سه شنبه 16 خرداد 1385

دبير دفتر سياسی نهضت‌‏ آزادی ايران: برهم زدن سخنرانی هاشمی رفسنجانی امری خلاف قانون و اخلاق است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

دبير دفتر سياسی نهضت آزادی ايران، برهم زدن سخنرانی هاشمی رفسنجانی در مراسم ۱۵ خرداد در قم و تخريب وجهه وی را امری خلاف قانون و اخلاق و کاری غيرمدنی خواند.

محمد توسلی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، ضمن محکوم کردن اقدام برخی افراد در برهم زدن مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی، گفت: جدای از اينکه هاشمی يک شخصيت موثر در طول انقلاب اسلامی بوده و امروز نيز در جايگاه مهمی قرار دارد، برهم زدن مراسم سخنرانی‌‏ وی، خلاف قانون و انسانيت است و اين عمل در مورد هر کس که اتفاق بيفتد، امری خلاف قانون و اصول و مبانی انقلاب است و توسط هر فرد و گروه و انديشه‌‏ای که اتفاق افتد، ناشايست است و ما آن را محکوم می‌‏کنيم.
توسلی افزود: چنين حرکت‌‏هايی در جامعه‌‏ای که صحبت از حقوق بشر و حقوق شهروندی می‌‏کند، بايد محکوم شود.
وی با اشاره به وقوع چنين حرکت مشابهی به دفعات در دهه ۶۰ برای فعالان نهضت آزادی ايران،‌ ‏گفت: در دهه ۶۰ همين اتفاق برای فعالان نهضت در دفتر نهضت آزادی اتفاق افتاد اما آقای هاشمی به دفعات در نماز جمعه و تريبون مجلس اظهار کرد که اين اقدام يک حرکت مردمی است، در آن زمان ما به آقای هاشمی گفتيم که نگوييد اين حرکت از سوی توده‌‏های مردم به طور خودجوش انجام شد بلکه بگوييد يک حرکت سازماندهی شده توسط نهادهای خاصی است. ما آن روز به آقای هاشمی گفتيم که اگر جلوی اين حرکت‌‏های خلاف قانون گرفته نشود، اين شتر روزی جلوی در خانه شما هم خواهد خوابيد. امروز هم ما شاهد چنين حرکت‌‏هايی هستيم. ما معتقديم اگر آن روز جلوی اين اعمال خلاف قانون گرفته می‌‏شد، امروز ما شاهد چنين حرکت‌‏هايی نبوديم.
دبير دفتر سياسی نهضت آزادی ايران برخورد صورت گرفته با هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد ۱۵ خرداد را بی‌‏ارتباط با مجلس خبرگان رهبری ندانست و اظهار داشت: البته چون نمی‌‏دانيم برخورد صورت گرفته در مراسم سخنرانی هاشمی از سوی چه جريان و گروهی اتفاق افتاده است، نمی‌‏توان چندان در مورد آن اظهارنظر کرد اما با توجه به اينکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستيم، به لحاظ تحليلی می‌‏توان گفت که قصد و نيت عاملان اين حادثه مخدوش کردن شخصيت اجتماعی هاشمی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

توسلی در پاسخ به اين سوال که آيا می‌‏توان برهم زدن مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی را هم بازتوليد جريان برخورد با اصلاحات دانست، گفت: اين حادثه، بيش از آنکه برخورد با اصلاحات باشد، برخورد با شخص آقای هاشمی است چون وی از شخصيت‌‏های موثر انقلاب بوده است و رقبای وی از چنين شخصيت اجتماعی برخوردار نيستند، قصد دارند با تخريب چهره وی به منزلت اجتماعی هاشمی نزديک شوند.

Copyright: gooya.com 2016