دوشنبه 4 اردیبهشت 1385

گزارش کنفرانس مطبوعاتی محمود احمدی نژاد: تعليق غني‌سازي اورانيوم بي‌معنا است، حمله نظامي به ايران معنا ندارد، ايرنا

تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي - ‪۸۵/۰۲/۰۴‬
داخلي. سياسي. احمدي نژاد.

"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران در دفاع از عملكرد دولت در هشت ماه گذشته گفت كه "سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت در سال گذشته، در سال جديد نيز ادامه خواهد يافت.".

وي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران داخلي و خارجي در تهران با ارائه گزارشي از اقدامات و عملكرد دولت نهم در هشت ماه گذشته، گفت:
جمهوري اسلامي ايران، كشوري بسيار پراستعداد و توانمندي به لحاظ منابع مادي و انساني است و مي‌تواند سند چشم انداز ‪ ۲۰‬سال كل كشور را در مدت كوتاهي محقق كند.

رييس جمهوري با گرامي‌داشت سال پيامبر اعظم، بر شعارهاي دولت نهم در زمينه عدالت گستري، مهرورزي، خدمت رساني و پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور تاكيد كرد و گفت: در هشت ماه گذشته بخش مهمي از توان و برنامه‌هاي دولت مصروف سازماندهي امور اقتصادي شد.

"احمدي نژاد" با اشاره به رشد سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در سال گذشته، گفت: حمايت از توليد داخلي، رفع برخي مقررات و قوانين دست و پاگير اداري، ايجاد امنيت در وضع قوانين ثابت و صيانت از روندهاي مثبت در دستور كار دولت بوده است.

وي گفت: سال گذشته شاهد رشد مناسب اقتصادي ‪ ۵/۷‬درصدي به جز بخش نفت بوده‌ايم كه نشان‌دهنده تلاش مثبت دولت و مردم در اين زمينه است.

رييس جمهوري گفت: در بخش كشاورزي، صنعت و خدمات شاهد رشد بوده‌ايم و تلاش براي خودكفايي در بخش كشاورزي در سال گذشته ادامه يافت.

"احمدي نژاد" گفت: توسعه اشتغال به عنوان يك ضرورت امروز اقتصاد ايران، در دستور كار دولت قرار گرفت و برنامه‌هاي متعددي در اين زمينه سازماندهي شد.

رييس جمهوري تصريح كرد : " ملت ايران امروز منسجم تر ، متحدتر و همدل تر از هميشه تاريخ ، ايستاده است ، آرمانهاي بلند خود را دنبال مي‌كند." به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا ، " محمود احمدي نژاد " روز دوشنبه در دومين كنفرانس خبري خود كه با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار شد ،گفت : " دولت ، بالاترين افتخار را خدمت كردن به چنين ملتي مي‌داند." وي با تاكيد بر اينكه منابع مالي ، امكانات اداري و همه آنچه كه در اختيار مجموعه دستگاههاي حكومتي است ، متعلق به مردم است ، گفت كه اين امكانات و منابع بايد با كمترين هزينه و در روان‌ترين سامانه در اختيار مردم و در خدمت رشد و تعالي مردم قرار گيرد.

رييس جمهوري ، تلاش دولت را در راستاي حضور هرچه بيشتر مردم در بخش اقتصاد ارزيابي كرد و گفت : دولت ، سرمايه‌گذاري در بخش دولتي را محدود و به شدت كاهش داده است .

وي گفت : مردم ما توانمنديهاي بسيار بالايي دارند و دولت وظيفه دارد راه را براي مشاركت هرچه بيشتر مردم در عرصه‌هاي مختلف باز كند.

احمدي نژاد ، " تمركز زدايي " را از ديگر جهت گيريهاي دولت نهم برشمرد و گفت : تاكنون بسياري از شركت‌ها نقل مكان كرده‌اند و برخي ديگر نيز مهلت داده شده است . آنهايي كه بايداز تهران بروند ، بايد بروند و ما بايد هزينه‌هاي تهران را كاهش دهيم.

رييس جمهوري از " كاهش مصرف انرژي " به عنوان يكي ديگر از اقدامات دولت نهم نام برد و گفت : در سال گذشته حدود ‪ ۱۰‬ميليارد دلار مصرف بنزين داشته‌ايم و اين رقم بالايي است كه بايد كاهش يابد.

وي ، توسعه حمل و نقل عمومي ، كنترل مصرف بنزين و سوخت ، اصلاح سامانه حمل و نقل و جايگزيني سوخت گاز به جاي بنزيل و گازوييل را از جمله جهت گيريها دولت در بودجه سال جاري برشمرد و گفت : ايجاد شبكه حمل و نقل ريلي در شهرهاي بزرگ در دستور كار دولت است و بايد ظرف چهار سال سامان يابد.

رييس جمهوري همچنين از احداث ‪ ۴۰۰‬جايگاه سوخت گاز در سالجاري در كشور به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي دولت براي سامان بخشيدن به وضعيت مصرف سوخت در كشور نام برد و گفت : همچنين تلاش مي‌كنيم هزينه‌هاي مصرفي دولت كه باعث تورم مي‌شود ، كاهش يابد.

احمدي نژاد ، با تاكيد بر لزوم جلوگيري از " ريخت و پاش‌ها " گفت :
جلوگيري از " امتيازهاي ويژه" و " رانت ها" از ديگر اقدامات اين دولت بوده است . امروز در مجموعه دولت كمتر راهي پيدا مي‌شود كه افرادي بخواهند از امتياز ويژه استفاده كنند . اين دست‌ها قطع شده است و اگر كسي بخواهد كاري انجام دهد ( از امتيازهاي ويژه و رانت برخوردار شود ) بايد با پيچيدگي‌ها و سختي‌هاي بسياري اين كار را انجام دهد.

رييس جمهوري همچنين از ترميم حقوق كارمندان ، بازنشستگان ، كارگران به عنوان يكي ديگر از اقدامات دولت نام برد و گفت : بايد به سمت عدالت گام برداريم،هرچند ممكن است در كوتاه مدت ، تبعات منفي داشته باشيم،اما با همكاري مردم ، اين تبعات به حداقل مي‌رسد و دولت مي‌كوشد تا اين تبعات به صفر برسد.

محمود احمدي نژاد در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي گفت: به‌همه دنيا اعلام مي‌كنيم كه فرهنگ ملت ايران مي‌تواند الگو براي همه ملت‌هاي عالم بشود.

وي افزود: فرهنگ اين سرزمين مي‌تواند الگو براي همه ملت‌ها باشد،زيرا فرهنگ ايران اسلامي، فرهنگي جامع و كامل براي زندگي سعادتمند است و ملت ايران يك ملت ادبي، عاطفي، هنرمند، ايماني و پاك و ملتي است كه دوستدار و غمخوار همه ملت‌ها است.

احمدي نژاد تصريح كرد: فرهنگ ملت ايران يك فرهنگ بسيار ارزشمندي است كه اين فرهنگ هم بايد تبيين و هم ترويج شود.

رييس جمهوري افزود:ملت ايران ملتي سخت كوش، مصمم، مقاوم، هوشمند است، ملتي كه‌هنر وادبيات در متن زندگي و در لابلاي زندگي آن پيچ خورده‌است. ملتي كه نسبت به سرنوشت همه بشريت حساس است و براي تك تك انسان‌هاي عالم ارزش قائل است.

وي با اشاره به اينكه ملت ايران ملتي است كه از كرامت انساني دفاع مي‌كند، اظهار داشت: ملت ايران ملت صلح دوست است كه خواهان صلح و آرامش براي همه ملت‌ها است. ملتي كه خواهان سعادت همه ملت‌ها است. از شادي همه ملت‌ها شاد مي‌شود و از غم همه ملت‌ها غمگين مي‌شود.

احمدي نژاد افزود: ملت ايران يك ملت ايران الگو است و فرهنگ ايراني مي تواند الگوي براي همه قرار گيرد.

وي با اشاره به نامگذاري سال ‪ ۸۵‬به عنوان سال پيامبر اعظم (ص) از سوي مقام معظم رهبري، گفت: پيامبران آمدند بشريت را به دو اصل خداپرستي و عدالت دعوت كنند. اين دو پايه زندگي سعادتمند و صلح و آرامش است.

