عظیمی را در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران بوجود آورد.

وی وجود این گونه پارک های علمی را به نفع تحصیل کردگان و محققان دانست و افزود: این پارک ها می توانند عرضه بسیار وسیعی از رشد و پیشرفت را در کشور بوجود آورند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران میدان برای پژوهش و تحقیقات علمی هیچ گاه بسته نیست، افزود: این گونه محیطهای علمی می تواند محیطی باشد که تحصیل کردگان کشور بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند و از طرفی دیگر بتوانند در علم و صنعت کشور و بازار نقش مثبتی را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس نیز موظفند از اینگونه محیطهای علمی به نحو مطلوب حمایت کنند تا ساختار اصلی علمی این گونه پارک های علمی و تحقیقاتی در جامعه بدرستی جا بیافتد.

وی خطاب به مسئولان کشور گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که این استعدادها هرز نرود و به فکر ادامه تحصیل و کار در خارج از کشور نباشند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اکنون در شرایطی هستیم که جوانان ، دانشجویان و محققان بیشماری را در اختیار داریم که این اشخاص به مثابه هدایایی هستند از جانب خداوند که به ما ارزانی شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما می توانیم از تجربه و استعدادهای دانشجویان و محققان در کشور به نحو مطلوبی استفاده کنیم. زیرا جمهوری اسلامی ایران می تواند از این دانشمندان همانطور که کشورهای خارجی برای پیشبرد اهداف کشورشان استفاده می کنند ، استفاده کند.

هاشمی رفسنجانی افزود: امروزه میدان ابتکار برای محققان کشور باز است به طوری که تمامی رشته های علوم و فنون در حال حاضر برای پیشرفت در کشور وجود دارد.

وی گفت: ما باید کاری کنیم که دانشجویان و محققان ایرانی در فضایی مناسب در کشور به فعالیت مشغول باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه تهران بزرگترین و پرافتخارترین نهاد دانشگاهی کشور است که شخصیت های برجسته ایرانی خود را وامدار این دانشگاه می دانند.

وی در پایان خطاب به مسئولان دانشگاه تهران تاکید کرد که تلاش کنند محیط علمی مناسبی را بوجود آورند تا بتوان از استعدادهای موجود در دانشگاه تهران به نحو مطلوب در جهت پیشرفت اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و سند چشم انداز 20 ساله کشور استفاده کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجانی: به کاروان دارندگان انرژی هسته ای در جهان رسیده ایم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016