پنجشنبه 4 خرداد 1385

ضرب و شتم و دستگيري توامان يك خبرنگار به همراه همسرش در مرند، تبريز نيوز

پيمان پاك مهر. روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:0098 914 415 7400

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:"اروج اميري"، خبرنگار نشريات محلي در شهرستان مرند ، پس از ضرب و شتم در منزل به همراه همسرش دستگير و به مكان نامعلومي منتقل شد.

" پرويز اميري"،برادر اين خبرنگار و سرپرست نشريات محلي آذربايجان شرقي در شهرستان مرند ، به سرويس حقوق بشر تبريز نيوز گفت: ساعت 11 امروز پنج شنبه چهارم خرداد 85 ، چند نفر به منزل برادرم "اروج اميري"، مراجعه كردند و پس از بازرسي كامل ،‌كامپيوتر و دست نوشته ها و برخي مدراك را با خود بردند.

"اميري"، در خصوص نحوه رفتار مامورين گفت: پس از آنكه برادرم با اصرار "حكم قضايي ورود به منزل"، را از 8 ماموري كه به خانه وارد شده بودند خواست يكي از آن ها چند سيلي محكم به صورت برادرم زد.

وي افزود: در حاليكه همسر برادرم در برابر افرادي كه قصد داشتند برادرم را با خود ببرند مقاومت مي كرد و فرياد مي زد كه اجازه نمي دهم شوهرم را با خود ببريد ،‌مامورين وي را نيز در حالي با خود بردند كه با فرياد گريه كودك خردسالش همسايه ها به كوچه ريختند.

" پرويز اميري"،از هويت دستگير كنندگان و مكان بازداشت برادر خبرنگارش اظهار بي اطلاعي كرد.

اتفاقاتي از اين دست استان آذربايجان شرقي را به استاني نا امن براي فعاليت خبرنگاران تبديل مي كند.

گفتني است ، پس از انتخابات رياست جمهوري ، شرايط براي كار خبري در استان آذربايجان شرقي و تبريز نا امن و دشوار تر شده است.

"انصافعلي هدايت"، روزنامه نگار در تبريز ، پس از تحمل 18 ماه حبس در زندان تبريز ،‌ايران را ترك و از دفتر سازمان ملل در تركيه درخواست پناهندگي كرد.

"سيد احمد سيد سراجي" ، وبلاگ نويس تبريزي نيز پس از تحمل ماه ها زندان و 30 ضربه شلاق ايران را به قصد درخواست پناهندگي از دفتر سازمان ملل ترك كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"معصومه باباپور" ، خبرنگار زن نشريات محلي تبريز از خياباني در تبريز ربوده و آدم ربايان پس از وارد كردن 7 ضربه چاقو جسم نيمه جان وي را در زير پلي رها كردند.

"حسين قرباني" ، عكاس خبري در تبريز و "هادي دهقاني"،سردبير هفته نامه ساقي نيز توسط عوامل دولتي مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

پايگاه اينترنتي – خبري تبريز نيوز نيز فيلتر شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ضرب و شتم و دستگيري توامان يك خبرنگار به همراه همسرش در مرند، تبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016