رييس جمهوري گفت: امكان ندارد بدون خداپرستي و بدون عدالت ما شاهد سعادت يك ملت يا يك فرد يا صلح و آرامش پايدار باشيم.

وي اضافه كرد: اگر مي‌بينيم در دنيا ظلم‌ها و جنگ‌ها است، فضاي تهديد بسياري ملت‌ها را تحت فشار قرار داده است،ادبيات چند كشور قدرتمند ادبيات زور و سلطه و چپاول است و منابع ملت‌ها صرف انبار كردن تسليحات مي‌شود به جاي اينكه صرف رفاه ملت‌ها شود. اينكه مي‌بينيم برخي فقط از موضع زور و به رخ كشيدن سلاح‌هاي خود صحبت مي‌كنند از فرهنگ انبيا از اصول انبيا فاصله گرفته‌اند.

احمدي نژاد اظهار داشت: هر جايي كه بشريت به سمت آرمان‌هاي انبيا و دعوت انبيا حركت كرد آنجا نقطه سعادت، آرامش و صلح و دوستي و برادري شد و هر مقدار از فرهنگ انبيا فاصله گرفت همانجا نقطه آسيب پذيري جنگ‌ها و جدال‌ها شد.

رييس جمهوري افزود:امروز مشكل بشريت چند قدرت هستند كه هيچ اعتنا به اصول انبيا ندارند گر چه برخي ادعا كنند پيرو برخي انبيا هستند،اما رفتار آنها هيچ سنخيتي با اخلاق انبيا ندارد.

وي افزود: در قرن گذشته دو جنگ جهاني اتفاق افتاد، دو جنگي كه در يكي از آنها حداقل ‪ ۶۰‬ميليون انسان كشته شدند و چند برابر اين معلول شدند و چندين برابر آن آواره شدند. چه كساني مسبب اين جنگ‌ها بودند و چرا؟ غير از اين بود كه خودخواهي ها، قدرت طلبي‌ها وسلطه طلبي‌هاي دو سه قدرت و سران برخي كشورها كه از فرهنگ و اخلاق انبيا فاصله گرفتند، موجب آتشي شد كه ده ها ميليون انسان را در خود سوزاند.

احمدي نژاد اضافه كرد: اين جنگ‌هانه تنها در زمان خود آثاربسيار مخربي بر جاي گذاشت حتي ملت‌هايي كه هيچ نقشي در آن جنگ نداشتند آنها هم مورد تجاوز قرار گرفته و صدمه ديدند. بسياري از ملت‌هاي خاورميانه قرباني جنگي شدند كه در آن دخالتي نداشتند.

وي گفت: بسط محدوده حكمراني وامپراتوري سرازير كردن منابع ثروت ملت‌ها به سمت خود، اهداف اين جنگ بود، اما ملت‌هايي كه هيچ نقشي نداشتند مورد تجاوز و سلطه قرار گرفتند.

احمدي نژادافزود: امروز هم مهم‌ترين مشكلي كه بشريت ازآن رنج مي‌برد ادامه ماجراهاي جنگ دوم جهاني است. آنها در اين جنگ با هم جنگيدند كه ما مخالف آن بوديم اكنون هم هستيم.

رييس جمهوري گفت: اصولا ما معتقديم فرهنگ انبيا فرهنگ منطق و گفتگو و فرهنگ انسانيت است. فرهنگ جنگ مربوط به انسان‌هاي بدوي و غيرمتمدن است كه از اخلاق انبيا فاصله گرفته‌اند.

احمدي نژاد تاكيد كرد: آنها در اين جنگ‌ها خوب جنگيديد اما چرا به بهانه آن مردم خاورميانه بيش از ‪ ۶۰‬سال غرامت پس بدهند.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود قبل از آغاز كنفرانس مطبوعاتي ، خطاب به كشورهاي غربي گفت: بخاطر يهودي ستيزي شما، يهوديان سرزمين خود را رها كردند و به فلسطين آمدند.

احمدي نژاد، با تاكيد به اينكه، يهودي‌ها نيز مثل تمامي مردم دنيا حق زندگي آزاد و توام با امنيت دارند، خطاب به كشورهاي غربي گفت: اجازه دهيد آنان به موطن اصلي خود بازگردند.

رييس جمهوري اسلامي ايران، در ادامه تصريح كرد: بايد اجازه دهيد صلح و امنيت بر پايه عدالت برقرار شود.

وي، به بحث انتقال يهوديان به فلسطين در پي يهودي ستيزي غربي‌ها اشاره كرد و گفت: خودتان در جريان انتقال يهوديان به فلسطين مشكل درست كرديد، لذا خودتان نيز آن را حل كنيد.

رييس جمهوري اسلامي ايران در عين حال تاكيد كرد كه اجازه دهيد كه ملت فلسطين نظر خود را آزادانه بدهند.

"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران در دفاع از عملكرد دولت در هشت ماه گذشته از هدايت منابع بانكي به سمت صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي زود بازده، سخن گفت و افزود: ايجاد صندوق‌هاي حمايتي و كاهش بهره بانكي در جهت توسعه اشتغال بوده است.

وي افزود: براي تحقق عدالت، منابع بانكي و سرمايه‌گذاري بايد به صورت عادلانه در سراسر كشور و ميان استانهاي مختلف توزيع شود و اين كار در سال گذشته نهادينه شد.

رييس جمهوري افزود: در سال گذشته با هدايت بخشي از درامدهاي نفتي به سمت سرمايه‌گذاري و توسعه اشتغال براي استانهاي كشور سهميه خاص منظور شد و تسهيلاتي فراهم امد.

"احمدي نژاد" گفت: براي تسهيل ازدواج و مسكن و اشتغال جوانان منابع قرض الحسنه اختصاص يافت و صندوق مهر امام رضا (ع) تاسيس شد.

وي افزود: منابع خوبي براي اين صندوق منظور شده است و در بخش نخست حمايت از ازدواج جوانان در دستور كار قرار خواهد گرفت و سپس در موضوع اشتغال و مسكن تسهيلاتي اختصاص پيدا خواهد كرد.

رييس جمهوري گفت: فعاليت‌هاي عمراني در سال گذشته با جهشي همراه بوده است و براي نخستين بار در دهه اخير ‪ ۸۰‬درصد اعتبارات عمراني تخصيص داده شد و در بودجه سال آينده نيز جهشي در فعاليت‌هاي عمراني را شاهد هستيم.

"احمدي نژاد" گفت: براي نخستين بار در سالهاي اخير، در هفته نخست آغاز سال نو قريب به اتفاق موافقت‌نامه‌هاي عمراني مبادله شد و فعاليت‌ها در صحنه عمل آغاز شد.

وي از "توزيع سهام عدالت" نيز سخن گفت و افزود: توزيع سهام عدالت، كار بسيار بزرگي است كه مجموع سهام دولت در بخش اقتصادي ميان ملت توزيع خواهد شد.

رييس جمهوري گفت: در نخستين مرحله در چهار استان محروم كشور توزيع سهام عدالت در ميان محرومترين اقشار جامعه آغاز شد كه در گام نخست براي هر نفر پنج ميليون ريال سهام عدالت توزيع شد كه به تدريج به ‪ ۲۰‬ميليون ريال براي هر نفر افزايش خواهد يافت.

"احمدي نژاد" افزود: سازماندهي قانوني توزيع سهام عدالت به طور كامل انجام شد و مقررات و اساسنامه‌هاي لازم نيز به تاييد شوراي نگهبان رسيد.

وي گفت: تغيير روند واردات - مصرف و توجه به توليد - صادرات جهت گيري ديگر دولت بود كه در سال گذشته انجام شد.

رييس جمهوري از سازماندهي سفرهاي استاني دولت به عنوان حركتي نو براي توزيع توانمندي و حضور و نظارت دولت در سطح كشور ياد كرد و گفت: در سال گذشته ‪ ۹‬سفر به استانها انجام شد و سفر به ديگر استانها نيز در سال جاري صورت خواهد گرفت.

