یکشنبه 14 خرداد 1385

احمدی نژاد: دو سوم ملت‌‏های عالم بر حق ايران در استفاده از چرخه سوخت هسته‌‏ای صحه گذاشته‌‏اند، ايلنا

- منتظر شنيدن پيشنهادات جديد در مورد مسئله هسته‌‏ای ايران هستيم
- ملت ايران زيربار گفت‌‏وگو از موضع تهديد نخواهد رفت


تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس جمهور گفت: ۱۱۴ کشور عضو جنبش غيرمتعهدها و دو سوم ملت‌‏های عالم بر حق ملت ايران در استفاده از چرخه سوخت هسته‌‏ای صحه گذاشته‌‏اند ولی اينها جامعه جهانی نيستند؟! اما چهار تا آدمی که جرات نمی‌‏کنند بين ملت‌‏های خودشان ظاهر شوند، جامعه جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، دکتر محمود احمدی‌‏نژاد، رييس‌‏جمهوری ايران،‌‏ شب گذشته در حرم امام خمينی، ‌‏با اشاره به نامگذاری امسال به نام پيامبر اعظم، گفت: همه سال‌‏ها و زمان‌‏ها، متعلق به پيامبر اسلام است و سال پيامبر يعنی سال گرايش بشر به حق، نور، معرفت و هدايت و سال پيامبر سال رساندن پيام الهی به تشنگان توحيد و معرفی انسان مومن به عنوان الگو است.
وی ادامه داد: سال پيامبر يعنی سال تلاش برای ترويج رافت، محبت،‌‏ دوستی، گذشت و سال اخلاص در کار برای خدا و اولويت منافع ملی بر مصلحت و منفعت شخصی است.
احمدی‌‏نژاد، پيامبر اسلام را کانون همه خوبی‌‏ها و زيبايی‌‏ها دانست و گفت: پيامبر، آينه‌‏ای از جمال و جبروت خداوند بود که برای تمام بشريت الگو است.
وب ادامه داد: امام راحل ما، با همه عظمت و تاثيرگذاری در جهان امروز، زهد،‌‏ شجاعت و اخلاق خوش و دلسوزی برای مستضعفان و ايستادگی در برابر مستکبران، تنها يک شاگرد در مکتب پيامبر اسلام بود.
رييس جمهور، بالاترين درس پيامبر و ديگر انبيا را توحيد و عدالت دانست و گفت: توحيد عمود خيمه دين و رمز بقا است و توحيد مرکزيت همه عالم است و آنچه در عالم می‌‏بينيم همه جلوه‌‏هايی از يک حقيقت‌‏ هستند که همه چيز در عالم در مسير الهی و تحت فرمان او است.
وی ادامه داد: عزيزترين مردم کسی است که در بندگی خالص‌‏تر باشد و شان بندگی بالاترين مقامی است که خداوند برای انسان‌‏ها مقدور کرده است.
احمدی‌‏نژاد، با بيان اينکه امام (ره) با بندگی خدا، قلوب انسان‌‏ها را تسخير کرد،‌‏گفت: امام،‌‏ بنده خدا و صاحب هيبتی ابراهيمی شد که همه مستکبران عالم در برابر او خوار و ذليل شدند،‌‏ امام در قلب و فطرت همه انسان‌‏های عالم جاری و زنده است.
وی تصريح کرد: امام(ره) هيچ چيز جز خدا را در عالم موثر نمی‌‏دانست و چون همه چيز را از خدا می‌‏دانست، برای احدی از قدرت‌‏های عالم هيچ شانی قائل نبود و از هيايوها و چنگ و دندان نشان دادن‌‏ها باکی نداشت.
رييس جمهور،‌‏ ملت خداپرست، انقلابی و مومن ايران را دست‌‏پروده امام دانست و گفت: جوانان ايران اسلامی در مقابل دشمنی که از سوی تمام دنيا حمايت می‌‏شد، ايستادگی کردند، زيرا جوانان ما برآمده از آموزه‌‏های امام بودند که اساس قدرت‌‏های استکباری را پوچ می‌‏دانستند و با دست خالی ايستادگی کرده و پيروز شدند.
وی افزود: امام راحل، معلم همه شجاعان و مجاهدان در نبرد توحيد بر ضد شرک بود و امام علم بت‌‏شکنی را برافراشت و همه بت‌‏ها را شکست و هيبت آنان را فرو ريخت.
احمدی نژاد گفت: امام به مقام اطمينان رسيد و امروز، فرزندان روح الله به اين مقام رسيده‌‏اند و در شرايطی که می‌‏دانستند در جبهه‌‏ها کشته می‌‏شوند با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند.
وی ادامه داد: امروز نيز فرياد امام در گوش‌‏های ما طنين‌‏انداز است و فرزندان امام، اين ندای الهی را با گوش جان شنيده‌‏اند و تا زمانی که بين ملت، اين ايمان موج می‌‏زند، هيچ قدرتی نخواهد توانست قدرت ملت ايران را در هم بشکند.
رييس جمهور با بيان اينکه ملت ايران يک ميثاق الهی با امام خود بسته است،‌‏ گفت: ملت ايران در تصميمی شجاعانه و تاريخی راه توحيد، عزت و شرف را انتخاب کرده و راه ملت ايران همانا راه امام خمينی است.
