یکشنبه 24 اردیبهشت 1385

وزير كشور از به دام افتادن تعدادي از عوامل حادثه‌ ترويستي محور بم - كرمان خبر داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزير كشور از به دام افتادن تعدادي از عوامل حادثه ترويستي شنبه‌شب محور بم - كرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي درباره‌ي حادثه‌ي محور بم - كرمان و آخرين اقدامات وزارت كشور براي دستگيري عاملان اين حادثه كه به شهادت جمعي از هموطنان‌مان منجر شد، اظهار داشت: بين ساعت ‌5 / ‌8 تا ‌9 شب راهبنداني در نزديكي بم توسط اشرار داشتيم كه طي آن، ‌11 نفر از هموطنان به دست تروريست‌ها كشته شدند. همان شب دستور داده شد منطقه بسته شود و راه‌هاي خروجي به خارج از كشور كه احتمال مي‌داديم تروريست‌ها از آن طريق از كشور خارج شوند، نيز كنترل شد. از صبح يك‌شنبه نيز نيرو‌ها تعقيب عوامل حادثه را شروع كرده‌اند كه چند لحظه قبل به من خبر دادند بخشي از آن‌ها به دام افتاده‌اند، چند نفر كشته شدند و ماشين‌هاي آن‌ها نيز متوقف شده است.

وزير كشور هم‌چنين گفت: چند گروه نيز كه پيش‌بيني مي‌شد در عمليات حضور داشته و يا تروريست‌ها را پشتيباني ‌كرده باشند، تحت تعقيب هستند.

وي كه در حاشيه جلسه ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در سازمان شهرداري‌ها سخن مي‌گفت، هم‌چنين درباره‌ي ارتباط سخنان اخيرش مبني بر دستگيري برخي از عوامل حادثه تاسوكي با جنايت محور بم - كرمان و عرض اندام مجدد تروريست‌ها در برابر اين اظهارات گفت: برنامه‌ريزي اين عمليات 10 – 15 روز طول مي‌كشد، ما در اين روز‌ها بر روي سيستان كنترل بيشتري داشتيم، چون در آن منطقه، آسيب‌پذيري بيشتري مي‌ديديم، اما امكان اقدامات تروريستي به ويژه حمله به مردم بي‌گناه در شب تاريك و جاده، هر لحظه وجود دارد.

وي انگيزه حمله تروريستي اخير را شرارت كور و ماموريت سفارشي، مشابه آن‌چه در سيستان و شمال غرب كشور اتفاق ‌افتاد، خواند.

وزير كشور افزود: وظيفه ماست كه براي ايجاد امنيت تلاش كنيم، اما مي‌دانيم كه ايجاد امنيت در كشوري بزرگ با 800 هزار كيلومتر مرز كه بيش از نيمي از آنها در كنترل ما نيست و كوير گسترده‌اي كه محور ترانزيت مواد مخدر بوده، دشوار است.

پورمحمدي با اشاره به اقدامات وزارت كشور در جلوگيري از ترانزيت مواد مخدر به داخل اظهار داشت: طبيعي است كه قاچاقچيان از هر طريق مي‌خواهند آسيب برسانند، ضمن اين‌كه الان مورد حمايت سرويس‌هاي خارجي نيز قرار مي‌گيرند و سفارش هم به آنها داده مي‌شود.

پورمحمدي در ادامه در واكنش نسبت به خبر طرح استيضاح وي از سوي نمايندگان مجلس به دليل وقوع حوادث اين‌چنيني اظهار داشت: تا الان كه چنين چيزي را در مجلس مشاهده نكرده‌ايم.

وي در ادامه در تشريح اقدامات وزراتخانه متبوعش در حوزه تامين امنيت كشور با يادآوري اين كه اقدامات گسترده‌اي در اين حوزه انجام شده اظهار داشت: مردم عزيز مطلع هستند كه كارهاي گسترده‌اي را انجام داده‌ايم. نيرو‌هاي زيادي را به منطقه سيستان و بلوچستان و نقطه صفر مرزي ارسال كرده‌ايم و كنترل‌هاي زيادي در حال انجام است، در مورد حادثه كرمان نيز از همان جمعه‌شب نيرو‌هاي تعقيب و مراقبت به منطقه گسيل شدند. از صبح هم هوانيروز واحد‌هايي را به منطقه اعزام كرده است. گشت هوايي هم داشتيم تا همزمان از طريق زمين و هوا تروريست‌ها را تعقيب كنيم؛ به نحوي كه يك بخش از اين نيرو‌ها در حال حاضر به دام افتاده‌اند.

وزير كشور اضافه كرد: بعيد مي‌دانيم با كنترلي كه در منطقه داريم، تروريست‌ها بتوانند از مرز خارج شوند.

وي هم‌چنين اظهار اميدواري كرد، تا يكشنبه‌شب نيرو‌هاي امنيتي انتظامي بتوانند باقي عوامل حادثه تروريستي حادثه بم - كرمان را به دام بيندازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير كشور در بخش ديگر سخنانش با يادآوري اين‌كه حوادث تروريستي، كور و كم‌هزينه هستند، اظهار داشت: بر اين اساس هر لحظه امكان وقوع اين حوادث وجود دارد و تقريبا تمام نيرو‌هاي پليسي و امنيتي در دنيا نسبت به حوادث تروريستي كور با مشكلات زيادي مواجه هستند، يعني سيستم‌هاي پيچيده هم در مقابل چنين حوادثي با مشكل مواجه مي‌شوند و يكي از بحران‌هاي جدي نظام‌هاي امنيتي دنيا، مقابله با اقدامات تروريستي است. كشور ما نيز از گذشته به دليل مسائل متعددي كه وجود داشته، با اين اقدامات تروريستي مواجه بوده است.

پورمحمدي با بيان اين‌كه از سال گذشته حوادث تروريستي عليه ايران تشديد شده است، گفت: از فروردين سال گذشته كه اين حوادث از خوزستان شروع شد، شاهد تشديد آن بوديم تا اين‌كه به شمال غرب كشور كشيده شد و سپس به منطقه جنوب شرقي رفت، اما اميدواريم با تلاش‌هايي كه انجام مي‌دهيم، جلو گسترش آن را بگيريم.

وي در بيان اقدامات وزارت كشور در كنترل تحركات «ريگي» از سركردگان اشرار در شرق ايران گفت: ما و همه نيرو‌هاي امنيتي انتظامي وظيفه داريم در جهت دفاع از شهروندان با قدرت عمل كنيم. برنامه ما در اين زمينه تشكيل قرارگاه و اعزام نيرو‌هاي زياد به مرزهاست.

ما با قدرت به وظيفه‌مان عمل مي‌كنيم، اما كار امنيتي كار يك روز و دو روز نيست و دقت و حوصله مي‌خواهد، شهروندان ما نيز اين مسائل را درك مي‌كنند.

وزير كشور با بيان اين‌كه امكان وقوع اين حوادث باز هم وجود دارد گفت: ما در حال جنگ با دشمنان امنيت كشور هستيم و اميدواريم موفق باشيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه گفته شده تروريست‌ها تحركات خود را در روزهاي آينده ادامه مي‌دهند نيز گفت: احتمال چنين چيزي وجود دارد، اما ما تلاش مي‌كنيم و وظيفه خودمان را انجام دهيم.

Copyright: gooya.com 2016