"احمدي نژاد" از "ساختارهاي اداري بجا مانده از زمانهاي دور" را از مشكلات كنوني كشور ياد كرد و گفت: اين ساختارها مانع از حركت سريع كشور به سمت توسعه و پيشرفت مي‌شود كه سفرهاي استاني براي اصلاح اين ساختارها مفيد است.

وي با بيان اينكه "تجربه نشان داده است كه تحرك بالاي اقتصادي موجب كاهش تورم است"، گفت: به خلاف نظر برخي كه تحرك بالاي اقتصادي، رشد سرمايه گذاري، رشد فعاليت‌هاي عمراني و تحركات دولت را موجب افزايش تورم مي‌داند، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در سال گذشته شاهد كنترل تورم و كاهش نرخ آن بوديم.

رييس جمهوري گفت: در بخش آموزش و پرورش، آموزش و عالي و تحقيقات دولت مصمم به تغيير نگاه و تحول است و در سال گذشته گامهاي آن برداشته شده است.

"احمدي نژاد" گفت: در سال گذشته جهت‌گيري دانشمندان و محققان ما به سمت رفع نيازهايي كشور و دسترسي به علوم برجسته و فاخر در بخش‌هاي متعدد ثمر داده است.

وي افزود: من با افتخار اعلام مي‌كنم دانشمندان و محققين ايراني در عرصه‌هاي گوناگون علمي صاحب سبك و نظر هستند هر چند با نقطقه مناسب و مطلوب ملت ايران فاصله داريم.

رييس جمهوري گفت: امروز ملت ايران مصصم است جايگاه شايسته خود را در علم و فناوري بدست اورد.

"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران روز دوشنبه بار ديگر اعلام كرد كه "جمهوري اسلامي ايران، كشوري هسته‌اي است و از صفر تا ‪۱۰۰‬ فناوري هسته‌اي را در اختيار داريم."
وي در گفت و گوي مطبوعاتي با خبرنگاران داخلي و خارجي با بيان اينكه "ايران اين فناوري را در علوم مختلف بكار خواهد بست"، گفت: همه فعاليت‌هاي ما علني است و همين علني بودن فعاليت‌هاي ايران، بهترين سند حقانيت و پاك بودن است.

رييس جمهوري گفت: آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي بايد عادلانه رفتار كند و گزارشي به ملتها ارائه دهد كه پس از ‪ ۳۰‬سال عضويت در آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي، به ما چه داده‌اند.

"احمدي نژاد" سئوال كرد: اگر كشوري عضو نهادي شود و از آن نهاد چيزي بدست نياورد و فقط خواست‌هاي چند قدرت بزرگ به او تحميل شود، آيا عضويت در آن نهاد توسط ملت زير سئوال نمي‌رود؟
وي با بيان اينكه "ايران رفتار دوگانه آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي نمي‌پذيرد"، گفت: ايران آماده است با همه كشورها براي بسط صلح و آرامش در جهان گفت و گو كند.

رييس جمهوري افزود: تهران مخالف انواع سلاحهاي شيميايي، بيولوژيكي، هسته‌اي و غير هسته‌اي است و اين نوع سلاحها را به خلاف فرهنگ انبيا و مضر به حال جامعه مي‌داند.

احمدي نژاد افزود: "تهران خواهان صلح و آرامش براي همه است و پيام ملت ايران دعوت به فرهنگ انبيا براي همه است."
وي گفت : بزودي به سران برخي كشورها نامه‌اي مي‌نويسم و مطالبي را با آنها در ميان مي‌گذارم.

رييس جمهوري افزود: بايد به فرهنگ انبيا رجعت كنيم تا صلح، آرامش و سعادت براي همه بشريت محقق شود.

" محمود احمدي نژاد " رييس جمهوري به صراحت گفت كه مخالف سياست‌هاي انگليس و آمريكا در اداره جهان است .

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رييس جمهوري روز دوشنبه در مصاحبه خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي باتاكيد بر اينكه دولت و ملت ايران بسيار صلح طلب هستند ، خطاب به دولتمردان آمريكا و انگليس گفت:"ما طرفدار صلح هستيم اما صلح پايدار و ريشه‌اي و نه تحميلي."
وي با طرح اين پرسش كه"چرا شما ( مقامات آمريكا و انگليس ) به هركسي كه خلافهاي شما را آشكار مي‌كند ، با بهره‌گيري از شبكه‌هاي رسانه‌اي به او حمله مي‌كنيد و او را جنايتكار معرفي مي‌كنيد ، اظهار داشت : " احمدي نژاد يك معلم مدرسه است و بسيار صلح دوست است و تا امروز آزارم به فردي نرسيده است .

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد صريح از سياست‌هاي آمريكاو انگليس ، گفت : " چرا بايد همه ملتها اسيرباشند كه شما جيبهايتان را پر كنيد؟
وي ، با بيان اين مطلب كه " دوراني كه شما بخواهيد هركسي را هر طوري كه مي‌خواهيد ، معرفي كنيد ، سپري شده است ، گفت : " خيال مي‌كنيد با شبكه رسانه‌اي خود مي‌توانيد هرچه را به ملتها تحميل كنيد . اين دوران گذشته است و امروز دوران ملتها آغاز شده است .

احمدي نژاد ، باتاكيد بر اين مطلب كه " ملت ايران در تاريخ خود به هيچ ملتي تجاوز نكرده است " اظهار داشت : ملت ايران همواره پرچمدار صلح و دوستي بوده است و هميشه ملت ما دفع تجاوز كرده است و تاريخ ثابت كرده است كه ملت ايران ، ابتدا به ساكن به ملتي تجاوز نكرده است .

وي با اشاره به فشارهايي كه در ‪ ۲۷‬سال گذشته از سوي قدرتهاي بيگانه به ملت ايران تحميل شده است ، گفت : " چرا با آزادي ملت ايران مخالفيد ؟ چرا با پيشرفت ما مخالفيد؟ چرا از اينكه ايران جمهوري باشد با آن مخالفيد ؟ چرا جنگ را تحميل كرديد و از صدام حمايت كرديد و انتظار داريد ملت ايران براي شما هورا بكشد."
رييس جمهوري ، قدرتهاي زور را به عبرت گرفتن از گذشته توصيه كرد و گفت : من به شما نصيحت مي‌كنم ، به اخلاق انبياء بازگرديد، ما حتي شما را دوست داريم و نمي‌خواهيم مفتضح شويد و ابرويتان برود.

وي با بيان اين مطلب كه " آنها براي غارت ديگر ملت‌ها ، هر روز فضاي كاذب و دروغيني براي ملتهاي خود درست مي‌كنند " اظهار داشت : " حتي اخيرا گفته‌اند ايران در حال بالابردن بهاي نفت است . ما علاقه‌منديم ، قيمت نفت بالا برود اما نمي‌خواهيم مناسبات ظالمانه‌اي در دنيا برپا باشد.

" ما نمي‌خواهيم كشورهاي ضعيف آسيب ببينند . ما نمي‌خواهيم به كسي ظلم كنيم و از ناراحتي ملتها ناراحتيم اما اين چه رفتاري است كه شما داريد و انتظار داريد همه از شما تبعيت كنند؟"
احمدي نژاد گفت : " دوران اتكا به تسليحات و زرادخانه‌ها بسر آمده است و دوران فكر ، انديشه ، ادب و فرهنگ است.

" ما ملتي هستيم كه خواهان صلح و آرامش است و پيشرفت و اقتدار خود را نقطه مقابل هيچ ملتي نمي‌دانيم . با همه گفتگو مي‌كنيم‌اما رژيم اشغالگر قدس از نظر ما استثناست.؟
" ما منطقي داريم كه در همه مجامع ارائه مي‌دهيم . چرا كاري مي‌كنند كه سازمانهاي بين‌المللي بي‌اعتبار شوند و با چه ساختاري مي‌خواهيد دنيا را اداره كنيد ."
وي گفت : الان نهادهايي كه بايد مسئول امنيت جهان باشند و
سازمانهايي كه بايد حقوق ملتها را تامين كنند ، تصوير بيروني اين است كه اين نهادها و سازمانها ابزار دست چند قدرت شده‌اند .

