جمعه 26 اسفند 1384

جنتي در نماز جمعه: انرژي هسته اي، عزت اسلام است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۲۶‬

آيت الله احمد جنتي دبيرشوراي نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به گزارش پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت گفت:
شوراي امنيت هر كار كه مي‌خواهد انجام دهد. ما بايد بايستيم و انرژي هسته‌اي عزت اسلام است.

خطيب جمعه تهران افزود: امروزه قدرت اسلام در همه جا مطرح است و بايستي مساله انرژي هسته‌اي را جدي بگيريم و مردم را نسبت به آن آگاه و روشن كنيم كه انرژي هسته‌اي حق ماست و چيز ناحقي نمي‌خواهيم و جز انگيزه‌هاي صلح آميز، انگيزه ديگري نداريم.

جنتي تصريح كرد: من تعجب مي‌كنم چيزي را مطرح مي‌كنند كه همه دنيا علي القاعده بايد اينها را محكوم كند. اينها آمدند هر جا را كه خواستند، ديدند و بازرسي هم كردند. هرجا هم مي‌آيند بازرسي كنند، همراه جاسوسي است اما چيزي به دست شان نيامد.

وي اظهار داشت: حالا هم مي‌گوييم هر كه مي‌خواهد بيايد با ما سهيم باشد و مشاركت داشته باشد، اما آنها حرف خودشان را مي‌زنند.

وي با اشاره به داستاني گفت: فردي وارد شهر بلخ شد. ديد فردي را در حاليكه در تابوتي نشسته است، حمل مي‌كنند. آن فرد مي‌گويد من زنده‌ام اما ديگران به او مي‌گويند خير، دروغ مي‌گويي تو مرده‌اي. فردي كه وارد شهر شده بود، پرسيد: قضيه چيست؟ گفتند قاضي گفته است اين فرد مرده اما خودش مي‌گويد من زنده‌ام.

جنتي تصريح كرد: حالا هر چه ما مي‌گوييم انرژي صلح آميز هسته‌اي مي‌خواهيم، آمريكا مي‌گويد نه شما مي‌خواهيد سلاح هسته‌اي بسازيد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ‪ ۲۰‬سال ديگر نفت تمام مي‌شود و مردم بايد از خدمات انرژي هسته‌اي استفاده كنند. اگر انرژي هسته‌اي نباشد مردم آب، برق، كارخانه و ... نخواهند داشت.

در اين هنگام نمازگزاران فرياد زدند انرژي هسته‌اي ، حق مسلم ماست.

دبير شوراي نگهبان گفت: بايد بايستيم و غرامت هايش را نيز بپردازيم.

همانطور كه از اول پرداخته‌ايم تا نسل‌هاي آينده ما سرافراز باشند كه چنين پدران مقتدري داشته اند.

خطيب جمعه تهران كه در آخرين نماز جمعه سال ‪ ۸۴‬سخنراني مي‌كرد، در ادامه به مسائل تلخ و شيريني كه در سال جاري گذشت اشاره كرد و گفت: شهادت خبرنگاران، سرداران و افرادي كه در مسير انجام وظيفه خدمت مي‌كردند، هتك حرمت پيامبر اسلام، انفجار حرم مطهر امامين در سامرا براي ما از مصيبتهاي تلخ سال جاري بود.

آيت‌الله جنتي، هتك حرمت پيامبر اسلام و انفجار حرم مطهر امامين در سامرا را مسائل سياسي دانست و افزود: دشمنان سعي داشتند كه بين مسلمانان و مسيحيان اختلاف بوجود آورند و در سامرا با بمب‌گذاري تلاش كردند كه بين شيعه و سني تفرق بياندارند، در حاليكه امروزه دوران هوشياري و بيداري است و دشمنان نمي‌دانند كه مردم رشد يافته و به بلوغ سياسي رسيده‌اند و رهبران ديني اين مردم اجازه نمي‌دهند اين فتنه‌ها اثرگذاري داشته باشد.

وي، آمريكا و اروپا را به آفتاب لب بام تشبيه كرد كه رو به سقوط مي‌روند و غرور و مستي قدرت، آنان را فرا گرفته است.

امام جمعه موقت تهران، همچنين با اشاره به سال همبستگي ملي و مشاركت عمومي كه شعار سال جاري بود، مردم را در مشاركت با دولت و همبستگي تحسين كرد و گفت: انتخابات رياست جمهوري از رويدادهاي مهم در سال جاري بود كه مردم در آن شركت گسترده‌اي داشتند.

آيت‌الله جنتي، افزود: دولت جديد با ساده زيستي،مردم دوستي، كار و تلاش شرافت و شجاعت و استواري در مقابل نقشه‌ها و تهديدهاي دشمنان شروع بكار كرد.

وي، اظهار داشت: در كمترين زمان، دولت جديد در ‪ ۹‬استان و در شهرهاي اين استانها حضور پيدا كرد و در راستاي گسترش خدمات آنها برنامه‌ريزي كرد.

دبير شوراي نگهبان اين اقدام را از جمله كارهاي جديد و تازه‌اي دانست كه از همبستگي و مشاركت عمومي ناشي شده و دولت سعي مي‌كند همه جانبه‌گري و متانت را به خرج دهد.

آيت‌الله جنتي گفت كه اين دولت بايد تلاش كند، تا جهات لازم را براي پيمودن مسير در ارائه خدمات رعايت كرده تا زير بناها و پايه‌هاي كار محكم باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ، همچنين با اشاره به اينكه حضور مردم و مشاركت آنها باعث شد كه چنين دولتي بوجود آيد، اظهار داشت: منابع دولت براي ارائه خدمات محدود است و مردم و همه دستگاهها بايد دولت را براي ارائه خدمات بهتر و گسترده تر ياري كنند.

آيت الله جنتي، جلوگيري از مصرف زدگي توسط مردم و مسوولان را يكي از راهكارهاي كمك به دولت برشمرد و گفت: جلوگيري از اسراف و صرفه‌جويي به نفع مردم و دولت است و اگر جلوي اسراف كاريها را بگيريم، هيچ وقت دولت دچار كسري بودجه نمي‌شود.

وي تصريح كرد: ديوان محاسبات مي‌گويد، اگر جلوي اسراف كاري‌ها و پول‌هاي بيجا را كه خرج مي‌شود، بگيريم، كسري بودجه پيدا نمي‌كنيم.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم، با اشاره به اينكه در آستانه سال نو هستيم به مردم توصيه كرد كه بايد هميشه تقوا داشته باشند و حرمت و حريم‌هاي الهي را حفظ كنند.

وي در پايان خطبه دوم به فرارسيدن اربعين حسيني نيز اشاره كرد.

موضوع مورد بحث دبير شوراي نگهبان در خطبه اول نماز جمعه تهران نيز درباره "سنت، سيره و اخلاق پيامبر اسلام" بود كه در اين زمينه گفت: قرآن از حضرت محمد (ص) به پيامبر رحمت ياد كرده و رحمت اين حضرت فراتر از اين بوده كه علاوه بر رحمت بر بشر،تلاش مي‌كرده كه مشتركان و كافران را به توحيد و راه راست هدايت كند.

وي افزود: با توجه به اينكه انواع آزار و اذيت را مردم آن زمان بر پيامبر اسلام روا مي‌كردند ولي اين حضرت با محبت و رفعت آنان را به اسلام فرا مي‌خواند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنتي در نماز جمعه: انرژي هسته اي، عزت اسلام است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016