جمعه 8 اردیبهشت 1385

انتقاد مشاور رئيس جمهور از مخالفت علما با دستور احمدي نژاد، فردا

مشاور فرهنگی رئیس جمهوری با انتقاد از علمای حوزه علمیه قم به دلیل مخالفت با دستور رئیس جمهور برای ورود زنان به ورزشگاهها، آنها را به اظهار نظر غیرکارشناسی و بدون تحقیق و بررسی، متهم کرد.

جواد شمقدری که دیروز در همایش استشهادیون در تهران سخن می گفت، دستور بحث برانگیز محمود احمدی نژاد برای گشودن ورزشگاهها به روی زنان را اقدامی برای خنثی سازی تبلیغات خارجی و "توطئه های دشمن علیه ایران" توصیف کرد و با انتقاد از علما گفت چرا به خود اجازه می دهید در مورد دولت احمدی نژاد که "فرصت طلایی انقلاب" است "قضاوت زودهنگام" کنید.

وی به سخنان یک نماینده اصلاح طلب مجلس درباره دستور احمدي نژاد اشاره کرد و احمدی نژاد را بر خلاف خاتمی، مجاز به صدور چنین دستوری اعلام کرد.

شیخ قدرت علیخانی نماینده مردم قزوین گفته است اگر در دولت خاتمی، دستور ورود زنان به استادیومها صادر می شد، مخالفان دولت کفن پوش به خیابانها می ریختند.

شمقدری در پاسخ به علیخانی، تلویحا دولت خاتمی را فاقد صلاحیت برای صدور چنین دستوراتی توصیف کرد و به یادآوری مخالفت برخی روحانیون با پخش موسیقی در رادیو و تلویزیون در زمان حیات امام خمینی پرداخت و گفت: امام (ره) در حالی پخش این نوع موسیقی از صدا وسیمای ایران را مجاز اعلام کرده بودند که به مخالفان گفته بودند اگر همین موسیقی از رادیوهای خارجی پخش شود، شنیدن آن حرام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شمقدری در بخش دیگری از سخنان خود، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما را به دلیل عدم پخش مجدد سریالش از تلویزیون بشدت مورد انتقاد قرار داد و گفت صدا و سیما بجای پخش این سریال سخنان سناتورهای آمریکایی را پخش می کند.

سریال "طوفان شن" ساخته شمقدری سالها قبل از تلویزیون پخش شده و نسخه سینمایی آن نیز، جمعه گذشته با تبلیغات فراوان مجددا از شبکه اول سیما پخش شد. اما شمقدری اعتقاد دارد صدا و سیما باید این سریال را مجددا از تلویزیون پخش کرده و حتی به زبانهای خارجی نیز ترجمه کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد مشاور رئيس جمهور از مخالفت علما با دستور احمدي نژاد، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016