چهارشنبه 17 خرداد 1385

رييس ديوان محاسبات کشور: اگر بنا بود بعد از پيامبر، پيامبری بيايد، آن احمدی‌نژاد بود! روزنا

روزنا: محمدرضا رحيمی، رييس ديوان محاسبات کشور طی سخنانی در همايش سراسری مديران ديوان محاسبات کشور با ابراز خشنودی از حضور محمود احمدی‌نژاد در اين همايش به ذکر دو خاطره اخير خود در سفر به ترکيه و سوريه پرداخت و گفت: در سوريه در شهر تاريخی بصرا که اسم آن را بعضا ممکن است نشنيده باشيد، يکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پيامبر، پيامبری بيايد، آن احمدی‌نژاد بود و اين ابراز احساسات برای ما افتخار بزرگی است.

وی افزود:در حلب ما افتخار می‌کرديم؛ چرا که در اين شهر وقتی راه می‌رفتيم همه به ما احترام می‌گذاشتند و به برکت وجود شما، ما را مورد نوازش و احترام قرار می‌دادند و حتی در جاهايی ما را به چای و بستنی دعوت می‌کردند و می‌گفتند دکتر احمدی‌نژاد رييس‌جمهور ماست. در اين کشورها حال و هوای ديگری حاکم بود. در يکی از سفرها که آقای جعفری نيز همراه من بود، شاهد بوديم که آن‌جا مردم به وجود شما افتخار می‌کردند و حتی در يک جا و محله به برکت وجود شما به ما هديه دادند و گفتند رييس‌جمهور شما کسی است که يک تنه، در برابر استکبار و آمريکا ايستاده است.

رحيمی در ادامه افزود: البته من اينها را اين‌جا نبايد عرض می‌کردم، ولی عمدا گفتم و تاکيد دارم که ديوان با دولت شما بيشترين همکاری را خواهد داشت. به شما می‌گويم که ديوان در خدمت شما خواهد بود. ديوان جايی است که به هيچ دستگاهی نيازمند نيست، اما ما در کنار شما خواهيم بود. در گذشته ما در کنار دولت‌ها بوديم و در آينده نيز خواهيم بود. ما با عزم و جزم زياد در کنار شما خواهيم بود.

رييس ديوان محاسبات کشور همچنين در اين همايش تاکيد کرد: در سال گذشته نيز همايش اين ديوان با حضور دکتر حدادعادل برگزار شد و من در همان همايش عرض کردم که در سال آينده در دولت جديد با تخلفات کمتری مواجه هستيم. در آن همايش، گزارش مشروحی از تخلفاتی که در سال‌های گذشته صورت گرفته بود، به دکتر حدادعادل دادم، ولی در خدمت شما آماری ارايه نمی‌دهم؛ چرا که مطمئن هستم دولت جناب‌عالی مملو از وزيران کارآمد، کاردان و پاکدامن است که تخلفات در آن به شدت کاهش پيدا می‌کند.

رحيمی با بيان اين‌که ديوان محاسبات خود را موظف و مکلف می‌داند که با دولت مردمی و برآمده از مردم با تمام وجود همکاری کند، خطاب به رييس‌جمهور گفت: وجود مبارک جناب‌عالی را محترم می‌شمرم. ما خود را پاره‌ای از دولت جناب‌عالی می‌دانيم و در سراسر کشور در عرصه‌های اجرايی با جناب‌عالی همراهی و سعی خواهيم کرد تا اگر گره‌ای در کار اجرايی وجود داشته باشد، آن را بگشاييم.

وی افزود: به زودی از طريق نوشته‌ای به مديران اعلام می‌شود که اگر گرفتاری در اجرای قانون دارند، ديوان محاسبات با تمام وجود آمادگی دارد آنها را در حل اين گرفتاری و مشکل و گره‌گشايی همراهی کند.

رحيمی با بيان اين‌که اعتقاد قلبی وی اين است که بايد با دولت احمدی‌نژاد بيشتر از دولت‌های گذشته همکاری کرد، گفت: البته ما با دولت‌های قبلی نيز همکاری کرده‌ايم، ولی اکنون اين کار را به صورت ويژه ادامه خواهيم داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: قطعا برخوردهای ديوان به شما گزارش می‌شود، اما گره‌گشايی‌های ديوان به شما گفته نمی‌شود. در ماه‌های اخير به‌ويژه دو ماه اخير، ديوان محاسبات ۸۰۰ ميليارد ريال از دستگاه‌های اجرايی گره‌گشايی کرده است و رقمی را که اين دستگاهها موظف بودند به خزانه برگردانند، از راه قانونی در اختيار آنها برای حل مشکلات و عمران و کمک به دولت جناب‌عالی قرار داده که از جمله اين گره‌گشايی‌ها را می‌توان در استان گرگان، آموزش و پرورش، خراسان جنوبی و شمالی مشاهده کرد و اين رقمی بود که خود مسوولان مربوطه نيز می‌گفتند در صورت عدم تامين اعتبار با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: ما تا آن‌جايی که خدای نخواسته مديری ريخت و پاش و حيف و ميل نکند، او را راهنمايی می‌کنيم، اما اگر کار خلافی انجام دهد با وی برخورد می‌کنيم، ولی در عين حال اين فضا را فراهم می‌کنيم که مديران با خيال راحت به اقدام مناسب و سالم دست بزنند.

Copyright: gooya.com 2016