یکشنبه 24 اردیبهشت 1385

سه نشريه لغو امتياز شدند، بيانيه انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران، ايلنا

* ديوان عدالت اداري جلوي اقدامات غيرقانوني هيات نظارت بر مطبوعات را بگيرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران ايران ضمن محكوم كردن اقدام هيات نظارت بر مطبوعات در لغو امتياز چند نشريه از جمله «هنرهاي زيستن» و «علوم باطني» به بهانه عدم التزام به قانون اساسي،‌‏ از رييس ديوان عدالت اداري ‌‏خواست با رسيدگي به اين اقدام غيرقانوني، دستور مقتضي را براي جلوگيري از ادامه اين روند صادر نمايد.
به گزارش "ايلنا"، در بيانيه انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران ايران آمده است: هيات نظارت بر مطبوعات بار ديگر دو نشريه را به نام‌‏هاي «هنرهاي زيستن» و «علوم باطني» با اتهام‌‏هاي مبهم و كشدار نظير عدم التزام به قانون اساسي لغو امتياز كرد. همچنين نشريه «حركت‌‏دهندگان» به اتهام چاپ روي جلد كه هيات نظارت بر مطبوعات آن را مصداق ماده 27 قانون مطبوعات خوانده لغو امتياز شده است.
اين بيانيه مي‌‏افزايد: انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران ايران بارها اعلام كرده است كه توقيف نشريات به اتهام‌‏هاي تعريف‌‏نشده در قانون, از صلاحيت هيات نظارت بر مطبوعات خارج بوده و اين هيات براي رسيدگي به تخلفات مطبوعاتي بايد از چارچوب‌‏ها و مقررات موجود در قانون مطبوعات پيروي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ماه‌‏هاي اخير هيات نظارت بر مطبوعات با طرح اتهام‌‏هاي جديد نظير عدم التزام مدير مسوول به قانون اساسي، اقدام به لغو امتياز چند نشريه كرده است. آخرين نمونه‌‏هاي اين اقدام لغو امتياز «هنرهاي زيستن» و «علوم باطني» است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه نشريه لغو امتياز شدند، بيانيه انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016