جمعه 12 خرداد 1385

اتحاديه اروپا از ايران خواست به ميز مذاكرات بازگردد، ايرنا

وين، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۱۲‬

وزير خارجه اتريش به نمايندگي از رييس كنوني اتحاديه اروپا از ايران خواست كه به ميز مذاكرات باز گردد.

به‌گزارش روز جمعه پايگاه‌اينترنتي وزارت خارجه اتريش، "اورزولا پلاسنيك" در ديدار با همتايان آمريكايي و انگليسي كه عصر پنجشنبه صورت گرفت، گفته بود: ما اميدواريم در نشست وزيران خارجه گروه ‪ ۵+۱‬پيشنهادي نهايي شود كه به ايران امكان بازگشتن به ميز مذاكرات را دهد.

پلاسنيك افزود: همه ما براي يافتن يك راه حل ديپلماتيك كار مي‌كنيم و هيچگاه حق ايران در بهره‌مندي از انرژي هسته‌اي را نفي نكرده‌ايم.

وزير خارجه اتريش درعين حال گفت: اما لازم است كه ايران نيز بنياد اعتمادساز مورد نياز را دوباره فراهم كند.

پلاسنيك افزود: امروز روز نرمي در روابط جامعه بين‌الملل با ايران است و اميدوارم ايران اهميت اين تلاش‌هاي بين‌المللي را دريابد و به طور مثبت واكنش نشان دهد.

وي تاكيد كرد كه اتحاديه اروپا از تلاش‌هاي سه كشور آلمان، انگليس و فرانسه حمايت مي‌كند و ايران نيز بايد دستاني را كه به سمت وي دراز شده است، بگيرد و به ميز مذاكرات باز گردد.

پلاسنيك همچنين ابراز اميدواري كرد كه رابطه بين ايران و آمريكا پس از دهها سال دوباره برقرار شود.

اين مطلب اشاره‌اي به پيشنهاد مشروط اخير آمريكا براي مذاكره با ايران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"كاندوليزا رايس" وزيرامور خارجه آمريكا روز چهارشنبه از آمادگي كشورش براي شركت در مذاكرات چند جانبه با ايران در خصوص برنامه هسته‌اي ايران مشروط به توقف فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم ايران خبرداد.

هرچند رسانه‌هاي آمريكا محور اصلي تبليغاتي خود را در اين ارتباط بر "تغيير عمده در سياست خارجي واشنگتن در قبال تهران" متمركز كردند، اما "منوچهر متكي" وزير امور خارجه ايران گفت: در سخنان "كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه آمريكا، راه حل جديد و منطقي براي حل مساله هسته‌اي ايران ديده نمي‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه اروپا از ايران خواست به ميز مذاكرات بازگردد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016