دوشنبه 15 اسفند 1384

در آستانه انتصاب مسئله دار ديگري در دولت نهم، عارف نيوز

در پي تثبيت نسبي موقعيت دكتر شيباني در رياست بانك مركزي وي با روي كار آوردن نيروهاي وابسته و نزديكان به خود و حذف برخي نيروهاي ارزشي در اين بانك سعي در پوشاندن و پاكسازي آثار قراردادها و پرداختهاي مشكوك و خارج از قانون در زير مجموعه بانك را دارد .

به گزارش سايت"عارف نيوز"در اين راستا با برگزاري زود هنگام مجمع فوق العاده شركت ملي انفورماتيك ( كه تمام شبكه بانكي و سرورهاي بانك مركزي و شبكه شتاب و قراردادهاي انفورماتيك بالغ بر چندين ميليارد دلار با تخلفات فراوان در اين شركت و زير مجموعه آن بسته شده است ) در تاريخ 22 اسفند يعني 4 ماه زودتر از موعد مقرر سعي برگزار خواهد شد تا با حذف برخي افراد متخصص فني و ارزشي از هيئت مديره و جايگزيني عناصر مشكوك از جمله عسكري و مجيد جمشيدي پرونده‌هاي قراردادهاي مشكوك اين شركت و شركتهاي زير مجموعه آن را طي مدت باقيمانده پاكسازي كنند.

بر اساس اين گزارش با توجه به استعلام صورت گرفته از اداره روشها شركت ملي انفورماتيك شركت دولتي محسوب نمي گردد و ايشان ( مجيد جمشيدي ) با توجه به اينكه كارمند دولت هستند نمي توانند مامور به شركتي غير دولتي باشند و در حال حاضر چند ماه است حكم ماموريت ايشان تمام شده ولي همچنان به عنوان عضو موظف هيئت مديره در شركت ملي انفورماتيك مشغول به فعاليت هستند .

اين گزارش مي افزايد: در دوران مديريتشان در شركت سرمايه گذاري ملي به عنوان نماينده بانك مركزي يكي از كارمندان شركت ( خانم مينا اخلاقي توسلي ) را با رقمي بسيار بالا ( 180 ميليون تومان ) بازخريد نموده اند .

در ادامه اين گزارش آمده است: پس از بازخريد خانم اخلاقي وي به همراه آقاي جمشيدي "شركت تضامني توسلي و شركا" را تاسيس نمودند كه موضوع فعاليت اين شركت صرافي مي باشد كه با توجه به اينكه ايشان كارمند بانك مركزي هستند تخلف مي باشد .

ارتباط ايشان با خانم اخلاقي كمي سوال بر انگيز مي باشد زيرا با شراكت اين خانم شركت هاي " گروه مالي آتيه ايرانيان" ( همنام با شركت سرمايه گذاري ايرانيان متعلق به شركت ملي انفورماتيك ) و "سرمايه گذاري نيكي مينا كيش" و "سرمايه گذاري نيكي حنا كيش" " سرمايه گذاري نيكي نسيم كيش " و "سرمايه گذاري ياسمين كيش " را تاسيس نموده اند . ( توجه اينكه كلمه نيكي نماد شركت سرمايه گذاري ملي در بورس مي باشد )

حتي مدتي خانم اخلاقي را بدون داشتن هيچ سمتي به عنوان مشاور عضو هيئت مديره در دفتري در ساختمان شركت ملي انفورماتيك مستقر نموده بودند .

آقاي جمشيدي و خانم اخلاقي مدتي بعد از ثبت شركتهاي زنجيره اي خود در يك اقدام مشكوك و غير قانوني با اعمال تغييرات در شركتها و ثبت قانوني و درج آگهي در روزنامه رسمي آدرس شركتهاي فوق الذكر را به نشاني " كيش ميدان صاحب سايت ماهواره اي مخابراتي شركت خدمات انفورماتيك كيش " تغيير مي دهند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

7اطلاعاتي كه از دفتر ايشان بدست آمده است وي در حدود 50 ميليون تومان از پول بيت المال را فقط خرج تزئينات و سرويس بهداشتي شخصي خود در دفتر كارشان در ساختمان جديد شركت ملي انفورماتيك نموده اند همچنين در دوره اي كه ايشان مديرعامل شركت سرمايه گذاري ملي بودند اين شركت برخلاف تمام شركتهاي بورسي و به خصوص سرمايه گذاريها كه طي سالهاي 81 و 82 به شدت رشد داشتند اين شركت روند رو به نزول پيدا نموده بود كه اين ناشي از سو مديريت وي بوده و حتي وقتي شركت گروه بهمن ( متعلق به سپاه ) بخش عمده اي از سهام اين شركت را خريد براي اينكه در سمت مدير عاملي باقي بمانند در هنگام توزيع سود به سهامداران جز از آنها به بهانه سرعت عمل در توزيع سود و غيره وكالت اخذ مي نمودند و با وكالت سهامداران جز كه 7 درصد شده بود جايگاه خود را در هيئت مديره تثبيت نمودند كه گروه بهمن با مشقت فراوان توانست به حق خود برسد و ايشان را از شركت اخراج نمايد .

جمشيدي در مجامع مختلف شركتهاي بورسي به نمايندگي از طرف بانك مركزي شركت نموده اند كه در اكثر موارد با برخوردي زشت و توهين آميز با سهامداران جزء نگاه عام سهامداران را نسبت به مجموعه دولت و بانك مركزي منفي نموده وبعضا به جهت رفتار بي منطقي كه از خود نشان داده اند حتي با برخي سهامداران درگير فيزيكي نيز شده‌اند.

با كمال تاسف اخباري كه به دست ما رسيده حاكي از اين است كه وي باتوجه به ارتباط دوستانه اي كه با شخص آقاي شيباني رئيس بانك مركزي دارند قرار است به عنوان مشاور ايشان وعضو هيات مديره شركت ملي انفورماتيك منصوب شود كه با توجه به موارد فوق الذكر به هيچ عنوان صلاحيت اين مسئوليت را آنهم در دولت عدالت محور دكتر احمدي نژاد ندارند .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در آستانه انتصاب مسئله دار ديگري در دولت نهم، عارف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016