چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385

استاندار سیستان و بلوچستان: اعدام افراد خاطی نیروی انتظامی صحت ندارد اما عناصري دستگير شده اند، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : دکتر دهمرده که در مراسم چهلم شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی که در مصلی المهدی حاضر شده بود، در گفت و گویی با «انتخاب»، از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم چنان که سربازانی را که در گذشته به گروگان گرفته شدند آزاد کرده ایم.


خبرگزاري انتخاب : دکتر دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان که در مراسم چهلم شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی که در مصلی المهدیحاضر شده بود، در گفت و گویی با «انتخاب»، از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم چنان که سربازانی را که در گذشته به گروگان گرفته شدند آزاد کرده ایم

متن گفت و گوی استاندار سیستان و بلوچستان با «انتخاب» در پی می آید:

•انتخاب: در مورد آزادی گروگان ها چه پیگیری هایی صورت گرفته و در حال انجام است ؟

دهمرده: از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم چنان که سربازانی را که در گذشته به گروگان گرفته شدند آزاد کرده ایم .
از ظرفیت دیپلماسی هم استفاده می کنیم و امیدوارم به زودی خبر آزادی گروگان ها هم به گوش برسد.

•انتخاب: یک سری cd در بازارهای شهر در مورد چگونگی عملیات اشرار و شهادت عزیزان توزیع شده است آیا شما برنامه ای برای جمع آوری این cd ها داشته و دارید و یا تصمیمی در این بار گرفته اید؟

دهمرده: «ضرورتی ندارد که برای هر حرکت کوچکی ، عکس العملی انجام شود؛ خود مردم اینها را می فهمند و نکات منفی مشخص شده است. و همچنین قضاوت ها و دیدگاه ها فرق می کند.»

•انتخاب: این قضیه که برخی از افراد خاطی نیروی انتظامی اعدام می شوند صحیح است؟
دهمرده: «اعدام صحت ندارد ، اما بازرسان مسائل را بررسی می کنند و عناصری نیز دستگیر شده اند و مسائل مورد بررسی قرار دارد.»

•انتخاب: رویکرد دولت برای بر قراری امنیت در منطقه چگونه است؟
دهمرده: «اراده نظام این است که امنیت را بر قرار کند» و «امنیت صرف بستن مرز نیست. آنچه مهم است این است که مردمی که در این استان زندگی می کنند باید دو مؤلفه را رعایت کنند تا دیگر شرارت ها و کج رویی هایی مشاهده نشود و آن دو مؤلفه عبارت است از: 1 – دانایی 2 – رفاه نسبی» .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنین «شورای شرق کشور تشکیل شده و آقای دکتر پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور در این زمینه اختیارات کامل را دارند.» در همین زمینه ایشان به ایجاد شدن دو قرارگاه عملیاتی در استان هم اشاره کرد.

•انتخاب: ما شاهد بودیم که وزیر کشور در موقعیت زمانی بعد از حادثه از مسئول محترم ناجا تقدیر و تشکر کردند ولی این مطلب تناقض دارد با وضعیت موجود در منطقه ؛ این را چگونه توجیح می کنید؟

دهمرده: (ایشان به طور کلی از جواب صریح به این سئوال خودداری کرده اند ) «هر عنصری نقاط قوت و ضعف دارد.» ... و ... «ما باید قضاوت منطقی داشته باشیم»

Copyright: gooya.com 2016