چهارشنبه 23 فروردین 1385

احمدي نژاد: خواهان خلع سلاح هسته‌اي از قدرت هاي فاسد هستيم، ايرنا

مشهد ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۲۳‬

رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز برخي قدرتها سرمايه‌هاي خود را در جهت علم مضر و عليه منافع بشريت به كار گرفته‌اند لذا خواهان خلع سلاح هسته‌اي اين قدرتهاي فاسد هستيم.

دكتر محمود احمدي نژاد در سومين روز از سفر خود به خراسان رضوي پيش از ظهر روز چهارشنبه در جمع سراسر شادمان مردم تربت جام افزود: علم بايد در جهت منافع بشريت به كار گرفته شود و پيامبر بزرگ اسلام محمد مصطفي(ص) هم بر علم نافع براي جامعه بشري كه مقدمه پيشرفت جامعه است و زندگي همراه با صلح و آرامش را در پي دارد تاكيد داشتند.

وي گفت: علوم مضر كه در زندگي بشريت اخلال ايجاد مي‌كند و موجب تهديد جامعه بشري مي‌شود، امنيت را سلب و موجب سقوط، غفلت و دنيازدگي جامعه بشري خواهد شد.

او ادامه داد: اين در حالي است كه امروز بخشي از قدرتها سرمايه‌هاي خود را در خدمت علم مضر به كار گرفته‌اند.

رييس جمهور گفت: هم‌اينك كشورهايي هستند كه زرادخانه‌هاي شيميايي و ميكروبي ايجاد كرده و دانشمندان خود را به توليد سلاحهاي كشتار جمعي تشويق مي‌كنند كه اين علم مورد تاييد اسلام و پيامبر اسلام(ص) نيست.

وي افزود: علم بايد دست انسانهاي خودساخته، سالم، متقي، مومن و مسلط بر خود و كساني باشد كه در خدمت تعالي جامعه بشري هستند.

او گفت: اين علم اگر در اختيار كشورها و انسانهاي خودخواه، مستكبر، قدرت طلب قرار گيرد جامعه بشري را به محيط سلطه، ظلم و تجاوز تبديل مي‌كند چنانكه امروز برخي از علوم از جمله فناوري هسته‌اي در اختيار برخي قدرتها است كه بويي از اخلاق، مدنيت، معنويت و خداپرستي نبرده‌اند.

رييس جمهور ادامه داد: امروز بشريت بعداز نيم قرن آثار بمباران شيميايي ناكازاكي را در ژاپن تحمل مي‌كند و هنوز بسياري از جوانان ما آثار بمباران شيميايي صدام را و مردم عراق نيز تبعات بمبهاي اورانيومي اشغالگران را تحمل مي‌كنند.

وي افزود: اين علم در اختيار اين قدرتها همانند تيغ در دست زنگي مست است كه زندگي انسانها را تباه مي‌كند.

او گفت: بايد اين علم از دست انسانهاي خودخواه و سلطه‌طلب خارج شود و به سمت علوم مفيد و نافع سوق داده شود.

احمدي نژاد خواهان پاكسازي زرادخانه‌هاي هسته‌اي آنان شد و افزود: اين وضعيت تهديدكننده امنيت همه ملتها و كشورها است و تلاش هم دارند اين علم را در انحصار خود گرفته و از آن به عنوان ابزار سلطه و فشار بر ملتها استفاده كنند.

وي با تاكيد بر اينكه كساني كه به دنبال علم مفيد و نافع هستند هميشه بالاتر و برتر خواهند بود اظهار داشت: به همين علت ملت ايران هم به دنبال فراگيري علم نافع است علمي كه براي ملتها صلح، آرامش و آسايش و عدالت را به ارمغان آورد و جلوي يكه‌تازيهاي برخي قدرتهاي سلطه‌گر و بزرگ را بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او گفت: ملت ايران هم در مقابل آنان ايستاده و حركت در مسير تحقق آرمانهاي والاي خود را در مسير فناوري هسته‌اي ادامه مي‌دهد زيرا با ايمان و و مجاهدت و تلاش بسيار به قله فناوري هسته‌اي دست يافته‌اند.

احمدي نژاد دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را خواست قطعي ملت ايران دانست و گفت: همه مردم ما مصمم و قطعي براي استفاده از اين انرژي تاكيد دارند و اين پيروزي، مقدمه پيروزيهاي بزرگتر براي ملت ايران است.

رييس جمهور در ادامه سخنانش با تاكيد بر اينكه ساخت كشور در پرتو وحدت، توكل به خدا و استقامت تحقق مي‌گيرد اظهار داشت: شهرستان تربت جام از قابليتهاي ارزشمندي در زمينه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و گردشگري و توسعه مراكز آموزش عالي و علمي برخوردار است.

وي افزود: در كنار مشاركت و تلاش و كار مردم، استاندار و فرماندار هم بايد تمام وقت در خدمت مردم باشند.

او در ادامه از همه كاركنان دولت و مديراني كه مصمم هستند تمام وقت در خدمت مردم باشد تقدير و پشتيباني كرد و افزود: هر مديري كه در خدمت مردم نباشد جزو دولت احمدي نژاد نيست.

رييس جمهور با اشاره توجه ويژه دولت به تربت جام گفت: بخشودگي جرايم وامهاي كشاورزي، ساخت دو مجموعه ورزشي، بازسازي مسكن روستايي، توسعه مسكن شهري، تاسيس موزه مردمشناسي و پشتيباني از سرمايه‌گذاري در دو كارخانه سيمان از جمله برنامه دولت براي اين منطقه است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: خواهان خلع سلاح هسته‌اي از قدرت هاي فاسد هستيم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016