سه شنبه 26 اردیبهشت 1385

منتجب‌نيا، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي: در خبرگان با ليستي مجزا از ائتلاف اصلاح طلبان وارد مي شويم، ايرانيوز

* ابتكار عمل در خبرگان در دست شوراي نگهبان است


عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي از حضور اين حزب به صورت فعال در انتخابات خبرگان و شوراها سخن گفت و اظهار داشت: ما به همه گروه‌ها و به ويژه اصلاح‌طلب‌ها احترام مي‌گذاريم ولي قاعدتاً خودمان ليست مجزا براي حضور در خبرگان خواهيم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين رسول منتجب‌نيا در گفت و گو با خبرگزاري ايرانيوز ضمن اظهار اين مطلب، افزود: البته ممكن است در نهايت اصلاح‌طلب‌ها در نهايت ليستي مشترك يا تا حدودي مشترك داشته باشند ولي اينكه ما با گروه‌هاي ديگر در اين زمينه ائتلاف كنيم، هنوز صحبتي نشده است.

وي همچنين از فعاليت دفتر انتخابات حزب اعتماد ملي ياد كرد و ضمن ابراز اين مطلب كه هنوز در شوراي مركزي حزب بحث جدي در اين زمينه صورت نگرفته، گفت: اعتماد ملي همواره تصميم داشته كه در انتخابات مختلف شركت فعال داشته باشد. درهمين راستا نيز دفتر انتخابات حزب مشغول برنامه‌ريزي است و تاكنون جلسات متعددي را درا ين خصوص تشكيل داده است.

منتجب‌نيا در ادامه اين گفت و گو، حال و هواي حاكم بر انتخابات خبرگان را منوط به نوع رفتار شوراي نگهبان دانست و اظهار داشت: در خصوص فضاي حاكم بر انتخابات خبرگان 2 احتمال اصلي وجود دارد. در صورت اول، اگر شوراي نگهبان و هيأت رئيسه مجلس خبرگان تصميم‌شان بر اين باشد كه فضا را باز گذاشته تا نيروهاي لايق و شايسته بتوانند در انتخابات شركت كنند، اگر با اين پيشنهاد موافقت شود كه تأييد صلاحيت‌ها به عهده 3 نفر از مراجع و اساتيد قم باشد و يا اگر خود شوراي نگهبان در رد و تأييد صلاحيت‌ها با سعه صدر عمل كند، طبيعي است كه فضاي انتخابات فضايي پرشور و آزاد خواهد شد كه گروه‌هاي مختلف و چهره‌هاي جديد واجد صلاحيت مي‌توانند در اين فضا با هم به رقابتي سالم بپردازند و بي شك چنين انتخاباتي به نفع كشور، ملت، رهبري و نظام خواهد بود.

عضو حزب اعتماد ملي همچنين از تنگ كردن فضا از سوي شوراي نگهبان به عنوان صورت دوم برگزاري انتخابات خبرگان سخن گفت و اظهار كرد: در اين صورت انتخاباتي سرد برگزار خواهد شد كه به دليل آن كه انگيزه‌اي براي گروه‌ها و فعالان سياسي به وجود نمي‌آيد، مردم هم عملاً انگيزه‌شان براي حضور و مشاركت به حداقل مي‌رسد و در اين صورت انتخاباتي بي‌رمق خواهيم داشت كه به زيان رهبري،‌ملت و نظام تمام خواهد شد.

وي ابتكار عمل را در خصوص انتخابات خبرگان در دست شوراي نگهبان دانست و گفت: در هر صورت بايد منتظر بمانيم و ببينيم شوراي نگهبان چگونه در اين عرصه عمل خواهد كرد.

منتجب‌نيا ادامه داد: در صورتي كه شوراي نگهبان برخوردهاي گذشته خود را ادامه دهد، تركيب خبرگان چندان تغيير نخواهد كرد و همان وضعيت كنوني و شايد با تعدادي تغييرات جزئي و غيرملموس ادامه يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه اين گفت و گو حضور هاشمي رفسنجاني را براي تركيب آينده خبرگان مغتنم و ضروري دانست و افزود: هاشمي رفسنجاني يكي از چهره‌هاي ريشه‌دار، اصيل و جزو افتخارات نظام و ملت است و مجلس خبرگان بايد افتخار كند كه چهره‌هايي مثل هاشمي وارد خبرگان شوند.

منتجب‌نيا در پايان نيز از عملكرد جريان منسوب به آيت‌الله مصباح يزدي با عنوان عملكردي نامعلوم و نامحسوس ياد كرد و ادامه داد: هنوز معلوم نيست كه اين جريان قصد دارد به صورت يك تشكل جداگانه وارد انتخابات شود يا اينكه صرفاً به صورت يك تفكر و انديشه به هدايت امور خواهد پرداخت ولي به هر صورت حضور شخصيت‌هايي همچون هاشمي تعديل كننده فضا خواهد بود.

Copyright: gooya.com 2016