پنجشنبه 7 اردیبهشت 1385

مفقود شدن یک دانشجوی دختر دانشگاه علامه طباطبایی

«طبق قوانین جدید خوابگاه از این به بعد هیچ دانشجویی حق ندارد مانتوی کوتاه و تنگ با رنگ‌های زننده، شلوار کوتاه و شال‌های رنگی بپوشد. در صورت عدم رعایت و تکرار پوشش نامناسب، دانشجوی خاطی به کمیته‌ي انضباطی معرفی می‌شود. هیچ عذری هم از طرف دانشجویان پذیرفته نمی‌شود.»
مسئول خوابگاه دختران دانشگاه علامه طباطبایی در حالی قوانین جدید مربوط به نوع پوشش آن‌ها را که به در و دیوار خوابگاه هم چسبیده است، پشت بلندگو می‌خواند که سال گذشته در پی انتصاب حجت‌الاسلام شریعتی به ریاست دانشگاه علامه طباطبایی به جای دکتر حبیبی، هر روز فضای دانشگاه به جای علمی‌تر شدن، به سمت امنیتی شدن پیش می‌رود و روزی نیست که دانشجویان این دانشگاه به دلایل اخلاقی، عقیدتی و رفتار سیاسی به کمیته‌ی انضباطی فراخوانده نشوند. اما موج جدید سخت‌گیری‌ها، فشارها و احضار دانشجویان به کمیته انضباطی زمانی آغاز شد که یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه که از خانواده‌ي شهدا بوده و با رتبه‌ي بسیار خوبی در یکی از رشته‌های این دانشگاه تحصیل می‌کرده است از تعطیلات نوروز تا به حال مفقود شده است. وی که تا اواخر سال 84 با خانواده خود تماس داشته و در خوابگاه زندگی می‌کرده است در پی احضار به کمیته‌ی انضباطی به دلیل مصرف مواد مخدر، داشتن روابط نامشروع و سقط جنین ناپدید شده است و به گفته‌ی مسئولان دانشگاه از سرنوشت او هیچ خبری در دست نیست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حال آن‌که برخی منابع مطلع از پیدا شدن جسد وی خبر می‌دهند اما تا کنون این خبر توسط مقامات رسمی تایید نشده است. هم‌چنین برخی یکی از دلایل عارضه‌ی قلبی‌ای که برای شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی طی دو هفته‌ي گذشته به وجود آمد، فشار بیش از حد خانواده‌ي دختر دانشجوی مفقود شده به دانشگاه برای پاسخ‌گویی ذکر کرده‌اند، به ویژه زمانی که طی افشاگری‌های دوستان دختر مذکور مشخص شد که گودرزی رییس حراست دانشگاه علامه طباطبایی نیز با آن دختر رابطه‌ي نامشروع داشته است و هم‌چنان که سرگرم محاکمه‌ی دانشجویان از نظر اخلاقی و اعتقادی و تصویب قوانین جدید برای نوع پوشش دانشجویان بوده به اغفال دختران دانشگاه نیز می‌پرداخته است. امید است که از این طریق بتوان پیگیر وضعیت دانشجوی مفقود شده و افشای عاملان پیش آمدن چنین وضعیتی که موجب تباه شدن زندگی یک انسان می‌شوند، باشیم.

با احترام
س.ا دانشجویی از دانشگاه علامه طباطبایی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مفقود شدن یک دانشجوی دختر دانشگاه علامه طباطبایی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016