شنبه 16 اردیبهشت 1385

وزيراطلاعات: اتهام رامين جهانبگلو ارتباط با بيگانه است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


وزير اطلاعات با تاييد خبر دستگيري رامين جهانبگلو توسط مراجع قضايي، اعلام كرد: اتهام جهان‌بگلو ارتباط با بيگانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در حاشيه‌ي مراسم گرامي‌داشت هفته‌ي معلم در مدرسه‌ي شريعتي با اعلام اين خبر، افزود: در حال حاضر جهانبگلو جهت تكميل بررسي‌ها درباره‌ي موارد اتهامي‌اش كه ارتباط با بيگانه عنوان شده در اختيار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

وي هم‌چنين درباره‌ي آخرين وضعيت امنيتي استان خوزستان و سيستان و بلوچستان با بيان اين‌كه در حال حاضر اين دو منطقه و كل كشور از نظر امنيتي در سطح مطلوبي قرار دارند، افزود: در حال حاضر مسائل اهواز مهار شده و وضعيت امنيتي در اين منطقه و ديگر نقاط در حد مطلوبي قرار دارد، اما در شرايط فعلي دشمن در خارج و عوامل داخلي آن نهايت تلاش خود را انجام مي‌دهند تا در داخل ايجاد ناامني كنند كه ما بايد در اين زمينه هوشيار باشيم.

وزير اطلاعات با تاكيد بر نقش مردم در خنثي كردن توطئه‌هاي دشمن در شرايط فعلي، از جداكردن و فاصله‌انداختن بين مردم و مسوولان به عنوان يكي از سياست‌هايي كه در مقطع فعلي دشمن جهت پيشبرد اهداف خود به آن نظر دارد، نام برد و گفت: مردم بايد در مقابل اين توطئه‌ها بسيج و اين توطئه‌ها را خنثي كنند.

وي در تبيين وظايف وزارت‌خانه‌ي متبوعش در اين مقطع زماني‌، گفت: يكي از وظايف وزارت اطلاعات اطلاع‌رساني صحيح و به موقع به مردم و مسوولان است كه در حال حاضر نيز با توجه به خنثي كردن توطئه‌ها فعاليتش را در اين زمينه متمركز كرده است.

وزير اطلاعات درباره آخرين وضعيت پي‌گيري مفاسد اقتصادي در وزارت اطلاعات، گفت: پرونده‌هايي كه در دوره‌ي قبلي تكميل شده بود تحويل مراجع قضايي شده و در روزهاي اخير نيز پرونده‌هايي در خصوص مفاسد اقتصادي در استان‌هاي اصفهان، گيلان، خراسان و تهران تهيه شده است. عوامل آن با همكاري مراجع قضايي دستگير شدند و پرونده‌ها در مرحله‌ي رسيدگي قرار گرفتند.

وي درباره‌ي آخرين وضعيت عوامل حادثه‌ي تاسوكي در استان سيستان نيز اظهار داشت: دشمن متاسفانه از مرزهاي شرقي اقداماتي را انجام داده‌اند تا در بين مردم ايجاد رعب كنند و وزارت اطلاعات در اين خصوص با هماهنگي با نيروهاي انتظامي وارد عمل شده كه اميدواريم با هماهنگي كه بين اين وزارتخانه و نيروهاي انتظامي و مردم وجود دارد، عوامل اين حادثه هر چه زودتر دستگير و جهت مجازات به مراجع قضايي معرفي شوند تا در آينده نيز شاهد تكرار حوادث اين چنيني نباشيم.

محسني اژه‌اي در بيان سياست‌هاي وزارتخانه‌ي متبوعش در حوزه‌ي فرهنگي نيز اظهار داشت: نسبت به مسائل فرهنگي اهتمام زيادي داريم و در حد شرح وظايف بخش داخلي را فعال كرده و انتصاب‌هاي جديد در نيروهاي فرهنگي وزارتخانه داشته‌ايم، هم‌چنين سعي داريم فعال‌تر از گذشته با مراجع فرهنگي كشور همكاري داشته باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در واكنش نسبت به خبر منتشر شده در يكي از روزنامه‌هاي رژيم صهيونيستي مبني بر ترور احمدي‌نژاد نيز اظهار داشت: اين شايعه است اما اقدامات امنيتي تيم حفاظت همانند قبل وجود دارد.

وزير اطلاعات درباره‌ي تلاش‌هاي انجام شده در جهت حفظ امنيت تيم ملي فوتبال ايران كه جهت حضور در بازي‌هاي جام‌جهاني به آلمان سفر مي‌كند و جلوگيري از توطئه‌هاي احتمالي منافقان نيز گفت: تمهيدات لازم انديشيده شده تا كوچك‌ترين خدشه‌اي وارد نشود. وزارت اطلاعات هم اقدامات خوبي را انجام داده تا مشكلي به وجود نيايد.

اژه‌اي هم‌چنين در اظهاراتش از پيگيري ايران از طريق اينترپل جهت دستگيري عبدالمالك ريگي سركرده‌ي اشرار منطقه‌ي سيستان و بلوچستان خبر داد.

وزير اطلاعات پيش از حضور در بين دانش آموزان مدرسه‌ي شريعتي در جمع معلمان و مسوولان اين مدرسه قرار گرفت و نقطه نظرات آنها را دريافت كرد .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزيراطلاعات: اتهام رامين جهانبگلو ارتباط با بيگانه است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016