سه شنبه 2 خرداد 1385

وزير كشور: ترسيم‌كننده‌ كاريكاتور توهين‌آميز امروز بازداشت مي‌شود، ايسنا

- دوستان شورا مواد اصلاح قانون شوراها را نخوانده‌اند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزير كشور خبر داد كه فرد متخلفي كه اقدام به ترسيم كاريكاتور اهانت‌آميز در يكي از روزنامه‌ها كرده بود، امروز بازداشت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي روز سه‌شنبه در حاشيه بيستمين همايش مديران امور اتباع و مهاجران خارجي استان‌هاي كشور درباره كاريكاتور چاپ‌شده در يكي از روزنامه‌ها كه مورد اعتراض هم‌وطنان آذري زبان قرار گرفته است، گفت: جامعه ما بزرگ، جوان و با نشاط است و متاسفانه يك اقدام خلاف مجرمانه در يك روزنامه صورت گرفته است كه به دنبال آن شوراي امنيت از دستگاه قضايي خواسته است تا موضوع را پي‌گيري كند.

وي خاطرنشان كرد: فرد متخلف كه اقدام به ترسيم اين كاريكاتور كرده بود، امروز بازداشت مي‌شود.

پورمحمدي يادآور شد: اقدام صورت گرفته يك جسارت به ملت ايران محسوب مي‌شود و ابراز احساسات مردم در اين خصوص كاملا بجا و درست بوده است.

وي گفت: وظيفه داريم با قدرت از جان و مال مردم دفاع كنيم.

وزير كشور در ادامه درباره لايحه پيشنهادي وزارت كشور براي اصلاح قانون شوراها تصريح كرد: دوستان در شوراها يا مطالبي را كه در خصوص اصلاح قانون شوراها آمده است، نخوانده‌اند و يا اين كه از فضاي اجتماعي كشور بي‌خبرند.

وي افزود: لايحه پيشنهادي اصلاح قانون شوراها در جهت حمايت آنها بوده و در مجلس خيلي دغدغه‌ نشان نخواهيم داد، چرا كه مجلس نمايندگان مردم بوده و شوراها نيز نمايندگان مردم هستند.

وي تاكيد كرد: پيش‌نويس اصلاح قانون شوراها ارائه شده تا به بحث گذاشته شود، لذا هر تصميمي كه مجلس بگيرد براي ما محترم است.

وزير كشور هم‌چنين با اشاره به حادثه دلخراش بم ـ كرمان افزود: با پي‌گيري‌هاي جدي كه صورت گرفت و مقدمات وسيعي كه در اين زمينه فراهم شد خوشبختانه در حال حاضر منطقه از پوشش انتظامي قابل قبولي برخوردار است و با مراقبت‌ها و كنترل‌هاي كه صورت گرفته، براي پاكسازي اين نقاط اقدامات لازم انجام شده است.

وي تصريح كرد: منطقه وقوع حادثه در نزديكي شهرستان «بم» در سال‌هاي قبل و پس از انقلاب پاكسازي نشده بود كه حركت‌هاي اوليه براي ورود به اين مناطق به تازگي صورت گرفته و اميدواريم بتوانيم با قوت اقدامات انجام شده را ادامه دهيم.

وزير كشور يادآور شد: با استقرار نيروهاي ما بسياري از اشرار دستگير شدند و تلاش‌هاي صورت گرفته در اين زمينه قابل قبول است، همچنين ماموريت‌هاي لازم انتظامي در منطقه اشرار با جديت پيگيري مي‌شود.

به گفته پورمحمدي انگيزه شرارت و خيانت از سوي اين افراد از گذشته وجود داشته و در حال حاضر تشديد شده است، لذا ماموريت‌هاي جديدي به آنان داده شده بود تا به روان جامعه آسيب وارد كنند و حركاتي كه براي آنان نوعي تبليغ بوده و انسجام و وحدت ملي را تضعيف مي‌كند، انجام داده‌اند.

وزير كشور خاطرنشان كرد: در حوزه امنيتي تا تسلط كامل در اين مناطق اقدامات خود را ادامه خواهيم داد و مراقبت‌هاي لازم نيز در اين مناطق قابل پيش‌بيني و كنترل است.

به گفته وزير كشور كنترل مرزها كار جدي وزارت كشور بوده و در اين راستا چند پايگاه در جنوب شرقي كشور فعال شده و عمليات احداث در مناطق جاده‌اي و تقويت پايگاه‌ها ، در حال انجام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي يادآور شد: در انتظار بودجه هستيم تا اين اقدامات را به سرعت سامان‌دهي كنيم.

وزير كشور در پاسخ به اين كه آيا در منطقه بم ـ كرمان آرامش كامل برقرار شده است يا خير، يادآور شد: رضايت‌مندي افكار عمومي در آن منطقه حاكي از اين امر است.

وي در پايان درباره گروگان‌گيري در حادثه زابل گفت: گروگان‌گيري بحثي تبليغاتي بوده و با توجه به اين كه قبل از اطلاع ما به رسانه‌ها بازگو مي‌شود، نشان از تبليغاتي بودن بحث گروگان‌گيري در سيستان و بلوچستان دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور: ترسيم‌كننده‌ كاريكاتور توهين‌آميز امروز بازداشت مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016