خبرنگار نشريه "اينديپندنت" انگليس از رييس جمهوري پرسيد: گفته شده است چنانچه ايران برنامه غني‌سازي را ادامه بدهد، اقدام به تحريمهاي اقتصادي عليه ايران خواهند كرد، چگونه شما مي‌خواهيد سيستم عدالت ورزي و برنامه‌اي را كه در كشور خودتان آغاز كرده‌ايد، ادامه بدهيد ؟
احمدي نژاد در پاسخ گفت: اولا اينكه من خيلي بعيد مي‌دانم اينقدر بي عقل باشند كه اين كار را انجام بدهند. همان دو سه كشوري كه بشدت هم با ما مخالفند آنقدر عاقل هستند كه دست به چنين خطاي بزرگي نزنند.

رييس جمهوري افزود: هر نوع محدوديتي براي ما ايجاد كنند، خودشان بيشتر ضرر خواهند كرد. ملت ما امروز ملت مقتدري است. بنيانهاي اقتصاد ما قوي است و اين را از آنها نگرفته‌ايم بلكه حاصل كار و تلاش دانشمندان و ملت خودمان است.

"ما كشوري بسيار غني هستيم البته ابزارهاي لازم را هم براي صيانت از منافع ملي خودمان داريم. بسياري از دانشمندان، صنعتگران، طراحان و متفكران ما علاقه‌مندند كه ما بتوانيم در بخشهايي كه هنوز در داخل خودكفا نشده‌ايم، به خودكفايي برسيم."
خبرنگار روزنامه اطلاعات از احمدي نژاد پرسيد: بسياري از كارشناسان سياسي بر اين عقيده‌اند كه مذاكره با آمريكا ولو درباره عراق براي جمهوري اسلامي ايران سودي نخواهد داشت و در اين ارتباط موضعگيريهاي رسمي حاكي از اين است كه ايران نسبت به حسن نيت آمريكا در اين زمينه ظنين است، چرا ايران با انجام اين مذاكره موافقت كرده است ؟
احمدي نژاد در پاسخ گفت: ما اصولا به دولت آمريكا بي‌اعتماد هستيم.

خوشحال نيستيم از اينكه اين بي‌اعتمادي وجود دارد. رفتارهاي دولت آمريكا نشان مي‌دهد كه خود را مالك و صاحب همه مي‌داند.

صاحبي كه هيچ قدرتي ندارد اما علاقه‌مند است همه صاحب بودن او را بپذيرند. رفتارهايي از خودش نشان مي‌دهد كه اعتماد ملت ما را از خود سلب كرده است و به همين خاطر ما با آنها گفت و گو نمي‌كنيم.

رييس جمهوري افزود: ملت عراق هم اكنون تحت اشغال هستند و روزانه دهها نفر از مردم مظلوم عراق به خاك و خون كشيده مي‌شوند. دهها بار پيغام دادند كه شما به ارتقاء امنيت در عراق كمك كنيد ضمن اينكه مسووليت حفظ امنيت در عراق طبق قوانين بين‌الملل بر عهده اشغالگران است.

وي تصريح كرد: مسوولان عراقي نيز چندين بار از ما خواسته‌اند كه كمك كنيم. ما مخالف وضعيتي هستيم كه مردم عراق به خاك و خون كشيده شوند. هم اشغالگران و هم سران دولت كشور اشغال شده وقتي مي‌گويند بياييد كمك كنيد، وجدان ما اجازه نمي‌دهد با اينكه اصلا به آمريكا اعتمادي نداريم.

احمدي نژاد گفت: از طرف كارشناسان ما اعلام شد كه در اين زمينه آماده گفت و گو هستيم، متاسفانه ديديم در اين زمينه نيز رفتار خوبي نشان داده نشد. براي رفتاري كه انجام دادند، ما متاسفيم.

وي تصريح كرد: الان هم فكر مي‌كنيم كه با استقرار دولت پايدار عراق ديگر به آنها نيازي نيست و اميدواريم اجازه دهند ملت عراق، كشور خودشان را اداره كنند. ملت عراق ملت رشيدي است. برويد كنار. بگذاريد مردم عراق خودشان را اداره كند.

رييس جمهوري در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه العربيه با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچ تنشي با همسايگان خود ندارد، گفت:ما فكر مي‌كنيم هيچ‌التهابي در منطقه ما نيست.

وي خاطرنشان كرد: اينكه چند قدرت بگويند بحران و التهاب است،اين حرف بيهوده است است. روابط ما با همسايگان بسيار دوستانه است.

احمدي نژاد تصريح كرد: همسايگان ما اعلام كرده‌اند كه دسترسي ايران به فناوري توليد سوخت را مقابل منافع خود نمي‌دانند. از اقتدار ايران نگران نيستند. ما نيز همين را مي‌گوييم.

وي تاكيد كرد: با همسايگان خود هيچ مشكلي نداريم وباآرامش وصلح كاملي زندگي مي‌كنيم. روابط سياسي و اقتصادي توسعه پيدا مي‌كند و امسال شتاب بيشتري پيدا مي‌كند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ما با تمام كشورهاي حاشيه خليج فارس روابط بسيار صميمي و دوستانه داريم و همه بر حق ايران بر داشتن چرخه سوخت هسته‌اي تاكيد كرده‌اند، گفت: تنش ميان كساني است كه براي خود مشكل درست مي كنند و نمي‌توانند آن را حل كنند.

رييس جمهوري گفت: به دو سه كشور كه بر اساس منافع شخصي و حقوقي خود مشكلي درست مي‌كنند در حل آن مي‌مانند نصيحت مي‌كنم چرا مشكل مي‌سازيد؟ بي جهت آمده‌ايد مقابل ملت ايران بايستيد خوب نايستيد. شما بحران داريد كه نمي توانيد مشكل خودساخته را حل كنيد،ما بحراني نداريم. كشورها همسايه ما هم اين مشكل را ندارند.

وي خاطرنشان كرد: التهاب وجود اين آقايان است. آقايان به منزل خود بروند هيچ مشكلي باقي نمي‌ماند.

رييس جمهوري در پاسخ به سوال خبرنگار نشريه نيويورك تايمز در خصوص تمايل ايران براي انجام مذاكره مستقيم با آمريكا، گفت: با همه دنيا گفتگو مي كنيم اما طبيعي است گفتگو با هر كس شرايط خود را دارد. مثلا با روسيه كه همكار هستيم به راحتي گفتگو مي‌كنيم با چين، هند، پاكستان، عربستان و تركيه، آمريكا شرايط خود را دارد كه اگر محقق شود گفتگو مي‌كنيم.

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر مبني بر خبر خوش اقتصادي براي مردم براي كاهش نرخ تورم و كاهش هزينه‌هاي مصرفي در كشور، اظهار داشت: طي سال‌هاي اخير رشد نقدينگي داشته ايم، امسال هم خواهيم داشت اما مي‌خواهيم اين نقدينگي‌ها به سمت سرمايه‌گذاري سوق پيدا كند و سرمايه‌گذاري هاي قبلي زودتر به بهره برداري برسد.

احمدي نژاد گفت:برنامه اصلي دولت مهار تورم است. اين را دنبال خواهيم كرد. در ‪ ۸‬ماه گذشته تا حدي توانستيم در اين جهت حركت كنيم.

وي درادامه با اشاره به اينكه غني‌سازي يعني توليدسوخت هسته‌اي و ايران مرحله آزمايشگاهي راپشت سرگذاشته است، گفت:براساس مصوبه‌مجلس بايد بتوانيم ‪ ۲۰‬هزار مگاوات برق توليد كنيم. امروز يك نيروگاه تمام شده و يك نيروگاه جديد را بررسي كرده‌ايم.

رييس جمهوري گفت:ماعلاقمند هستيم سوخت مورد نياز خود را خودتامين كنيم و در بخش كشاورزي و صنعت نيز از اين توانمندي استفاده كنيم. اما فعلا ما دستگاه‌هاي اوليه غني‌سازي را ساخته‌ايم
احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌كيهان كه پرسيد ملت ايران از موفقيت چشمگير دولت عدالتخواه خرسند است اما عده‌اي ظاهرا نگران و ناراحت هستند. برخي افراد سياسي در داخل بااظهارات تفرقه افكنانه با اعلام مذاكره با آمريكا اين روزها سعي در خدشه دار كردن اين شادماني دارند پاسخ اين اظهارات را بدهيد، گفت: ايستادن روي حق ملت خشونت طلبي و التهاب آفريني نيست.

