یکشنبه 21 اسفند 1384

مصطفي تاج‌‏زاده: افكار عمومي جهان دو قطبي و فضاي دولت‌‏ها تك قطبي و عليه ايران شده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: در شرايط كنوني فضاي افكار عمومي جهان دو قطبي و فضاي دولت‌‏ها تك قطبي و عليه ايران شده است.

به گزارش "ايلنا"، سيدمصطفي تاج‌‏زاده طي سخناني در نشست فصلي روساي مناطق جبهه مشاركت در اين باره توضيح داد: وجه اول دوقطبي شكل گرفته در سطح افكار عمومي جهان، اين است كه مي‌‏كوشد با اتخاذ مواضع تند ضدظلم عليه آمريكا و اسراييل، افكار عمومي جهان اسلام را با خود همراه سازد كه در اين زمينه موفق بوده است و سطح ديگر آن است كه اجماع عمومي در افكار عمومي اروپا و آمريكا در مورد محور شرارت بودن ايران شكل گرفته است.
وي تصريح كرد: شكل‌‏گيري اين فضاي دوقطبي به ضرر جريان‌‏هاي ميانه‌‏رو و اصلاح‌‏طلب است و مي‌‏تواند آنها را در ميان دو قطب قيچي كند.
تاج‌‏زاده گفت: در منطقه هم از اعمال فشار عليه ايران استقبال مي‌‏كنند، هر چند اين موضوع را به دليل مخالفت افكار عمومي كشورهايشان به طور رسمي اعلام نمي‌‏كنند.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي در ادامه به تحليل فضاي سياسي داخل كشور پرداخت و گفت: در داخل هم فضا دو قطبي شده است، بخش قابل توجهي از محرومين جامعه به احمدي‌‏نژاد اميد بسته‌‏اند ولي در مقابل بخش مهمي از نخبگان، دولت جديد را جدي نمي‌‏گيرند.
اين تحليل‌‏گر سياسي با اشاره به وضعيت پرونده هسته‌‏اي، افزود: آقاياني كه با شعار اقتصادي دولت را در دست گرفتند، تا به حال بر اساس شعار "غني‌‏سازي در روسيه، فقيرسازي در داخل" عمل كرده‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي از ممانعت از راه‌‏اندازي شبكه ماهواره‌‏اي آقاي كروبي، امتياز ندادن به نشريات ارگان سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و جبهه مشاركت،صدور احكام تعليقي پياپي براي فعالان سياسي، دانشجويي و حذف وجوه دموكراتيك در دانشگاه‌‏ها و مدارس به عنوان برخي از اقدامات دولت جديد براي مقابله با آزادي‌‏هاي سياسي نام برد.
تاج‌‏زاده در عين حال تاكيد كرد: اگر مسوولان كشور به اين تصميم تاريخي دست بزنند، ضرورت دارد در داخل كشور هم با باز كردن فضا دست به اعتمادسازي بزنند تا امكان مقاومت در برابر فشارهاي خارجي فراهم شود.

Copyright: gooya.com 2016