دوشنبه 21 فروردین 1385

آتش‌سوزي خط لوله رفسنجان ـ اصفهان، ايسنا

وزير نفت:
بنزين هدر رفته از آسيب‌ديدگي خط لوله رفسنجان ـ اصفهان زياد نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

هفته گذشته خط لوله انتقال بنزين رفسنجان ـ اصفهان دچار آتش‌سوزي شد و به گفته ماموران آتش‌نشاني حجم زيادي از بنزين موجود در 23 كيلومتر خط لوله در فاصله دو شير كنترل خط (حدود سه ميليون ليتر) به همين دليل هدر رفت، هرچند با وجود گذشت چند روز از وقوع اين حادثه هنوز دلايل و ابعاد خسارات آن به طور كامل مشخص نشده است ولي به گفته وزير نفت اين حادثه شدت زيادي نداشته و صرفا به دليل اشتعال زياد بنزين موجب ترس و نگراني شده بود.

به گزارش خبرنگار نفت و انرژي ايسنا، مهندس سيدكاظم وزيري هامانه ـ وزير نفت ـ در توضيح حادثه انفجار خط لوله بنزين رفسنجان - اصفهان گفت: خط لوله به دليل بارندگي دچار آب بردگي شده بوده و نيروهاي امداد با استفاده از يك دستگاه لودر شركت خطوط لوله و مخابرات در حال مدفون كردن مجدد خط لوله بودند كه به دليل صدمه وارد شده، خط لوله دچار نشتي مي‌شود.

وي افزود: متاسفانه در زمان برش و جوشكاري محل آسيب‌ديده نيز خط لوله دچار آتش‌سوزي ‌شد.

وزير نفت ميزان بنزين هدر رفته ناشي از اين آسيب ديدگي را قابل توجه ندانست و گفت: به دليل اين كه اشتعال بنزين زياد است همين موضوع باعث ايجاد نگراني‌هايي شده بود.

وي زمان پايان يافتن آتش‌سوزي و ترميم خط لوله را چهارشنبه شب هفته گذشته اعلام كرد.

به گزارش ايسنا، اين در حاليست كه به گفته مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرستان رفسنجان در آتش سوزي هفته گذشته جاده انار بدليل نشت بنزين از خط لوله رفسنجان - اصفهان بيش از 3 ميليون ليتر بنزين هدر رفت.

ميرزاحسني در خصوص اين حادثه گفت: اين آتش سوزي بدليل نشت بنزين از خط لوله بنزين رفسنجان به اصفهان در 35 كيلومتري رفسنجان بر اثر برخورد دستگاه لودر به خط لوله حين خاكبرداري رخ داد.

وي در خصوص خسارات وارده اين حادثه اظهار كرد: در اثر اين آتش سوزي بيش از 3 ميليون ليتر بنزين (معادل حدود 12 درصد از بنزين وارداتي به كشور) از بين رفت و به يك دستگاه چرثقيل و يك دستگاه بنز حامل تجهيزات جوشكاري نيز خساراتي وارد شد.

به گفته وي، همچنين در جريان وقوع اين حادثه، سه تن از كارگران خط لوله نيز مجروح شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال قدرت‌الله مدرسي، مدير تأسيسات خط لوله بنزين رفسنجان نيز در گفت‌و‌گو با ايسنا با بيان اينكه طول خطي كه در معرض خطر آتش‌سوزي قرار گرفت، 23 كيلومتر و با قابليت 3 ميليون ليتر بنزين بود، اعلام كرد: بر اين اساس با توجه به اينكه بلافاصله پس از آسيب ديدگي خط لوله نسبت به تخليه بخشي از بنزين موجود در انبارها وارد عمل شديم، بنظر مي‌رسد اعلام از بين رفتن 3 ميليون ليتر بنزين در اين حادثه غيرواقعي باشد.

به گزارش ايسنا، خط لوله انتقال بنزين و فرآورده‌هاي نفتي رفسنجان - اصفهان در ادامه خط سراسري انتقال فرآورده‌هاي نفتي از بندرعباس به مركز كشور از جمله شريان‌هاي اصلي براي واردات بنزين به كشور محسوب مي‌شود، كه به دليل افزايش نياز كشور به واردات بنزين در حال حاضر طرح افزايش ظرفيت انتقال فرآورده از طريق اين مسير از 200 هزار بشكه در روز به 300 هزار بشكه در روز در حال اجراست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آتش‌سوزي خط لوله رفسنجان ـ اصفهان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016