دوشنبه 15 خرداد 1385

اغتشاش در سخنرانی هاشمی رفسنجانی، آفتاب

آفتاب: در مراسم بزرگداشت ۱۵ خرداد که در قم برگزار شد عده ای در ميان سخنان هاشمی رفسنجانی به ايجاد اغتشاش و اختلال پرداختند.اين مراسم که به صورت زنده از سيمای جمهوری اسلامی پخش می شد در جوار حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد و از قبل اعلام شده بود که هاشمی در اين مراسم سخنرانی می کند. بنابر گزارش رسيده در ميان سخنان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام عده ای که از قبل سازماندهی شده در آنجا حضور داشتند به داد و فرياد پرداختند. اين افراد بلافاصله با اعتراض مردم روبرو شدند که شعار خامنه ای زنده باد ، هاشمی پاينده باد و مرگ بر منافق و هاشمی هاشمی، خدا نگهدار تو سر می دادند.




افراد ياد شده در چند نقطه صحن پراکنده شده بودند تا به اغتشاش خود رنگ مردمی بدهند اما مردم حاضر در مراسم از آنها با شعارهايی که می دادند از آنها تبری می جستند. درميان معترضين افراد شناخته شده ای حضور داشتند که وابستگی آنان را به برخی موسسات معرف قم نشان می داد.

اين گزارش حاکی است که ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و آنها را که در حلقه مردم گرفتار شده بودند، بازداشت کردند.
يکی از شاهدان عينی در مراسم تاکيد دارد که اين افراد وابسته به يک موسسه در قم می باشند و اتفاقا کسانی هستند که پيش از اين نيز هنگامی که خاتمی به قم آمده بود، در مراسم وی اغتشاش کرده بودند.

بنابر روايت اين شاهد عينی افراد ياد شده در ۶ نقطه مستقر شده بودند و کنار هر فردی که فرياد می زد ۳ نفر ديگر نيز ايستاده بودند تا محافظت از وی را بر عهده بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با تمام تلاشی که آنها برای برهم زدن مراسم داشتند سخنرانی هاشمی ادامه پيدا کرد و مردم حاضر در صحن با شعار از وی حمايت کردند.

از ديگر سو بلافاصله برخی از آيات عظام با تماس تلفنی با هاشمی و بستگان وی از اتفاق روی داده ابراز تاسف کردند. آيت الله مظاهری از اصفهان و ديگر فقها و علمای قم در تماس های جداگانه ای از اتفاق رخ داده تاسف خوردند و تاکيد کردند که نمايان است که مخالفين به چه دليل به اين رفتارهای زننده روی آورده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اغتشاش در سخنرانی هاشمی رفسنجانی، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016