سه شنبه 9 خرداد 1385

كريمي‌راد: بايد منتظر بود تا پرونده "ايران" به دادگاه برود، ايسنا

*درباره‌ حادثه بم–كرمان پيگيري‌هاي خوبي صورت گرفته و تعللي نشده است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

وزير دادگستري و سخنگوي قوه‌ي قضاييه، درباره‌ي رفع توقيف روزنامه‌ي ايران و عذرخواهي مسوولان اين روزنامه از مردم آذري‌زبان، خاطرنشان كرد: توقيف روزنامه‌ي ايران مربوط به تصميم هيات نظارت بر مطبوعات است و بازپرس و دادگاه تنها به پرونده رسيدگي مي‌كنند، بايد منتظر باشيم تا پرونده به مرحله‌ي دادگاه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جمال كريمي‌راد، در حاشيه‌ي مراسم درگذشت والده‌ي وزير سابق اطلاعات، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ايسنا درباره‌ي دستگيرشدگان حادثه‌ي كوي دانشگاه، اظهار داشت: در اين حادثه بسياري افراد حضور داشتند كه دانشجو نبودند و دستگيرشدگاني كه دانشجو بودند هم در داخل دانشگاه دستگير نشدند. در اين رابطه چند نفر از دانشجويان خارج از دانشگاه دستگير شدند و متاسفانه افرادي هم وجود داشتند كه خط و ربط ضد امنيتي دارند.

وي، درباره‌ي حوادث اخير آذربايجان، تصريح كرد: مردم آذربايجان دلداده‌ي نظام و انقلاب بوده و خود صاحبان حقيقي و حق‌داران واقعي آن هستند. برخي از تحريكات خارج مقررات و عرف كه صورت گرفت، مردم آذربايجان نبودند بلكه افرادي هستند كه از فرصت‌ها سوءاستفاده كرده و حركاتي برخلاف اخلاق و رفتار مرتكب مي‌شوند.

سخنگوي قوه‌ي قضاييه، افزود: مردم آذربايجان نسبت به توهيني كه به آنها شده، اعتراض كردند و از سوي ديگر نسبت به نظام، انقلاب، رهبري و ولايت حمايت‌هاي ويژه‌ي خود را اعلام كردند. توقع از اين مردم عزيز هميشه اين است كه دلداده‌ي واقعي انقلاب باشند.

وزير دادگستري، درباره‌ي رسيدگي به پرونده‌ي ناامني‌هاي اخير جاده‌ي بم – كرمان، اظهار داشت: خوشبختانه پيگيري‌هاي خوبي را در اين زمينه شاهديم و در اين راستا تعللي نشده است. همكاري‌هاي خوبي بين مسوولان نظامي، انتظامي، امنيتي و قضايي به وجود آمده و مشاهده كرديد كه برخي از اين افراد شرور به موقع به هلاكت رسيدند و افرادي هم از اينها دستگير شدند و مساله در حال پيگيري است. اقدامات قضايي به موازات كارهاي امنيتي و انتظامي پيش مي‌رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كريمي راد، در پايان درباره‌ي رفع توقيف روزنامه‌ي ايران و عذرخواهي مسوولان اين روزنامه از مردم آذري‌زبان، خاطرنشان كرد: توقيف روزنامه‌ي ايران مربوط به تصميم هيات نظارت بر مطبوعات است و بازپرس و دادگاه تنها به پرونده رسيدگي مي‌كنند، بايد منتظر باشيم تا پرونده به مرحله‌ي دادگاه برسد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كريمي‌راد: بايد منتظر بود تا پرونده "ايران" به دادگاه برود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016