سه شنبه 22 فروردین 1385

اطلاع كاملي از كشته شدن و يا زنده بودن عبدالمالک ريگي در دست نيست، فارس

خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي در خصوص دستگيري و يا كشته شدن عبد المالك ريگي سركرده اشرار سيستان و بلوچستان گفت:نه خبر دستگيري وي را تاييد مي‌كنيم و نه اطلاع كاملي از كشته شدن و يا زنده بودن او داريم.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس اسماعيل احمدي مقدم كه بعد از ظهر امروز سه شنبه در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حاضر شده بود،در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت:با خبرهايي رسانه‌ها در زمينه كشته شدن عبدالمالك ريگي پخش كردند از نظر ما از روز اول مبهم بود و هيچ وقت آن را تاييد يا رد نكرديم.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص شناسايي و دستگيري اشرار حادثه جاده زابل گفت: اشرار اين حادثه دستگير نشده‌اند و احتمالاً در خاك افغانستان هستند.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين از وضعيت افراد به گروگان گرفته شده توسط اشرار اظهار بي‌اطلاعي كرد.
وي با اشاره به برنامه‌هايي جهت تامين امنيت اين استان از تاسيس قرارگاهي در استان سيستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت:اين قرارگاه روز پنج شنبه اين هفته افتتاح مي‌شود و با توجه به برنامه‌هاي گسترده‌اي كه داريم قول مي‌دهيم در گزارش پايان سال، وضع اين استان به لحاظ امنيتي متفاوت با امروز باشد.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه اين استان دروازه اصلي ورود مواد مخدر به كشور است،گفت: اثرات ارتقاء امنيت در اين استان در سراسر كشور قابل مشاهده است.
احمدي مقدم در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر نامه 177 نماينده مجلس به رئيس جمهور براي برخورد با مسئولان خاطي در حوادث استان سيستان و بلوچستان، نيروي انتظامي چه اقدامي در اين راستا انجام خواهد داد،گفت:بهتر است تا اول نمايندگان مجلس بررسي و مسئولان خاطي را پيدا كنند و اگر پيدا شد،با آنها برخورد شود.
وي افزود: نمايندگان استان سيستان و بلوچستان درگير يك اوضاع ملتهب رواني در استان خود هستند،ما هم به آنها حق مي‌دهيم چرا كه حوادثي كه در اين استان رخ مي‌دهد به لحاظ رواني مضر است.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه وضعيت امنيتي منطقه از ورود سرمايه‌ها به آنجا و توسعه‌هاي عمراني و اجتماعي جلوگيري مي‌كند، تصريح كرد:ما به آنها حق مي‌دهيم كه تلاش داشته باشند اما دنبال اين نگرديم كه حتماً بايد يك خاطي پيدا كنيم.
احمدي مقدم با بيان اين كه مرزهاي همجوار ما بدون كنترل و كشورهاي همسايه پاسخگو نيستند، اظهار داشت: مامن اشرار آنجاست و قدرتهاي بزرگ هم اينها را حمايت و براي بر هم زدن امنيت تحريك مي‌كنند.
وي گفت: ماهيت فاجعه اسفند در جاده زابل نشان دهنده اين است كه حادثه كاملاً طراحي شده بود و براي ايجاد نفاق و تفرقه افكني صورت گرفت.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر تقويت امكانات در مرزهاي سيستان و بلوچستان اظهار داشت:اقدامات ما هم از اين هفته‌ شروع مي‌شود. اگر كسي در حادثه كوتاهي كرده حتماً با او برخورد مي‌كنيم،ولي بايد بدانيم كه نبايد روحيه مامورين خود را تضعيف كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به سوالي در خصوص محوري ترين برنامه و شعار نيروي انتظامي در سال 85 گفت: ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با جرايمي كه خاطر اجتماع را آزرده مي‌كند و در جامعه رعب و وحشت ايجاد مي‌كند،از اولويت‌هاي ماست.
احمدي مقدم مبارزه با مواد مخدر را يكي ديگر از برنامه‌هاي سال 85 نيروي انتظامي دانست و با بيان اينكه قرار گاه در استان سيستان و بلوچستان در همين راستا تاسيس شده، اظهار داشت: قصد داريم تا از ورود مواد مخدر بصورت همه جانبه جلوگيري كنيم كه تصور مي‌شود امسال يك جهشي در مبارزه با مواد مخدر داشته باشيم.
فرمانده نيروي انتظامي بررسي راهكارهاي كاهش تصادفات در كشور را از ديگر اولويت‌ نيروي انتظامي در سال 85 ذكر كرد و يادآور شد: اميدواريم با ادامه برنامه‌ ها بتوانيم تصادفات در كشور را كاهش دهيم.
احمدي مقدم با بيان اين كه اقدامات فرهنگي و پيشگيري اجتماعي مكمل پيشگيري انتظامي است،تصريح كرد: ما در عيد امسال اين موضوع را تمرين كرديم و ديديم كه اقبال مردم در اين رابطه بسيار خوب بود و برگه‌هاي جريمه در ايام نوروز 55 درصد نسبت به روزهاي قبل از نوروز كمتر بود.
وي از برنامه گسترده نيروي انتظامي جهت تعامل مامورين با مردم در سال 85 خبر داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاع كاملي از كشته شدن و يا زنده بودن عبدالمالک ريگي در دست نيست، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016