رييس جمهوري افزود: برخي نقل مي‌كنند كه سه كشور اروپايي قبلا پذيرفته بودند كه ما نطنز و اصفهان را راه بياندازيم، خوب ما هم اين دو را راه انداخته‌ايم و در اين زمينه اختلاف نظري نداريم.

وي گفت: به سه كشور اروپايي توصيه مي‌كنم كه در ايران خبري نيست اگر فكر مي‌كنيد علامتي بدهيد، جواب مي‌گيريد، از اين خبرها نيست.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ملت ايران يكپارچه است. انشاالله يكپارچه خواهد بود. ملت ايران اين را باور كرده و مساله هسته‌اي صد برابر ملي شدن نفت براي ملت ايران ارزش دارد.

رييس جمهوري اظهار داشت: ما چرخه سوخت را داريم و از حقوق قانوني خود بايد برخوردار باشيم با آژانس هم كار مي‌كنيم و ازاين مرحله عبور كرده‌ايم.

وي باتاكيد بر اينكه اظهار نظر آزاد است، اما ملت ايران خوب تشخيص مي دهد و آزادانه انتخاب مي‌كند و ما بنا نداريم محدوديتي براي اشخاص در اظهارنظر ايجاد كنيم.

احمدي‌نژاد گفت: دولت ما دولتي است كه پاسخ مطالب غيرواقعي رانمي دهد.

دكتر الهام (سخنگوي دولت )در تمام مصاحبه‌ها يك بار نشده پاسخ در اين خصوص بدهد گر چه كمتر از صد خلاف واقع در روز درباره اين دولت نمي‌گويند.

خبرنگار ايتارتاس روسيه، ارزيابي احمدي‌نژاد را از آينده همكاري ايران و روسيه و موضع مسكو سوال كرد.

احمدي نژاد در پاسخ گفت: روابط ما با كشور روسيه ، روابط دوستانه و گسترده‌اي است و علاقه مند هستيم اين روابط را توسعه دهيم.

وي افزود: نيروگاه بوشهر را الان دوستان روسي ما دارند مي‌سازند.

اميدواريم امسال كه طبق قرارداد بايد پايان بپذيرد، تمام شود.

رييس جمهوري ابراز اميدواري كرد: روابط ايران و روسيه در همه زمينه هاي اقتصادي و فرهنگي هر روز گسترش يابد.

احمدي نژاد تصريح كرد: در مجموع مواضع روسيه تا امروز قابل قبول و دوستانه بوده و اميدواريم اين مواضع به همين شكل و با همين قوت ادامه يابد.

خبرنگار خبرگزاري فارس از رييس جمهوري پرسيد: در فضاي داخل و خارج كشور، بعضا ابهاماتي در مورد عملكرد و مواضع جنابعالي وجود دارد. گفته مي‌شود، توجه و تاكيد شما به مسايل عمراني و اقتصادي، موجب كم توجهي در حوزه‌هاي فرهنگي به ويژه مسايل نخبگان شده است.

با توجه به مواضع محكم و قاطع شما در عرصه سياست خارجي بخصوص در پرونده هسته‌اي ، اينگونه تفسير مي‌شود كه شما روحيه جنگ طلبي داريد.

براستي آيا دلتان براي جنگ تنگ شده است؟
احمدي نژاد در پاسخ گفت: جهت‌گيري هاي فرهنگي اين دولت، بسيار درست است. وظيفه دولت اين است كه خودباوري، اتكا به نفس را تقويت و هويت خودي را بازسازي كند.

اينكه مي‌بينيد الان دانشمندان ما دارند با همه وجود و علاقه دارند كار مي‌كنند در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي ، نشان‌دهنده همراهي و پيوند عميق آنها با جهت‌گيري هاي كلي كشور است.

در بعضي از بخشها، دانشمندان ما در اين هفت تا هشت ماه كار سه سال را انجام دادند. در زمينه سلولهاي بنيادي و فناوري‌هاي مربوط به پزشكي پيشرفت‌هاي بسيار ارزشمندي داريم كه انشاء الله اعلام خواهد شد.

احمدي نژاد گفت: بنده خودم يك معلم دانشگاه هستم و طيف دوستان من هم ، علي‌القاعده يا محققند، يا دانشگاهي يا متخصص در يك زمينه هستند.

وي تاكيد كرد: اينكه موضع قاطعي داريم در مسايل جهاني. خوب بايد قاطع باشيم. ما حرف درستمان را محكم مي‌زنيم. ديگران هم اگر حرف درستي دارند، محكم بزنند.

احمدي نژاد اظهار داشت: گفت و گو هم مي‌كنيم. ما چون حرفهايمان را باور داريم، محكم مي‌زنيم. بدهكار هيچ كسي نيستيم. نمي‌توانيم در مقابل ظلم آشكار بي‌تفاوت بمانيم.

رييس جمهوري گفت: اينكه دو سه نفر بنشينند براي خودشان بگويند ايران نبايد چرخه سوخت داشته باشد، ما مي‌گوييم شما كي و چكاره هستيد؟ اين تند صحبت كردن نيست.

احمدي نژاد اضافه كرد: كساني تند صحبت مي‌كنند كه هر روز ملت‌ها را به جنگ و حمله و اين چيزها تهديد مي‌كنند. ما هيچ ملتي را تهديد نمي‌كنيم.

اصلا ما ادبيات تهديد را قبول نداريم اما حرف مان را محكم مي‌زنيم. ما در دفاع از منافع ملي مان بسيار محكم هستيم، مواضعمان را هم اعلام كرديم. همه هم مي‌دانند در ايران چه خبر است.

رييس جمهوري از تلاش دولت براي ايجاد يك " جهش " بزرگ در عرصه تحقيقات در سالجاري خبر داد و گفت : بودجه تحقيقات كاهش نيافته است ، بنا داريم تحقيقات ، كاربردي و هدفمند باشد.

احمدي نژاد اين پاسخ را درجواب خبرنگارايسنا كه پرسيد بودجه تحقيقات كاهش يافته است ، مطرح كرد.

وي با بيان اين مطلب كه "بيش از ‪ ۹۰‬درصد تحقيقات در كشور با حمايت و پشتيباني دولت انجام مي‌شود " ، اظهار داشت : بودجه‌هايي كه در دستگاههاي اجرايي به عنوان تحقيقات در جاي ديگري هزينه مي‌شد ، در بخش تحقيقات هزينه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا ، وي درپاسخ به سئوال ديگر اين رسانه ،مبني بر " فرارمغزها و لزوم درمان اين زخم و حفظ شان دانشمندان " گفت :
شان و منزلت دانشمندان والاترين شان است و امروز يك متخصص و دانشمند بين همه ملت محترم است .

وي گفت : ما حساسيتي درباره مهاجرت انسانها نداريم . ملت ايران ازاد است هركجا كه بخواهد زندگي كند . ايرانيان هرجا بوده‌اند موفق بوده‌اند.

ايرانيان خارج از كشور را سرمايه‌هاي خود مي‌دانيم و يك پتانسيل و قدرت و پشتوانه ملت هستند.

احمدي نژاد گفت : ما از اينكه دانشمندي جاي ديگري زندگي كند ناراحت نيستيم اما علاقه‌منديم كساني كه توانمندي دارند ابتدا مستقيم در خدمت كشور خود باشند.

وي همچنين با اشاره به ايجاد " بنياد نخبگان " گفت : اميدواريم تمهيداتي بيانديشيم كه امسال بيش از گذشته از ظرفيت‌هاي دانشمندان خود استفاده كنيم.

خبرنگار العالم پرسيد:البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گزارش خود را چهار روز ديگر مي‌دهد . آخرين پيغام شما به درخواست شوراي امنيت چيست ؟ اگر ايران تحريم شود ، ايا بازهم بر اين مواضع تاكيد خواهيد كرد؟
رييس جمهوري در جواب گفت : ملت ايران تصميم خود را گرفته است و از اين مرحله عبور كرده است . كسانيكه حرف از تحريم مي‌زنند بيشتر آسيب خواهند ديد.

