دوشنبه 11 اردیبهشت 1385

وزير كشور: مقابله با گروه‌هاي تروريستي را حق خودمان مي‌دانيم، فعاليت‌هاي گروه‌هاي تروريستي ارتباطي به مسائل قومي ندارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


وزير كشور گفت: فعاليت‌هاي گروه‌هاي تروريستي عليه ايران و تركيه، ارتباطي به مسائل قومي در دو كشور ندارد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمين "مصطفي پورمحمدي" در مصاحبه با كانال تلويزيوني D تركيه با بيان اين مطلب و با اشاره به لزوم تقويت مناسبات ملت‌ها و دولت‌هاي دو كشور، خاطر نشان كرد: متاسفانه در برخي مناطق، فعاليت‌هاي تروريستي و ناامني‌ها باعث ايجاد عدم امنيت شده است و ما براي ارتقاء امنيت در دو كشور كه لازمه‌ي آرامش و رفاه شهروندان است تلاش مي‌كنيم.


وزير كشور ديدارها و مذاكرات متعدد هيات‌هاي دو كشور را در چند ماه اخير در جهت تحكيم مناسبات ارزيابي كردوگفت: مردم دو كشور نيز نبايد اجازه دهند گروه‌هاي و عناصر تروريستي خللي در مناسبات دو كشور ايجاد كنند.


وي همكاري‌هاي منطقه‌اي را در جلوگيري از فعاليت گروه‌هاي تروريستي موثر دانست و خاطر نشان كرد: ما مصمم هستيم همكاري‌هاي منطقه‌اي را با كشورهاي همسايه از جمله تركيه و عراق ارتقاء دهيم.


وزير كشور درباره‌ي نحوه‌ي همكاري‌هاي امنيتي دو كشورنيز اظهارداشت: از آنجا كه كانون فعاليت‌هاي تروريستي در شمال عراق است عوامل تروريست مشكل مشترك در مرزهاي دو كشور شده است و تركيه و ايران با همكاري‌هاي اطلاعاتي و افزايش امكانات مرزبانان دو كشور در جهت مقابله با اين گروه‌ها اقدام مي‌كند.


پورمحمدي درارزياي از رفتار آمريكايي‌ها كه به بهانه‌ي تروريسم اقدامات خود را در هر نقطه از جهان توجيه مي‌كند اما اقدامات ضد تروريستي ايران و تركيه را زير سوال مي‌برد، گفت: ما اطلاعات دقيقي داريم كه گروه‌هاي تروريستي غرب، جنوب و شرق تحت حمايت مقامات سي‌اي‌اي آمريكا حمايت و هدايت مي‌شوند و لذا جلوگيري و مقابله با گروه‌هاي تروريستي را حق خودمان مي‌دانيم.


وي افزود: بنا نداريم حاكميت ديگر كشورها را نقض كنيم و در تعقيب گروه‌هاي تروريستي، داخل مرزهاي ديگر كشورها نمي‌شويم.


وي در پاسخ به اين سوال كه جايگاه امنيت در مناسبات دو كشور چيست؟ گفت: ايجاد امنيت واقعي، بالا بردن رفاه و ايجاد آزادي‌هاي مناسب و حمايت از حقوق شهروندان است و از اين طريق بهتر مي‌توانيم امنيت پايداري را در كشورهايمان برقرار كنيم.


وي هم‌چنين درباره‌ي همكاري‌هاي دو كشور ايران وتركيه در امر مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: مبارزه‌ي ايران در خصوص مواد مخدر به نفع تركيه و اروپا نيز هست و ايران در سال جاري ميلادي 12 نفر از نيروهاي خود را در مبارزه با اين پديده از دست داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير كشور هم‌چنين در خصوص مسائل هسته‌اي، گفت: هم‌چنان كه دشمنان امت اسلامي نمي‌توانند مردم‌سالاري و رشد كشور ما را تحمل كنند، توسعه‌ي هسته‌اي كشور ما را نيز نمي‌توانند تحمل كنند.


وي سرنوشت پرونده‌ي هسته‌اي را در تقويت ايران و تقويت امت اسلامي موثر ارزيابي كرد و اظهر داشت: دشمنان ايران راهي جز تسليم به خواست مشروع و قانوني ايران ندارند.


پورمحمدي تصريح كرد: ملتي كه هوشيارانه از حقوق خود دفاع مي‌كند، هيچ تجاوزي را نمي‌پذيرد و هيچ نگراني در اين خصوص نداريم و اميدواريم به نفع امت اسلامي تمام شود.

Copyright: gooya.com 2016