چهارشنبه 17 خرداد 1385

فرمانده سپاه: دنيا در برخورد با مسائل ايران مراقب تامين انرژی جهان از حوزه خليج فارس باشد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: ما ضامن اجرايی صحبت ايشان هستيم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سردار سرلشکر رحيم صفوی، در جمع خبرنگاران، ايران را ضامن امنيت خليج فارس خواند و گفت: دنيا بايد در برخورد با مسائل ايران اعم از هسته‌‏ای و ... مراقب مساله تامين انرژی جهان از حوزه خليج فارس باشد.
وی با بيان اينکه ايران شروع‌‏کننده هيچ جنگی نخواهد بود، گفت: به منظور دفاع و امنيت کشور قدرت دفاعی را تجهيز کرده‌‏ايم اما ما شروع‌‏کننده هيچ جنگی نخواهيم بود و استراتژی ايران بازدارنده و دفاع همه‌‏جانبه است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکيد کرد: در راستای هدف فوق و به منظور دفاع و امنيت کشور، منافع و مصالح ملی، قدرت دفاعی را تجهيز کرده‌‏ايم و ارتش و سپاه ضامن استقلال امنيت کشور از جمله اقتصاد ملی است.
سردار سرلشگر صفوی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان فرامنطقه‌‏ای ما بخواهند مشکلاتی برای تاسيسات انرژی هسته‌‏ای، انرژی و امنيت ما ايجاد کنند، مصوبات شورای عالی امنيت ايران و مصوبات فرمانده کل قوا مشخص است و نيروهای مسلح هم اکنون بزرگ‌‏ترين قدرت دفاعی منطقه هستند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه اين اظهارات شما موجب تغييرات قيمت نفت در بازار جهانی خواهد شد، گفت: در صحبت‌‏های من تهديدی نيست، ما سياست دفاعی امنيتی خود را اعلام کرديم و ايران صددرصد دنبال صلح و امنيت پايدار بوده و ما می‌‏خواهيم همه کشورهای منطقه در صلح و آرامش به سر ببرند.
سردار سرلشکر صفوی در ادامه با تاکيد بر اينکه ايران بزرگترين ضامن امنيت خليج فارس است و ما مايل نيستيم هيچ ناامنی برای کشورهای منطقه رخ دهد، خاطرنشان کرد: هر نا امنی برای ايران، ناامنی برای انرژی را به دنبال دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه سهم نفت در تامين انرژی جهان را ۴۰ درصد، سهم گاز ۲۳۱، سهم انرژی هسته‌‏ای ۱۴ و سهم زغال سنگ را ۲۶ درصد ذکر کرد و گفت: در اين ميان منطقه خليج فارس و روسيه در مجموع ۹۰ درصد گاز جهان را برخوردارند که اين اهرم بزرگی برای کشورهای منطقه خليج فارس و روسيه محسوب می‌‏شود.
وی با اشاره به وجود بيش از ۱۴ درصد ذخائر گاز جهان در عسلويه، گفت: ايران نه تنها در بخش گاز بلکه در نفت نيز سهم بالايی را در جهان به خود اختصاص می‌‏دهد.

Copyright: gooya.com 2016