وي گفت : سياست قطعي ما استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي و كار در چارچوب ان.پي.تي و اژانس است . اگر ببينيم در اين چارچوب حق ما را ضايع مي كنند ، تجديد نظر مي‌كنيم. شما نگران نباشيد اتفاق خاصي نمي‌افتد و اگر تصميمي بگيرند خودشان ضرر مي‌كنند.

" آژانس بايد حيثيت خود را احيا كند و وقت آن است كه آژانس گزارش دهد كه در ‪ ۳۰‬سال گذشته چه به ملت ما داده است . جز مزاحمت كاري نكرده است و ملت ما تا اين ميزان تحمل كرده است و ما حق عضويت مي‌دهيم و اساسنامه آژانس اين است كه كمك كند ما فناوري سوخت داشته باشيم اما دائم به جاي كمك ، حرف ديگران را براي ما ترجمه مي‌كند . ما حرف ديگران را مي‌فهيم و نيازي به واسطه نبود."
وي گفت : اميدواري به گونه‌اي عمل كنند كه اين روند به همين ترتيب ادامه يابد.

خبرنگار جام جم پرسيد ؟ نقد دولت احمدي نژاد در رسانه‌ها ممنوع است يا ممدوح ؟
احمدي نژاد جواب داد،" در روزنامه‌ها غير از نقد دولت چيزي نمي‌بينيم.

كساني كه از سياست‌هاي دولت دفاع مي‌كنند ، بسيار كم هستند . روزنامه ها حزبي هستند و اين دولت دولت حزبي نيست و مردمي است،اما متاسفانه برخي مرز نقد را پشت سر گذاشته‌اند و تهمت مي‌زنند.

وي گفت : مطبوعات را مرور كنيد ، سابقه ندارد كه در هشت ماه، اين حجم عظيم مطالب غيرواقعي عليه دولت مطرح شود . به طور مثال درحاليكه تورم كاهش يافته است ، تيتر يك روزنامه اقتصادي از افزايش تورم در جامعه خبر مي دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري فرانسه، گفت: ما بارها اعلام كرده‌ايم خواهان التهاب و نگراني براي هيچ كس نيستيم، اما شوراي امنيت سازمان ملل متحد بايد در چارچوب قوانين عمل كند. اين گونه نيست كه هر قطعنامه‌اي كه شوراي امنيت سازمان ملل صادر كرد، ما تبعيت كنيم.

"شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون قطعنامه‌هاي متعددي عليه اسراييل صادر كرده است، اما هيچ يك از اين قطعنامه‌ها عملي نمي‌شود."
رييس جمهوري افزود: ما در چارچوب حقوق جهاني و مقررات بين‌الملل و در چارچوب منافع ملت تصميم مي‌گيريم، اهل گفت و گو هستيم و به كسي ظلم نمي‌كنيم و از كسي نيز ظلم نمي‌پذيريم.

وي در پاسخ به خبرنگار تلويزيون اسوشيتدپرس در خصوص طرح روسيه، گفت:
جمهوري اسلامي ايران با روسيه همكاري‌هاي زيادي دارد.

احمدي نژاد افزود: طرح روسيه، طرحي است كه مربوط به شش ماه پيش است و اكنون شرايط عوض شده است. البته همكاري‌ها با روسيه در زمينه‌هاي مختلف ادامه دارد.

رييس جمهوري در پاسخ به پرسش ايرنا در خصوص سفر "محمدرضا نهاونديان" به آمريكا، گفت: بايد در اين مورد سئوال كنم. روزانه افراد زيادي به سفر مي‌روند مامورين زيادي نيز مي‌آيند و مي‌روند، برخي شخصي مي‌روند و برخي با تاكسي مي‌روند.

خبرنگار شبكه سي بي‌اس آمريكا از رييس جمهوري پرسيد: آيا كاري است كه دنيا انجام دهد تا ايران دست از غني‌سازي بردارد؟، "احمدي نژاد" متقابلا از او پرسيد: ت‌يا به شما مي‌توان چيزي داد تا دست از استقلال برداريد؟ خبرنگار سي.بي.اس آمريكا پاسخ داد: البته ملتها حقوق زيادي دارند،ولي ترجيح مي‌دهند در برخي موارد حقوق خودشان را اعمال نكنند.

رييس جمهوري گفت: ما حقوقي داريم و حقوق‌مان را نيز مي‌خواهيم. ما هيچ چيز از دنيا نمي‌خواهيم، اين فناوري را آنها به ما ندادند. آنها اجازه دهند، ملت ايران زندگي خودش را بكند.

"ما الان اين فناوري را بدست آورده‌ايم و آن را به ما نداده‌اند و خدا را نيز شاكريم. اگر سر سوزني از اين فناوري را به ما مي‌دادند، اكنون به آنها بدهكار بوده‌ايم. ملت ايران خودش اين فناوري را بدست اورده و از آن صيانت مي‌كند."
وي در پاسخ به پرسش روزنامه رسالت گفت: حركت دولت در مجموع حركت اصلاحي است و ما اكنون در جلسات هيات دولت بسياري از مقررات را اصلاح مي‌كنيم. وقتي راهها براي توليد داخلي و صادرات و توسعه باز مي‌شود رفتار اصلاحي صورت مي‌گيرد.

"وقتي موانع را بر مي‌داريم، رانت خواري را محدود مي‌كنيم، منابع را در كشور توزيع مي‌كنيم، سرمايه‌گذاري دولتي را محدود مي‌كنيم و سود تسهيلات بانكي را كاهش مي‌دهيم همه اين فعاليت‌ها در چارچوب اصلاحات است.

"احمدي نژاد" در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه "كوريره دلاسرا" ايتاليا، گفت: فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران آشكارترين كاري است كه در دنيا انجام مي‌شود.

وي افزود: ما به فناوري هسته‌اي دسترسي پيدا كرده‌ايم و دليلي براي مخفي كاري وجود ندارد، اگر قرار باشد مخفي كار كنيم رفتار ما عوض مي‌شد.

رييس جمهوري افزود: اينكه شما مي‌گوييد چون منابع طبيعي داريم چرا از فناوري هسته‌اي استفاده مي‌كنيد، غير منطقي‌ترين سئوالي است كه مي‌توان پرسيد.

"احمدي نژاد" گفت: درست مثل اين است كه ما بگوييم نفت پالايش شده به شما مي‌دهيم و شما چرا مجدد آن را پالايش مي‌كنيد. اين سئوال خيلي غلطي است شما نيز منابع طبيعي داريد. البته بدانيد كه سوخت فسيلي در حال پايان است.

وي افزود: انرژي هسته‌اي جزو پاك‌ترين انرژي‌ها است. سوخت فسيلي اگر ‪ ۱۰۰‬واحد آلودگي داشته باشد سوخت هسته‌اي يك واحد هم آلودگي ندارد.

رييس جمهوري گفت: اين استدلال شما به اين معني است كه ما بايد فردا همه تحقيقات خود را كنار گذاريم. شما مي‌توانيد به ما بگوييد كه ما داروي ارزان به شما مي‌دهيم شما چرا روي دارو كار مي‌كنيد. خيلي زشت است كه به ملتي گفته شود چرا فناوري پيشرفته مي‌خواهد؟ ما مي‌گوييم چرا اين فناوري را خودتان داريد و به ما مي‌گوييد اين فناوري را نداشته باشيد.

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري در ادامه گفت و گوي مطبوعاتي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سوالي در خصوص ادعاي يك روزنامه رژيم صهيونيستي در خصوص طرح ترور وي از سوي اين رژيم، گفت: ترور احمدي نژاد مشكل اسراييل را حل نمي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: اگرفكر مي‌كنيد با ترور احمدي نژاد كار تمام مي‌شود بايد بدانيم من كوچك‌ترين عضو ملت ايران هستم و ملت ايران ‪ ۷۰‬ميليون احمدي نژاد و بالاتر از آن است.

