چهارشنبه 27 اردیبهشت 1385

توصیه ایی برای فروش F-16 آمریکایی به ایران، آفتاب

آفتاب – محمد صادق امینی: یکی از مقامات عالی رتبه ارتش ونزوئلا گفته است که ارتش این کشور به علت خودداری آمریکا از تامین قطعات یدکی هواپیماهای اف -16 در حال بررسی فروش تعدادی از این هواپیماها به کشور دیگری است که احتمالا این کشور ایران است. به گزارش خبرگزاری رسمی چین، شین هوا ژنرال "آلبرتو مولر" گفته که او به "اورلاندو مانیگلیا" وزیر دفاع ونزوئلا توصیه کرده است که تعداد 21 فروند از این هواپیماها را به یک کشور سوم بفروشد و بنا بر اظهارات وی احتمال انجام گفتگوهایی با ایران دراین خصوص بسیار زیاد است.

این هواپیماها در سال 1980 طبق یاداشت تفاهمی که آمریکا را ملزم به تامین کمک فنی و قطعات یدکی این هواپیماها می کند خریداری شده است و در همین سند ونزوئلا متعهد شده است که از فروش این تجهیزات به کشور سومی خودداری کند ولی ونزوئلا تصمیم گرفته که به علت امتناع آمریکا از عمل به تعهداتش تعدادی از آنها را بفروشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ژنرال مولر در ادامه اظهارات خود گفته است که این کشور مذاکراتی را با روسیه برای جایگزین کردن هواپیماهای اف -16 آمریکایی با جنگنده های "اس.یو-35" روسی که از بهترین جنگنده های جهان هستند را آغاز کرده است.

تصمیم اخیر ونزوئلا برای فروش جنگنده های آمریکایی به ایران در حالی صورت می گیرد که "جورج بوش" رييس جمهوري آمريكا فروش سلاح به دولت "هوگو چاوز" رييس جمهوري ونزوئلا را ممنوع اعلام كرده است. وزارت امور خارجه امريكا علت چنین تصمیمی را عدم حمايت ونزوئلا از تلاش هاي واشنگتن در زمينه مبارزه با تروريسم اعلام کرده است.

هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا نیز در پاسخ به تصمیم اخیر بوش گفته است که این اقدام براي ما اصلا اهميت ندارد چرا که واشنگتن مي خواهد كشورهاي كوچكتر را له كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توصیه ایی برای فروش F-16 آمریکایی به ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016