یکشنبه 24 اردیبهشت 1385

جزييات حمله تروريستي در جاده بم ـ كرمان، ايرانيوز

* اشرار با لباس نيروي انتظامي 11 تن از مردم بي گناه را كشته و به ارتفاعات اطراف گريختند


مقارن ساعت 20 شنبه سه دستگاه خودرو حامل سي نفر از اشرار مسلح با مسدود كردن كيلومتر 35 جاده بم - كرمان چهار دستگاه خودرو رامتوقف كرده و با پياده كردن سرنشينان آن پس از آنكه دستها و دهان آنها را با نوار چسب بستند تمام سرنشينان اين خودروها را از ناحيه سر و سينه مورد اصابت قرار دادند.


اشرار مسلح شب گذشته در يك جنايت تروريستي 11 نفر از هموطنانمان را به شهادت رساندند .اين افراد كه لباس نيروي انتظامي به تن داشتند با ايجاد يك ايست بازرسي در محور بم كرمان جلوي ماشين‌هاي عبوري را گرفته و سرنشينان آن‌ها را پياده كرده‌اند.

به گزارش ايرانيوز اشرار مسلح پس از آتش زدن 4 خودرو حدود 12 نفر از سرنشينان خودروها را در نزديكي جاده به رگبار بستند كه از اين تعداد، 10 نفر كشته و يك نفر نيز در بيمارستان جان سپرده است.

يكي از مجروحان اين حادثه نيز هم اكنون در بيمارستان افلاطونيان شهر بم بستري است.
اشرار پس از حادثه به ارتفاعات اطراف گريختند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط نيروي انتظامي مامورين اين نيرو در حال حاضر از طريق زمين و هوا راه هاي اصلي و فرعي را به منظور شناسايي اين گروه تحت كنترل دارند.

معاون سياسي امنيتي استاندار كرمان نيز در همين رابطه اعلام كرد : هيچ مقام مسئول دولتي و يا انتظامي در ميان كشته شدگان حادثه تروريستي بم ديده نشده است.به اين ترتيب تروريستها مردم بيگناه را هدف قرار داده‌اند.


ابوالقاسم نصراللهي افزود: در ميان كشته‌هاي حادثه ديشب در نزديكي بم هر 11 نفر مرد بوده‌اند و زن و كودك در ميان كشته‌ها نبوده است.

وي تصريح كرد: تنها بازمانده مجروح در اين حادثه يك پسر 15 ساله است كه هم‌اكنون در بيمارستان افلاطونيان شهر بم بستري است.

وي همچنين درباره اين كه آيا اين حادثه توسط گروه عبدالمالك ريگي و همدستانش طرح‌ريزي شده است يا خير گفت: هنوز هيچ مدرك كه گوياي اين امر باشد پيدا نشده اما مسلماً اين گروه‌ها به دنبال اين هستند كه اين گونه حوادث را به خودشان ربط دهند.

وي تصريح كرد: به احتمال زياد اين حادثه به دلايل مختلفي از جمله گروكشي و اخاذي صورت گرفته است.

رئيس دبير خانه شوراي امنيت كشور جزئيات جنايت تروريستي محور بم- كرمان را تشريح و اسامي 6 تن از شهداي اين حادثه را اعلام كرد.


امير رضا ساوري رئيس دبير خانه شوراي امنيت كشور اعلام كرد: مقارن ساعت 20 شنبه سه دستگاه خودرو حامل سي نفر از اشرار مسلح با مسدود كردن كيلومتر 35 جاده بم - كرمان در محور دوراهي جيرفت چهار دستگاه خودرو شامل دو خودروي 206 يك خودروي پژو 405 و يك دستگاه وانت متوقف كرده و با پياده كردن سرنشينان آن پس از آنكه دستها و دهان آنها را با نوار چسب بستند، در يك اقدام جنايتكارانه تروريستي تمام سرنشينان اين خودروها را از ناحيه سر و سينه مورد اصابت قرار داده و به شهادت رساندند.

وي گفت: عاملين اين جنايت كه در زمان وقوع حادثه ملبس به لباس نيروي انتظامي و لباسهاي محلي بلوچي بودند در يك تماس تلفني با ستاد خبري وزارت اطلاعات خود را گروه موسوم به جندالله و از ياغيان منصوب به عبدالمالك ريگي معرفي كرده‌اند و مسئوليت اين اقدام تروريستي را به عهده گرفته‌اند.

ساوري تصريح كرد: عاملين اين جنايت با به رگبار بستن خودروهاي عبوري دو تن از شهروندان را نيز مورد اصابت گلوله قرار دادند كه يك تن از آنها در بيمارستان به دليل جراحت به شهادت رسيد.

وي گفت: تاكنون 6 نفر از 12 شهيد اين حادثه معرفي شده است كه عبارتند از: حسين عسگري فرزند محمد متولد 1352 از شهرستان بم، سيدعلي سلمانيان فرزند محمد كارمند نيروي انتظامي،محمدرضا حسيني فرزند سيد ابراهيم، مصطفي محمدي لطف آبادي متولد 1362 اهل رفسنجان و سعيد رامين فرزند امين متولد 1355 و عليرضا جعفري.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس دبيرخانه شوراي امنيت كشور همچنين گفت: جنايتكاران اين حادثه حسين باراني را كه از مسافرين عبوري بود، به رگبار بستند كه وي هم اينك در بيمارستان بستري است و در يك اقدام جنايتكارانه ديگر كودك 11 ساله بمي به نام سيد محمد عزيز‌پور را به تير چراغ برق بسته و قصد به‌رگبار بستن وي را داشتند كه بعد از خواهش‌ها و التماس‌هاي كودك از كشتن وي خودداري كردند.

وي خاطرنشان كرد: اين گروه ياغي و شرور پس از اين عمل جنايتكارانه به ارتفاعات كپوت كرمان متواري شدند.

ساوري افزود: بعد از اين حادثه شوراي تامين استان تشكيل و اقدامات موثري براي رديابي، شناسايي و دستگيري عاملين اين حادثه انجام گرفته و حوزه ستادي شوراي امنيت كشور نيز با تشكيل جلسه ابلاغيه‌هاي مناسب را براي كنترل اوضاع صادر كرده است.

پيش از اين نيز اشرار موسوم به گروه جنداللهاز ياغيان منصوب به عبدالمالك ريگي در عمليات تروريستي مشابه در جاده زابل زاهدان 11تن از هموطنان را به شهدت رسانده بودند.در اين عمليات ناجوانمردانه نيز اشرار با لباس نيروي انتظامي اقدام به ايجاد راه بست كرده بودند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جزييات حمله تروريستي در جاده بم ـ كرمان، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016