وی ادامه داد: دنيا بداند؛ ملت ايران در ميثاق خود با امام تا برافراشته شدن پرچم اسلام بر قلل رفيع عالم، همدل، متحد و منسجم است و اين راه نورانی را با قدرت و افتخار ادامه می‌‏دهد.
احمدی نژاد با بيان اينکه ايران به الگوی توحيد، خداپرستی و عدالت در دنيا تبديل شده است، گفت: امروز ملت ايران با فداکاری و پيروی از خط امام و ولايت به الگوی همه بشريت تبديل شده و نگاه‌‏ همه به ملت‌‏ها به حرکت ايران است.
وی ادامه داد: ما امروز يک ماموريت جديد بر عهده داريم و بايد در يک مجاهدت الهی و قيامی عمومی ايران را بسازيم و با همت همه مردم ايران در اين سرزمين مقدس، يک جامعه پيشرفته، مرفه و مقتدر اسلامی برپا کنيم و ترديد ندارم با پيروی از امام و جانشين شايسته ايشان، خواهيم توانست جامعه نمونه اسلامی را در کمترين زمان ممکن برپا سازيم.
رييس‌‏جمهور، مبنای مناسبات جهانی و اداره کشور را عدالت دانست و گفت: صلح، امنيت و آرامش پايدار در جهان، فقط بر پايه عدالت و توحيد محقق می‌‏شود و نظم بر پايه بی‌‏عدالتی ناپايدار است.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه ملت ايران، شاگرد مکتب امام است و هيچ‌‏گونه ظلم و زورگويی را نمی‌‏پذيرد، گفت: ملت ايرن، ملتی صلح‌‏دوست و يک دريای آرام است، اما ظلم و تجاوز را تحمل نمی‌‏کند و در برابر ظلم و ستم يک دريای طوفانی خواهد شد که با امواج خروشان خود، ظالم را به ساحل سنگی می‌‏کوبد.
احمدی‌‏نژاد، با بيان اينکه بعضی از قدرت‌‏ها عادت کرده‌‏اند با ساير ملت‌‏ها با ادبيات زشت صحبت کنند، گفت: به آنها می‌‏گويم؛ دوران ارباب و رعيتی و اين ادبيات و اين‌‏گونه سخن گفتن‌‏ها گذشته و دوران آقايی آنان که مبتنی بر زور و تبعيض بوده، به پايان رسيده است.
وی افزود: آنها بايد لحن خود را عوض کنند و از موضع برابر با ملت‌‏ها صحبت کنند، آنان فکر می‌‏کنند خودشان همه عالم هستند، در حالی‌‏که بين ملت خود هم مقبوليت ندارند.
رييس جمهور، با اشاره به بحث انرژی هسته‌‏ای گفت: چند کشور دور هم جمع شده‌‏اند و اسمش را گذاشته‌‏اند، جامعه جهانی و حق ملت ايران را در توليد چرخه هسته‌‏ای قبول ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی‌‏نژاد تصريح کرد: به آنها اعلام می‌‏کنم که امروز ملت‌‏ها بيدار شده‌‏اند، برويد نوع نگرش و تفکر خود را عوض کنيد، شما که ۲۷ سال است با ايران با زبان تهديد صحبت کرده‌‏ايد چه سودی برده‌‏ايد؟ اين چه ادبياتی است که از يک طرف می‌‏گوييد می‌‏خواهيم مذاکره کنيم و از سوی ديگر به زبان زور سخن می‌‏گوييد،‌ ‏تا کی می‌‏خواهيد با دنيا اين‌‏گونه تعامل کنيد؟
وی ادامه داد: ملت ايران بداند که پيغام داده‌‏اند که می‌‏خواهيم سلسله پيشنهاداتی را ارائه بدهيم و در آن حق ايران به رسميت شناخته خواهد شد و قرار است آقای "خاويار سولانا" به ايران بيايد و درباره اين پيشنهادات توضيح دهد، ما منتظر خواهيم ماند تا اين پيشنهادات را بشنويم و بعد بر اساس منافع ملت ايران، تصميم خواهيم گرفت.
رييس‌‏جمهور با بيان اينکه حقوق هسته‌‏ای و استفاده از فناوری توليد سوخت هسته‌‏ای برای اهداف صلح آميز را جزء حقوق مسلم و قانونی خود می‌‏شناسيم، گفت: ما درباره حقوق مسلم خود با هيچ کسی مذاکره نخواهيم کرد و ما می‌‏توانيم درباره دغدغه‌‏های مشترک، منافع ملت‌‏ها، روابط دوجانبه و جلوگبری از اشاعه سلاح‌‏های هسته‌‏ای و کشتار جمعی گفت‌‏وگو کنيم.
وی افزود: ولی اگر قرار است مذاکرات با قيد و شرط باشد، ‌‏بدانند ملت ايران زيربار گفت وگو از موضع تهديد و قيد و شرطی که حقوق مسلم ايران را ناديده بگيرد،‌‏ نخواهد رفت.
رييس‌‏جمهور گفت: ما هيچ قضاوتی درباره پيشنهادات اروپايی‌‏ها نداريم و درباره آن عجله نخواهيم کرد، آنها را بررسی و بعد تصميم‌‏گيری ‌‏کرده و به اطلاع ملت ايران می‌‏رسانيم.
احمدی‌‏نژاد در پايان گفت: بعضی‌‏ها فکر می‌‏کنند، امام رفته است؛ اما امام زنده است و خورشيد وجود امام در همه عالم می‌‏تابد و انديشه‌‏ها و فرهنگ امام، نسخه‌‏ آرام بخش آلام بشريت است.

Copyright: gooya.com 2016