سه شنبه 16 خرداد 1385

مصاحبه رييس دانشگاه اميرکبير و غير قانونی دانستن هيئت موسس طيف شيراز، ادوار نيوز

در اين چند روز برخی خبرگزاری ها اخباری مبنی بر تشکيل يک شورای مرکزی انتقالی انجمن اسلامی در دانشگاه اميرکبير منتشر نمودند.منبع اين اخبار مصاحبه يک از اعضای گروهی امنيتی که خود را دفتر تحکيم وحدت طيف شيراز می خواند،بوده است.
در آن مصاحبه آمده بود که مجوز هيات نظارت دانشگاه اميرکبير برای تشکيل انجمن جديد(طيف شيراز) اخذ شده است.در همين راستا خبرنگار خبرنامه اميرکبير مصاحبه ای کوتاه با رييس دانشگاه اميرکبير،دکتر رهايی، ترتيب داده است تا حقايق اين موضوع آشکار شود.

خبرنامه اميرکبير:اخيرا گروهی در دانشگاه ادعا ميکنند که تعدادی امضا دارند و می خواهند انجمن اسلامی تشکيل دهند.در برخی از خبرگزاری ها هم ۷ نفر را به عنوان شورای مرکزی معرفی کرده اند و ادعا کرده اند که از هيات نظارت دانشگاه مجوز گرفته اند.آيا شما اين مساله را تاييد می فرماييد؟
دکتر رهايی:خير،در حال حاضر در دانشگاه فقط يک انجمن اسلامی داريم ،به انجمن جديدی هم مجوز نداده ايم.قرار هم نيست دانشگاه دو انجمن اسلامی داشته باشد.
خبرنامه اميرکبير:اين افراد ادعا می کنند که انجمن اسلامی کنونی غير قانونی است،اين خبر در خبرگزاری فارس هم به نقل از شما آمده بود ؟
دکتر رهايی:خير،من چنين حرفی نزدم،در ضمن اين افراد در صلاحيت اين نيستند که اعلام کنند يک تشکل قانونی است يا غير قانونی،اين در صلاحيت هيات نظارت دانشگاه است.خبر خبرگزاری فارس که من گفته ام “انجمن کنونی غير قانونی است”، خبر نادرستی است.

خبرنامه اميرکبير:اين افراد اخيرا به بيانيه اخير هيات نظارت دانشگاه اشاره می کنند،که در آن آمده بود انتخابات مورد تاييد هيات نظارت نيست؟
دکتر رهايی:ببينيد آن بيانيه صرفا در مورد انتخابات بوده است،نه در مورد کل انجمن.اگر بحث در مورد کل انجمن بود در بيانيه ذکر می شد.
خبرنامه اميرکبير:به موجب قوانين برای بررسی انتخابات انجمن اسلامی هيات منصفه دانشگاه بايد تشکيل جلسه دهد و هيات نظارت نمی تواند به تنهايی در مورد انتخابات تصميم گيری کند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر رهايی:قوانين را بررسی می کنيم،اگر چنين چيزی باشد قطعا جلسه هيات منصفه را در اين مورد تشکيل خواهيم داد.به شخصه علاقه دارم که مشکل انتخابات انجمن اسلامی هر جه سريعتر حل شود.
خبرنامه اميرکبير:با تشکر از اينکه وقتتان را در اختيار ما قرار داديد.خدا نگهدار.

گفتنی است:هفته پيش عده ای در مسجد دانشگاه فرم هايی پخش کردند که در آن چيزی تحت عنوان اعضای شورای مرکزی انتقالی انجمن اسلامی آمده بود،که با هوشياری دانشجويان نمازگزار فرم ها به سرعت جمع آوری شده و اين مساله ره به جايی نبرد.
مدعيان وقتی ديدند در فضای دانشگاه ره به جايی نمی برند به خبرگزاری ها روی آوردند و سعی در پخش خبر در فضای مجازی نمودند.
همچنين از ميان هفت نفری که به عنوان شورای مرکزی انتقالی معرفی شده بودند،۳ نفر اصلا دانشجوی دانشگاه اميرکبير نيستند.مابقی نيز از اعضای بسيج دانشگاه اميرکبير هستند.چندی پيش يکی از اين افراد به نام “محسن آزاد” به عنوان نماينده بسيج به مناظره با نماينده انجمن پرداخت،که پس از مشخص شدن مواضع غير منطقی اش و شکست مفتضحانه وی در مناظره، بسيج اعلام کرد که ديگر حاضر به ادامه مناظره نبوده و پس از آن بسيج و اعضای آن رو به کارهای اين چنينی آورده اند.

اضافه می شودانتخابات انجمن اسلامی دانشجويان اميرکبير هفته گذشته با استقبال حدود ۲۷۰۰ نفر از دانشجويان که در سالهای اخير بی نظير بوده است، برگزار گرديد.

Copyright: gooya.com 2016