احمدي نژاد تصريح كرد: جاي تعجب است چه ادبياتي در دنيا وجود دارد، رسما اعلام مي‌كنند كه مي‌خواهيم ترور كنيم براي اينكه ما با سياست‌هاي اين چند كشور در خصوص سياست‌هاي جهاني مخالف هستيم. و با صداي بلند هم اعلام مي‌كنيم كه مخالف هستيم.

رييس جمهوري باانتقاد ازعدم برخوردجامعه جهاني بااين گونه اظهارنظرها گفت: حتما براي حقوق بشر مي‌خواهند ترور كنند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه دنياي اقتصاد در خصوص تلاطم در بازار سكه و نگراني از ورود نقدينگي به بازار مسكن و متلاطم كردن آن و هدف گذاري براي نرخ تورم، گفت: هفته قبل شاهد اخباري بوديم كه به يك‌باره سكه را چند رسانه بالا بردند كه بعدا به رسانه ملي هم رسوخ كرد. اين قيمت كجا بوده است؟
رييس جمهوري تصريح كرد: ما نفهميديم چه كسي و كجا سكه را ‪ ۲۰۰‬هزار تومان خريد وفروش كرده است. برخي از روي احساس و برخي ازعمد خبر غيرواقعي را منتشر كردند.برخي مسايل مبهم را درباره نقدينگي مطرح مي‌كنند. نقدينگي يعني كل موجودي ملت ايران. يك روزنامه مقاله نوشته كه مردم نقدينگي خود را ازبانك‌ها گرفته به بازار وارد كرده‌اند. اين چه حرفي‌است كه زده مي‌شود.

وي تصريح كرد: گروه‌هاي اندكي هستند كه در مقاطع كوتاه در برخي بخش‌ها اثرگذاري دارند اما دولت درصدد است آن را كنترل كند.

احمدي نژاد گفت: سكه براي زندگي مردم ضروري است نيست و مطابق قيمت جهاني بالا مي‌رود. اين طبيعي است اما اين افزايش قيمت سكه غيرواقعي بود.

برخي دشمنان امكان دارد سواستفاده كنند.

وي در خصوص نرخ تورم گفت: درباره تورم طبق برنامه پيش مي‌رويم و سعي مي كنيم از برنامه پايين‌تر برويم و امسال به ‪ ۱۱/۲‬دهم در تورم خواهيم رسيد.

رييس جمهوري در پاسخ به سوال ديگري درخصوص عملكرد تيم مشاوران جوان رييس جمهوري، گفت: من جوان هستم و دوست دارم جوان‌ها وارد مجموعه مديريت شوند، عده‌اي از جوان‌ها وارد سيستم شده‌اند در گام بعدي لايه‌اي از مديران جوان را وارد خواهيم كرد.

وي در خصوص برخوردهاي اخير با بي‌حجابي در سطح جامعه گفت: بانوان ما و دختران و زنان ايران اسلامي جزو عفيف‌ترين زنان عالم هستند. زنان ما امروز در همه عرصه‌ها حضور تعيين‌كننده دارند و پاكي و عفت را خود آگاهانه انتخاب كرده‌اند.

احمدي نژاد تصريح كرد: در ‪ ۲۷‬سال انقلاب زنان بيش از مردان نقش مثبت ايفا كرده‌اند. عرصه فرهنگ عرصه برخورد نيست. بانوان خود مي‌دانند چگونه رفتار كنند.نمي توان فضاي عمومي جامعه را ملتهب كرد چون عده‌اي هنجار شكني مي‌كنند.

رييس جمهوري ادامه داد: اين خيلي بداست تا جايي كه حرف ازمساله اخلاقي بيايد درباره بانوان صحبت كنند. بانوان نشاط و پاكي را مي‌آورند.اين ناشي از روحيه مرد سالاري است كه با مسايل غيرفرهنگي برخورد كنند.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي احتمال تغيير برخي از وزرا گفت: من متعهد به مردم هستم و تغييرات را به اطلاع مردم خواهم رساند. اما برخي مطالبي مي‌نويسند كه كساني مي‌آيند و مي‌روند، درست نيست.

رييس جمهوري در ادامه پاسخ به پرسشهاي خبرنگاران داخلي و خارجي درباره سفرهاي استاني هيات دولت گفت : سفرهاي استاني اعضاي هيات دولت هزينه‌هاي نظارت ، اعمال حاكميت و اجراي پروژه‌ها را كاهش مي‌دهد.

احمدي نژاد اين مطلب را در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه اعتماد ملي مطرح كرد كه پرسيد گفته مي‌شود سفرهاي استاني دولت ، هزينه‌هاي بسياري بدنبال دارد.

وي با بيان اين مطلب كه " رييس جمهوري فقط مختص تهران نيست " گفت:
رييس جمهوري بايد به همه شهرها و استانها سفر كند و اتفاقا هزينه پذيرايي از اعضاي هيات دولت در اين سفرها بسيار ناچيز است.

وي به شوخي گفت: صبحانه نان و پنير است كه من حتي پنير آن را هم نمي خورم .

رييس جمهوري در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار اين روزنامه كه پرسيد گفته مي‌شود شما اقوام خود را به اسم " باجناقها " در بخشهاي مختلف دولت مشغول بكار كرده‌ايد ، اظهار داشت : اين معيارها در عزل و نصب‌ها ملاك نبوده است . اگر چنين باشد اصلاح خواهيم كرد.

احمدي نژاد درخصوص بكارگيري باجناقها در دولت نهم به خنده گفت :
آنقدر دولت مهرورز است كه باجناقها با هم فاميل شده‌اند و هواي همديگر را دارند.

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري گفت: تعليق غني‌سازي اورانيوم معنا ندارد ، آنها كه اين مطلب را مي‌گويند بايد دليل قانع‌كننده اي بياورند.

احمدي نژاد عصر دوشنبه در ادامه كنفرانس خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي اين مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه خبر كه‌جمهوري اسلامي ايران غني‌سازي اورانيوم را تا كجا ادامه مي‌دهد، بيان كرد.

وي اين سوال خبرنگار شبكه خبر را سوالي نادرست دانست و اظهار داشت:
ما مي‌خواهيم فناوري هسته‌اي را طبق مقررات جهاني در تمام زمينه‌هاي صنعتي و انرژي استفاده و جلو ببريم.

رييس جمهوري گفت:ملت ايران از استقلال خود دفاع مي‌كند.

خبرنگار شبكه خبر همچنين درمورد تبعات منفي اعلام دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي بر پرونده هسته‌اي ايران سوال كرد و اينكه آيا اين اعلام در تصميم آينده شوراي امنيت سازمان ملل تاثير خواهد داشت؟ احمدي نژاد نيز پاسخ داد: ما آنقدر با دنيا روراست هستيم كه وقتي به فناوري چرخه سوخت دست يافتيم ، اعلام كرديم. اين اعلام نقطه بسيار مثبتي است.

احمدي نژاد افزود:ديگران زيرآبي كار مي‌كنند ما علني اعلام مي‌كنيم ، تعارفي با هيچ كشوري نداريم ، براحتي اعلام مي‌كنيم كه اين فناوري را بدست آورده‌ايم و مي‌خواهيم اين را نيز بدست آوريم چرا كه حق خود مي‌دانيم .

وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب قوانين و در جهت صلح و امنيت اقدام مي‌كند.

رييس جمهوري گفت: چند كشور وجود دارد كه وقتي ملتي آزاده، روي پاي خود مي‌ايستد و يا از حق خود دفاع مي‌كند، عصباني مي‌شوند .

احمدي نژاد همچنين گفت: خوب آنها عصباني شوند ، ما كه نمي‌توانيم به آنها ديكته كنيم. البته خوب نيست كه عصباني شوند آنها نيز خوشحال باشند.

وي افزود: بنده تعجب مي‌كنم ، يك ملت ‪ ۷۰‬ميليوني ازاينكه به دانشي دست يافته خوشحال است اما دو سه قدرت كه مي‌گويند ما طرفدار ملت هستيم، ناراحت هستند.

رييس جمهوري تاكيد كرد: آنها بايد در رفتار خود تجديد نظر كنند ، تا چه زمان مي‌خواهند غصه بخورند.

