جمعه 19 خرداد 1385

پیام سازمان همجنسگرایان ایرانی در حمایت از هموطنان ترک و آذری زبان

تحقیر اقلیتهای قومی لر و عرب و ترک، در فرهنگ ایران، جریان قدرتمندی است که ریشه هایی عمیق و چند صد ساله دارد. این بینش و برخورد کریه و نا انسانی، خود را در متون کلاسیک ایران و یا ادبیات و فرهنگ فولکلور (فرهنگ توده) نیز نشان می دهد. بینش راسیستی ضد عرب و ضد ترک و تمسخر قومیتها، حتی در آثار و اندیشه های پیشرو ترین و مدرنترین اندیشمندان ما نیز دیده می شود و با وجود همه رنگ و لعاب روشنفکرانه و ناسیونالیستی اش، براستی دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.
دولت ایران، در ۲۷ سال حاکمیتش، نه تنها با این بخش نا انسانی از فرهنگ ایرانی برخورد نکرد، بل با نادیده گرفتن حقوق و خواستهای به حق هم میهنان آذری و ترک، و حذف و به حاشیه راندن آنها، به این فرهنگ نژادپرستانه نیز دامن زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در چنین شرایطی بود، که یک بی دقتی مطبوعاتی، جرقه انفجار خشم و بغض فرو خورده قومی شد، که سالها است هویت و زبان مادریش به تمسخر گرفته شده و مطالبات و خواستهای به حقش را نادیده انگاشته اند.
سازمان همجنس گرایان ایرانی، معتقد است، خواست واقعی هم میهنان آذری زبان، بازداشت یک کاریکاتوریست و یا محاکمه و حبس کردن او نیست. سازمان همجنس گرایان ایرانی، معتقد است با توقیف کردن یک روزنامه و خشم و خروش یک قوم زجر کشیده و در حاشیه مانده را ، «دسیسه بیگانه» نامیدن، نه هیچ معضلی حل می شود و نه هیچ صورت مسئله ای پاک می گردد.
برخورد صحیح با نیازها و خواست های ترکها و آذری زبانان کشور ما، نیازمند اتخاذ موضعی بخردانه و عقلانی است، بحرانی که اکنون گریبان رژیم جمهوری اسلامی ایران را گرفته است، تنها معطوف به اقلیتهای ترک ایران نمی شود، بلکه مسئله اقلیتهای کرد و بلوچ و عرب ایران نیز با آن پیوند خورده است. این بحران نه از عوامل بیگانه و خارج می آید، و نه بانی و مسببش یک هنرمند کاریکاتوریست است. این بحران ریشه در نگاه و برخورد رژیم حاکم بر ایران با اقلیتها دارد. اقلیتهای قومی و مذهبی و جنسی، هر سه به یک اندازه قربانی اعمال سرکوب گرایانه این رژیم سلطه گر و تمامیت خواه هستند.
حوادث اخیر شهرهای آذری زبان، زنگ خطری است برای جمهوری اسلامی ایران و سران این حکومت، تا خواستها، نیازها و مطالبات اقلیتهای قومی و مذهبی و جنسی را جدی بینگارند و رسیدگی به حقوق پایمال شده آنان را در راس برنامه های خود قرار دهند.
سازمان همجنسگرایان ایرانی در مقابل سرکوب اقلیت های قومی و مذهبی سکوت نمی کند و ضمن محکوم کردن این اقدامات خواستار برسمیت شناختن کامل حقوق شهروندی همجنسگرایان، دوجنسگرایان و دوجنسگونگان ایرانی است.

سازمان همجنسگرایان ایرانی
www.pglo.net
pglo@pglo.net

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیام سازمان همجنسگرایان ایرانی در حمایت از هموطنان ترک و آذری زبان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016