جمعه 26 خرداد 1385

عماد افروغ: درخصوص سقوط C-۱۳۰ به دنبال پاسخ ابتر نيستيم، پاسخ محکم می‌خواهيم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس کميسيون فرهنگی مجلس در خصوص حضور وزير دفاع در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوال مشترک وی، نادران و جلالی گفت: در پاسخ به درخواست هيات رييسه برای به تعويق افتادن طرح سوال از وزير دفاع اعلام کرديم اين فرصت نبايد از ۲۰ روز تجاوز کند.

دکتر عماد افروغ، رييس کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) درخصوص طرح سوال از وزير دفاع، با بيان اين‌که اين سوال در مورد سانحه‌ی سقوط هواپيمای C-۱۳۰ است، گفت: هيات رييسه روز سه‌شنبه با واسطه از ما درخواست کرد که چون قرار است نتايج بررسی سازمان قضايی نيروهای مسلح اعلام شود، طرح اين سوال به تعويق افتد تا اين گزارش را هم ضميمه‌ی پاسخ به اين سوال کنند.

وی ادامه داد: در پاسخ به اين درخواست نوشتم که تا دريافت گزارش سازمان قضايی مشکلی برای به تعويق افتادن طرح سوال نمی‌بينيم.

رييس کميسيون فرهنگی يادآور شد: چون گزارش سازمان قضايی نيروهای مسلح منتشر شده، طرح اين سوال احتمالا بايد در دستور کار مجلس باشد.

افروغ گفت: درخواست به تعويق افتادن را روز سه‌شنبه قبول کردم و آن را امضا کردم و گفتم از ۲۰ روز نبايد تجاوز کند. اما چون گزارش منتشر شده طرح اين سوال بايد خود به خود در دستور قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده‌ی تهران با بيان اين‌که هنوز رای نهايی سازمان قضايی نيروهای مسلح صادر نشده است، گفت: از نظر بنده هيچ مانعی ندارد که تا رای نهايی هم اين طرح سوال به تعويق بيفتد، اما نبايد از ۲۰ روز تجاوز کند.

وی تصريح کرد: اصل اين است که يک حقيقتی برملا شود. عجله نداريم و نمی‌خواهيم پاسخ ابتر دريافت می‌کنيم می‌خواهيم يک پاسخ محکم دريافت کنيم که در آن همه‌ی ابعاد لحاظ شده باشد.

رييس کميسيون فرهنگی ادامه داد: اگر ديديم که در حال به تعويق افتادن است، خواهيم خولست تا طرح سوال سريعا در نوبت هفته‌ی بعد بيايد. اما بايد ببينيم که هيات رييسه مجلس چه تصميمی می‌گيرد.

افروغ با بيان اين‌که اين سوال، سوال مشترک با الياس نادران و کاظم جلالی است، گفت: درخصوص اين‌که چه کسی سوال را در صحن مطرح کند، تصميمی نگرفته‌ايم اما فکر کنم بنده آن را مطرح می‌کنم. البته هرکسی می‌تواند آن را مطرح کند. مهم محتوای بحث است.

Copyright: gooya.com 2016