خبرنگار خبرگزاري مهر نيز سوال كرد:اگر بخواهيد باتوجه به وعده‌هاي انتخاباتي و ميثاق نامه دبه دولت نمره بدهيد، چه نمره‌اي مي‌دهيد ؟ احمدي نژاد گفت: در نمره دادن يك مقدار سخت گيرهستم. اجازه بدهيد وقتش برسد ، نمره را اعلام خواهم كرد.

خبرنگار روزنامه شرق نيز سوال كرد: "شعار اصلي دولت نهم آوردن نفت به سر سفره‌هاي مردم بود اما شما طرحي پيشنهاد كرديد كه نفت ارزان به كشورهاي فقير صادر كنيد"، آيا در پروژه نخست خود به نتيجه رسيده‌ايد كه اين پيشنهاد جديد را مطرح كرده ايد.

احمدي نژاد نيز پاسخ داد: من چنين شعاري نداده بودم ، روزنامه شرق از قول من نوشت و من نيز در آن زمان تكذيب نكردم.

وي گفت: تمام تلاش و جهت‌گيري دولت اين است كه منابع نفتي در بدنه مردم توزيع شود. اينكه از صندوق ذخيره ارزي به استانها براي سرمايه- گذاري، توليد و خدمات اختصاص مي‌دهيم و توزيع سهام عدالت درواقع معناي آن توزيع عادلانه منابع در كل كشور است.

رييس جمهوري همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار "روزنامه پول" كه آيا دولت براي جلوگيري از افزايش قيمت‌ها سياست واردات را ادامه مي‌دهد،گفت:
دولت براي تامين نيازهاي مردم ابزار متنوع و متعددي در اختيار دارد.

احمدي نژاد، كاهش هزينه‌هاي توليد،دخيره‌سازي ، تنظيم بازار در طول سال و واردات را از جمله اين ابزارهاي دولت بيان كرد.

وي افزود: دولت مجموعه‌اي از سياست‌ها را دنبال‌مي‌كند و نه اينكه متكي به يك روش باشد. مشاهده كرديد كه هم ذخيره‌سازي و هم همكاري با بخش خصوصي و توليدكننده و هم همكاري با بخش تجاري داشته‌ايم ،اجازه واردات نيز داده‌ايم.

رييس جمهوري تاكيد كرد: سياست دولت تك اقدامي نيست.

اين خبرنگار همچنين گفت:گفته مي‌شود شما اعلام كرده‌ايد توليدكننده تاكنون سود خود را برده است، حال بايد كمتر سود ببرد.

احمدي نژاد پاسخ داد: اين مطلب را براي نخستين بار از شما مي‌شنوم، توليدكننده بايد سود ببرد، اگر توليدكننده در توليد ضرر كند چگونه به توليد خود ادامه دهد.

وي در عين حال تاكيد كرد: توليدكننده بايد سود عادلانه ببرد و مردم نيز بايد كالاي مناسب با قيمت مناسب دراختيار داشته باشند، اين نيازمند همكاري همه است.

رييس جمهوري افزود: ما نه دولت را مقابل توليدكننده و مصرف‌كننده مي‌بينيم و نه آنها را مقابل خود مي‌بينيم، همه يك خانواده هستيم ، همه بايد با هم هماهنگ كار كنند تا بازار تنظيم شود.

رييس‌جمهوري در ادامه در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص گزينه حمله نظامي آمريكا به ايران گفت: حمله نظامي به ايران معنا ندارد، حمله نظامي به چه معنا؟ به چه دليل؟ ضمن اين كه ملت ايران ملت قدرتمندي است و مي‌تواند از خود دفاع كند.

احمدي نژاد افزود: آن‌ها خودشان هم از اين ادبيات استفاده نمي‌كنند، زيرا اين براي آن‌ها خيلي‌خطرناك است، اگر اسم حمله نظامي را بياورند اوضاع براي آنها خيلي بد مي‌شود، اوضاع اقتصادي و اجتماعي آن‌ها آسيب مي‌بيند.

وي اظهار داشت: آنها مي‌خواهند با جار و جنجال و فشارهاي رواني، ناراحتي‌هاي خود را در قالب كلمات و فضاي رسانه‌اي بياورند و ما را وادار به عقب نشيني كنند.

رييس جمهوري تصريح كرد: اين معنا ندارد، ما كشوري هستيم كه فناوري هسته‌اي را داريم و آماده همكاري با كشورهاي داراي فناوري هستيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا ممكن است ايران در آينده غني‌سازي اورانيوم را از پنج درصد افزايش دهد؟، اظهار داشت: براي سوخت، غني‌سازي ‪ ۳/۵‬تا پنج درصد لازم است، ما همين را مي‌خواهيم و بيشتر از اين نياز نداريم.

احمدي نژاد گفت: براي نيروگاهها همين مقدار را مي‌خواهيم، همين را هم طراحي كرديم، در برنامه توليد هم همين است، نياز ديگري هم نداريم.

رييس جمهوري در پاسخ به پرسش خبرنگار نشريه "شما" ارگان حزب موتلفه اسلامي گفت: فكر مي‌كنم همه احزاب مي‌توانند نقش بسيار موثر و مفيدي را در خدمت به كشور خود انجام دهند.

وي تاكيد كرد: احزاب بايد كادرسازي كنند، انديشه را بسط دهند، برنامه تهيه كنند، راهكار براي پيشرفت كشور ارايه دهند، در همه زمينه‌ها مي‌توانند كمك كنند و بدنه اجتماعي را سازماندهي‌كنند، وارد عرصه‌هاي خدماتي اجتماعي، علمي و فني و اقتصادي شوند.

احمدي نژاد گفت: حزب موتلفه يك حزب ريشه‌دار قديمي و جزو سازمان يافته‌ترين احزاب كشور است كه مي‌تواند كارهاي مثبت و مفيدي انجام دهد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر برنامه دولت در خصوص معلولين گفت: در رابطه با معلولين، در مجمع تشخيص مصلحت نظام، سياست‌هايي را تصويب كرديم كه محيط شهري بر اساس استانداردي كه تهيه شده، براي معلولين مناسب‌سازي شود، مصوباتي كه در رابطه با استخدام آنها و حمايت از اشتغال آنها داشتيم را در دولت جلو آورده‌ايم و آن‌ها را عملياتي خواهيم كرد.

احمدي نژاد در پاسخ به پرسشي در خصوص حمايت از بخش خصوصي در زمينه توليد علم و سرمايه گفت: توسعه علمي، صنعتي و اقتصادي كشور به دست مردم انجام مي‌شود، اين مردم هستند كه بايد فعاليت علمي، اقتصادي و صنعتي كنند، دولت بايد راه را بازكند و پشتيباني كند كه ما اين كار را مي‌كنيم.

رييس جمهوري تصريح كرد: يك اقتصاد كاملا دولتي را آرام آرام داريم برمي‌گردانيم، تصميمات خوبي گرفته‌ايم، كل سرمايه‌گذاري دولتي را محدود كرده‌ايم، سال گذشته ذخيره ارزي را هدايت كرديم، بيشترين پشتيباني از بخش خصوصي از ذخيره ارزي سال گذشته رخ داد.

وي افزود: برخي نيازهاي ضروري كشور بايد از آنجا انجام شود، مانند بنزين كه سال گذشته اتفاق افتاد.

"اما جهت‌گيري همين است، سه ميليارد ريال را بطور ويژه براي تلاش بخش خصوصي در خارج از كشور گذاشتيم كه بين دو بانك توسعه صادرات و صنعت و معدن تقسيم كرديم."
احمدي نژاد افزود: علاقه‌منديم ‪ ۱۰۰‬درصد بخش ذخيره ارزي را كه بخش خصوصي مي‌تواند استفاده كند به سرعت اختصاص بدهيم، روز گذشته زمان رسيدگي به پرونده‌هاي بخش خصوصي را كوتاه كرديم، آن را محدود كرديم به زماني خاص كه اگر برخي از ادارات جواب ندادند، جواب مثبت تلقي شود و پشت در ادارات متوقف نشود.

وي درمورد مذاكره با آمريكا در مورد عراق گفت: اين رفتار نمي‌تواند زمينه خوبي براي مذاكره باشد، ما بايد تغييراتي را ببينينم تا بعد بتوانيم تصميم بگيريم.

Copyright: gooya.com 2016