دوشنبه 4 اردیبهشت 1385

وزارت علوم خواستار اخراج پيمان عارف از دانشگاه تهران شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزارت علوم در نامه‌‏اي خطاب به رييس دانشگاه تهران خواستار اخراج پيمان عارف، دانشجوي كارشناسي ارشد علوم سياسي اين دانشگاه شد.
پيمان عارف در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اعلام اين مطلب، گفت: وزارت علوم در نامه خود به رييس دانشگاه تهران كه رونوشتي از آن به رييس دانشكده حقوق و علوم سياسي اين دانشگاه ارايه شده است، بنده را فاقد صلاحيت عمومي و عقيدتي براي ادامه تحصيل دانسته و خواهان اخراج بنده از دانشگاه تهران شده است.
وي با بيان اينكه از تمامي راه‌‏هاي قانوني براي جلوگيري از اجراي اين سند قانوني استفاده خواهد كرد، گفت: مرجع نهايي بازپس‌‏گيري چنين حكمي را در حوزه ديوان عدالت اداري مي‌‏دانم و در صورت لزوم از وزارت علوم به اين مرجع شكايت خواهم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عارف تصريح كرد: وزارت علوم نمي‌‏تواند از بالا براي يك دانشجو كه به عنوان يك فعال دانشجويي نيز در حال فعاليت قانوني است، حكم اخراج صادر كند. بنده دانشجوي قطعي و رسمي دانشگاه تهران هستم و تنها نهادي كه امكان اخراج مرا دارد، كميته انظباطي دانشگاه است كه آن هم مراحل خاص خود را دارد و پس از طي مراحل و صدور راي هم مرجع استيناف آن يعني كميته مركزي انظباطي مرجع نهايي رسيدگي به هرگونه اتهامي است بنابراين هيچ دانشجويي را نمي‌‏توان تحت عنوان فقدان صلاحيت عقيدتي يا سياسي از دانشگاه اخراج كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزارت علوم خواستار اخراج پيمان عارف از دانشگاه تهران شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016