یکشنبه 10 اردیبهشت 1385

بیانیه مشترک فعالان حقوق همجنسگرایان ایران به مناسبت روز جهانی کارگر

برای مقابله با بی عدالتی و تقویت صفوف مطالباتی گروهها و اقشار مختلف،
در روز جهانی کارگر همبستگی خود را با کارگران کشور اعلام میکنیم.

یازدهم اردیبهشت مصادف با اول ماه مه، روز همبستگی جهانی کارگران است. در این روز کارگران با برپایی راهپیمایی و تجمعات قدرت اتحاد و همبستگی خود را نمایش می دهند.
کارگران کشور ما از حق ایجاد تشکیلات مستقل خود برخوردار نیستند، در صد بالایی از زنان و جوانان از راه یافتن به بازار کار محرومند، عقب افتادگی پرداخت دستمزدها و عدم وجود قراردادهای دسته جمعی، باعث شده که کارگران، خانواده های آنها و در صد بالایی از مردم کشور زیر خط فقر زندگی کنند. علاوه بر این ها رهبران و فعالان حقوق کارگران که بر علیه این همه بی عدالتی مبارزه می کنند، دستگیر، محاکمه و زندانی می شوند. در کشور ما هم چنین بخشی از کودکان نیز مورد بیگاری و استثمار واقع می شوند.
زنان و مردان کارگر همجنسگرا علاوه بر محرومیتی که از ناحیه شغل و حرفه بر آنها روا می شود، از عدم برسمیت شناختن هویت جنسی خود و بی حقوقی همجنسگرایان در قانون نیز رنج می برند.
روز یازدهم اردیبهشت فرصت دیگرای برای کارگران ایران و خانواده های آنان است تا به دادخواهی برخاسته و بر علیع وضع موجود اعتراض کنند. بدون شک گروهها و اقشار زیادی در جامعه ما از جمله کارگران، زنان، همجنسگرایان، نویسندگان و هنرمندان، اقلیت های قومی و دینی، جوانان، معلمان و... از حقوق خود محروم هستند و در عین حال رشته های زیادی این گروهها را به هم پیوند می دهند. تجارب جهانی به ما می آموزند که اگر همه اقشار و گروههای ناراضی جامعه به حمایت از همدیگر برخاسته و مطالبات خود را به هم پیوند بزنند، خواهند توانست یک جنبش مدنی قوی برای مقابله با بی حقوقی و بی عدالتی بوجود آورند که حاکمان را به عقب نشینی و برسمیت شناختن حقوق اقشار مختلف وا می دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما فعالان حقوق همجنسگرایان ایران ضمن اعلام همبستگی خود با مبارزات و تلاشهای کارگران کشور در راه عدالت و خلاص شدن از محرومیت، همجنسگرایان و دیگر گروهها را به دفاع از خواسته های کارگران فرا می خوانیم و آنها را به شرکت عملی در اعتراضات مطالباتی کارگران در روز یازده اردیبهشت فرا می خوانیم.
ما امیدواریم که رهبران و فعالان حقوق کارگران به سهم خود مبارزه با مرد سالاری و هموفوبیا در صفوف کارگران و موضوع بی حقوقی همجنسگرایان بخصوص کارگران همجنسگرا را هم مد نظر قرار دهند.

جمعی از وبلاگ نویسان
رادیو رها (رادیو اینترنتی همجنسگرایان ایرانی radio@pglo.net )
سازمان همجنسگرایان ایرانی – PGLO (pglo@pglo.net )
مجله بیداری (مجله سیاسی - فرهنگی همجنسگرایان info@bidari.info (
مجله چراغ (نشریه فرهنگی اجتماعی همجنسگرایان ایرانی editor@pglo.net)
مجله ماها (مجله الکترونیکی همجنسگرایان ایران majaleh_maha@yahoo.com)

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه مشترک فعالان حقوق همجنسگرایان ایران به مناسبت روز جهانی کارگر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016