دوشنبه 22 خرداد 1385

پشتيبانی حزب سبز بلژيک از مبارزات رهايی بخش زنان ايران

امروز يکشنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۰۶، حزب سبز بلژيک در کنگره سراسری و سالانه خود با صدور قطعنامه ای و با اتفاق آرای حاضرين، از مبارزات زنان ايران برای کسب حقوق برابر با مردان و به ويژه از گردهمايی روز دوشنبه ۱۲ ژوئن آنان حمايت کرد.

در اين قطعنامه آمده است:

مبارزات زنان ايرانی که از سال ۱۹۰۶، از زمان انقلاب مشروطيت آغاز گرديده، در دوران جمهوری اسلامی ايران شکل تازه ای به خود گرفته است.
ايران دموکراتيک و آزاد، ايرانی است که در آن به حقوق همه شهروندان از جمله به حقوق زنان که نيمی از جامعه را تشکيل می دهند، احترام گذاشته شود.
قوانين زن ستيزی در ايران بيداد می کند. قوانين چند همسری برای مردان، حق طلاق برای مردان، غرامت نابرابر و ناعادلانه معروف به " ديه "، حق نگهداری فرزند در صورت جدايی برای مردان، عدم حق قضاوت و رئيس جمهور شدن برای زنان، بی اعتباری شهادت صدها زن بدون حضور يک مرد در بين آنان، عدم حق اشتغال زن بدون اجازه شوهر و ده ها قوانين ضد زن به خوبی نشان می دهند که زنان با وجود تلاش های زياد خود، هنوز يک شهروند درجه دوم به حساب می آيند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حرکت های اعتراضی مانند ۲۲ خرداد و روز جهانی زن در سال۱۳۸۴ و يا ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ ( فردا دوشنبه ) گامی هايی به سوی لغو نابرابری های موجود در جامعه می باشند.

حزب سبز بلژيک همگام با احزاب سبز پارلمان اروپا و پنج تن از زنان برنده جايزه جهانی صلح نوبل از مبارزات بر حق زنان ايرانی برای رسيدن به حقوق برابر با مردان و برای ايرانی دموکراتيک دفاع نموده از گردهمايی ۲۲ خرداد اعلام حمايت می کنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پشتيبانی حزب سبز بلژيک از مبارزات رهايی بخش زنان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016